Laskiaispullat ja Runebergin tortut

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Nyt niitä olisi kaupoissa, nimittäin laskiaispullia ja Runebergin torttuja! Syödäänkö niitä teillä?

Mulla on itselleni nyt molempia, kun kaipasin jotain piristystä. Tykkään! En ole koskaan maistanut mantelimassalla olevia pullia, mutta saatan jos löydän.
Meillä myös vanhempi lapsista ja puoliso tykkäävät hillotäytteisistä laskiaispullista.
 
Pullaa varmaan leivotaan itse lähempänä 😋 mutta runebergin torttuja ostetaan. Molemmat on hyviä kausiherkkuja, mutta pullia syö mieluusti useammankin kerran tässä sesongin aikana, kuin vain yhden laskiaispäivänä 😁 runebergin torttuja ei kaipaa sitä yhtä enempää, vaikka hyviä onkin 😅
 
Vuosi sitten mies toi molempia. Lapset söivät pullat ( hillolla) ja me vanhemmat ne tortut.

En nyt sitten tiedä mitä tänä vuonna, kun lapset olivat vuoron perään kipeänä ja kuopus vasta tervehtymässä.
 
Leivon itse laskiaispullat ja niitä nautitaan hillon ja kermavaahdon kanssa. Aiemmin oon aina ostanut valmiit Runebergin tortut kaupasta, mutta viime vuonna leivoin ekaa kertaa Runebergin torttuja muffinssimuodossa, niitä tulee leivottua varmaan taas tänä vuonna.
 
Mä rakastan Runebergin torttuja varsinkin oikein sellaisia ihania kosteita, joissa maistuu rommi(esanssi) :smiling face with heart-eyes: ollaan joskus tehty itsekin runeberggeja, mut en taida tänä vuonna jaksaa. Laskiaispullat tulee varmaan taas kaupan pakastealtaasta, ellei mummu halua tehdä lasten kanssa
 
Runebergin torttuja tulee syötyä varmaan se 1-2. Paitsi viime vuonna meni enemmän, kun esikoinen halusi niitä eikä koko pakettia voinut jättää lasten syötäväksi. (Miehellä keliakia, niin hänellä omat tortut.)

Laskiaispullat on herkkuani hillolla ja kermavaahdolla. 😋 Niitä meneekin kauden aikana vähän enemmän. Itsetehdyt olisi parhaita, mutta laitetaan varmaan pakastepullia uuniin.
 
Mä en ymmärrä miten laskiaispullaa voi syödä niin, ettei sotke itseään ja joka paikkaa siihen pursuilevaan täytteeseen. En muutenkaan niistä oikein välitä.

Runebergin tortut ovat hyviä, varsinkin jos manteli ja rommi maistuvat kunnolla.
 
Joo otan aina kannen pois, nii on helpompi syyä. Käytiin eilen kaupassa, nii ostin kermaa ja hiivan tän keskustelun innoittamana. Alko kauheesti tehdä mieli laskiaispullaa! Nyt lämmitetään leivinuunia ja iltapäivällä sit pullat sinne 🤭
 
Noista vaihtoehdoista valitsen ehdottomasti runebergintortut.😋 Olen tehnyt niitä monena vuonna itse. Viime vuonna ei tullut tehtyä, ihan koska pariviikkoinen vauva🙈. Katsotaan miten käy tänä vuonna.
Laskiaispulla on ihan ok, mutta sen pitää olla kyllä tosi pehmeä. En itse ihan kauhean paljon välitä pullasta😅 mutta itse olen kyllä sitä mieltä jos niitä syö niin ne on syötävä kansi päällä tuli miten paljon sotkua tahansa😂
 
Laskiaispullan voi syödä ilman sotkua (tai ainakin vähemmällä sotkulla) syömällä kannen ja pohjan erikseen. 😉
Tässä laskiaispullassa on sama meininki kuin hampurilaisen syömisessä: tyydyttävintä on ehdottomasti haukata koko komeudesta käsin, vaikka vähän sotkua tulisikin!
 
Nam! Mun ihan vuoden suurimpia herkkuja on Runebergin tortut😋 Mies ei tykkää niistä yhtään ja taapero saanee maistaa tänä vuonna ekaa kertaa, katsotaan miten käy. Ostan kaupasta valmiina, omat leipomistaidot ei ole kaksiset 😁 Yks ystävä onneks tulee kylään ja hän tykkää näistä myös niin ei tartte yksin fiilistellä. 🤭
 
Katselin tänään, jos ois ollut aletarroilla jompaa kumpaa. Ei ollut, en ostanut. Mutta äitini toi yllätykseksi Runebergintorttuja! Aika hauska :)
 
Äiti leipoi joskus tosi hyviä Runebergin torttuja. Täytyypä muistaa siellä ensikerran köydessä kurkata hänen keittokirjastaan se resepti.
Mä oikeastaan toivon että saisin sitten aikanaan, noin 💯 vuoden päästä, perintönä kaikki ne äidin keittokirjan välissä olevat liput ja laput. Niiden avulla moni The salaisuus avautuisi...
 
Tämän vuoden Runebergin tortut syötiin tiistaina. Oli ostettu jo viime viikolla, koska niiden saatavuus tuntuu loppuvan Runebergin päivänä. The päivä on kuitenkin myös kuopuksen syntymäpäivä ja sunnuntain juhlista oli jäänyt kakkua jäljelle, joten syötiin silloin kakkua ja tortut odotti seuraavaa päivää. Ensi sunnuntaina jatketaan synttäreiden juhlimista sukulaisten kanssa syömällä laskiaispullaa. Pakastepullia on ostettu jo pakkaseen, sillä laskiaisena ei ainakaan viime vuonna ollut lähikaupoissa ainuttakaan jäljellä.
 
Haettiin maanantaina tortut aamulla kerhoreissulla, silloin oli vielä laarit täynnä. Iltapäiväkahvilla syötiin, oli mukavaa kun saatiin mummokin kylään 😊 Pullaa leivottiin viikolla taaperon kanssa, ja tänään vispasin kermaa. Maistiaisiksi pullan söin päikkäriaikaan, ja täytyy miehelle tarjota illalla kun lapsi nukahtaa. Taaperon nähden ei kehtaa joka päivä syödä pullaa kun se oikeutetusti pyytää myös itselleen, enkä mä raaski kokonaan kieltää 😅
 
Mulla menee aina nää laskiaiset ja Runebergit ihan ohi 🤭
En kyllä erityisemmin välitä laskiaispullista tai Runebergin tortuista. Pulla muuten on hyvää 😊
 
Runebergin tortuista en pahemmin pidä. Mutta laskiaispullat kyllä kelpaa. Mistä mieleen, että voisinkin mennä tekemään itselleni pullasen. ☺️
 
Takaisin
Top