Lasku synnytyssairaalasta

Noin 140 euroa. Kattoi synnytyksen ja kaksi yötä sekä yhden päivän plus aamun perhehuoneessa kolmistaan. Ihmettelin laskun saatuani, että odotin isompaa, mutta parempi näin päin :grin
 
Kaksosten synnytys oli jotain 350€, tuli yli viikko sairaalassa oloa. Lisäksi tietysti kaikki poliklinikkakäynnit odotusaikana, sairaanhoidon maksukatto tuli sinä vuonna täyteen..

Kolmannen synnytys oli jotain 150€ luokkaa, oltiin kolme yötä.
 
240e. Pe-ma sairaalassa perhehuoneessa. Samalla laskulla myös 41e polimaksua torstailta.
 
Kolme yötä oltiin, eli mitä siltä neljältä päivältä nyt sit tulee, jotain 160 € ja 200 € väliltä. Synnytys pysyi yhden vuorokauden puolella, eli itse synnytys maksoi sen neljäkymmentäjotain euroa.
 
Meneekö noi synnytyssairaalalaskut muuten vauvavakuutukseen? Kun äitiyspoliklinikkamaksut raskausajalta ainakin menee...
 
Meneekö noi synnytyssairaalalaskut muuten vauvavakuutukseen? Kun äitiyspoliklinikkamaksut raskausajalta ainakin menee...
Mulla Op vakuutus ei korvannut polikäyntejä, joissa diagnoosi oli synnytyspelko, eikä sairaalan päivämaksuja synnytyksestä. Vauvan laskun lastenosastolta, jossa oli ekan yön hengittelemässä se taas korvasi.
 
Mulla OP vakuutus korvasi käynnit jotka mm. radin takia. Samoin korvasi verenpainelääkkeet ja insuliinit jotka tuli radin takia loppuraskaudessa.
 
Parisataa euroa. Sisälsi myös minun sekä miehen yöpymisen perhehuoneessa kolme päivää.
 
Olisko ollut n. 40e, polikliinisesti synnyttänyt 2. ja 3. lapsen, synnytykset ollut nopeita. Eli synnytyssaliin ja vauva ulos, osastolle muutamaksi tunniksi odottamaan lääkärintarkastusta ja kotiin :) Lisäksi sitten tullut lasku 2vrk ikäisen tarkastuksesta synnärillä myöhemmin
Ekasta tuli n. 200e lasku 3vrk perhehuoneessa, miehellä siis myös ruoka ja vuode siellä.
 
Esikoisesta n. 1200 € ja toisesta 800 €, esikoisesta 5 vko vuodelepoa ja toisesta tuli vauvan tehohoitovuorokausista, kun sattui vuosi vaihtumaan niin hieman enempi kun lähtee aina alusta juoksemaan maksut sen 7 vrk.
Esikoisesta vauvakuutus ei korvannut mitään ja toiselle ei keretty ottaa, eivät olisi välttämättä edes myöntäneet. Loppupeleissä molemmat sairastaneet niin vähän että vakuutuksia ei ole ollut kannattavaa olla.
 
Olisiko ollut jotain reilut parisataa? Sisälsi kyllä myös isän ruokailut perhehuoneessa.

Lapsen vähäisen syntymäpainon takia pääsimme kotiin vasta 4 vuorokauden jälkeen.
 
Vähän vajaa 500€. Käynnistys ke-su, su-ke synnyttäneiden osastolla, ke kotiin ja to-pe siellä uudestaan sinivalohoidossa vauvan kanssa.
 
Lasku oli lähes 400€. Menin korkean verenpaineen takia näytille ke iltana ja synnytys käynnistettiin seuraavana aamuna. Yhteensä olimme sairaalassa viikon. Synnytyksen jälkeen olimme kolme yötä sairaalassa. Miehen yöpymisistä eivät näköjään laskuttaneet mitään. Lisäksi tuli hieman parkkimaksuja, bensakuluja ja miehelle ravintolaruokamenoja. Ei sillä että haittaisi, mutta kaiken kaikkiaan yllättävän paljon meni myös kaikkiin raskauteen liittyviin poliklinikkamaksuihin, yksityisellä lääkärillä käyntiin ja matkoihin. Synnytyssairaalaan parin tunnin matka.

Mielenkiinnon vuoksi ynnäilin. Omien laskelmien mukaan raskaus ja synnytys kustansivat yhteensä noin 825€. Tämän esikoisen hankinnoista puhumattakaan :)
 
1150e maksoi synnytyslasku 1kk totaalivuodelepo,2vk lapsivuodeosastolla itse ilman vauvaa vauva teholla. 7vrk laskutettiin vauvasta. Vauva sairaalassa oli 3kk2vk.
 
500 euroa. Oltiin perhehuoneessa 5 päivää, sillä kaikki oli uutta ja vauva oli öisin kovin itkuinen, joten hoitajat auttoivat keräämään voimia kotiin lähtöön. :happy:
 
Takaisin
Top