Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei. Pitäkää toisistanne huolta, surkaa rauhassa. Halaus täältä... jotenkin meni ihan sumuiseksi tämä tietokoneen näyttö.

Kyfille sylin täydeltä voimia painajaiseen! Ei tällaisia vain pysty käsittämään ja kamalaa että moisia tapahtuu :( Sanattomaksi vetää! Täältä myös halit sinne!!

Nyt tuntuu, että aika kuluu kamalan hitaasti, mutta kun alkaa miettimään niin tässähän ollaan jo puolen vuoden päästä äippälomalla! :)

Kyfi4488720 Olen tosi pahoillani teidän puolesta!! :( meilläkin on maanantaina se sama ultra ja jännittää kyllä paljon.. en tiedä miten voisin lohduttaa, mutta rakas poikanne pääsee(pääsi) pilvenreunalle, ja muistaa teidät sieltä aina ja te hänet. Näitä asioita tapahtuu ja hänen täytyi tulla pois, niin ikävää kuin se onkin, varsinkin kun (ainakin itsellä tuntuu niin) odottaminen tuntuu hirveän hitaalta, yksi päiväkin menee kuin madellen kun odottaa vatsansa kasvavan. Ehkei ole vielä aika uudelle yritykselle, mutta rukoilen että ensi kerralla saatte terveen vauvan jonka on tarkoitus kasvaa oikeaksi vauvaksi ja syntyä teitä ilahduttamaan! :)

Tällä odottajalla on ajatukset vähän sekaisin nyt. Sain eilen kuulla, että ystäväni menetti tyttövauvansa rv 20. Vauva oli hyvin vaikeasti sairas eikä hän olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella. Oma mieli on nyt hirveä herkkä kaikelle tälläiselle ja väkisinkin sitä alkaa miettimään onko omalla masu-mönkijäisellä kaikki kunnossa.

Tämä ystävä ei vielä tiedä raskaudestani ja eipä kyllä tee mieli kertoakaan lähiviikkoina :(

1Hannastiina: Maailma on epäreilu! Koita muistaa, että suurin osa rakennevioista jää kiinni jo ekassa ultrassa ja veritestissä. Jälkeenpäinkin voi tulla vikoja tietty, mutta ajattele mieluummin päivä kerrallaan eteenpäin omaa raskauttasi kuin että pelkäät pahinta. Itse olin esikoisen kanssa ihan mahdoton, kokoajan pelkäsin että jotain pahaa tapahtuu.. Nyt tämä kakkonen on mennyt pienten murheiden kanssa, kun muistan paremmin että itse ei voida kaikkeen vaikuttaa, pitää toivoa parasta ja ei kokoajan pelätä :)

Mitä ihmettä, mulla on koko alkuraskauden riitäänyt unta vaikka kellonympäri ja ylikin ja tänään heräsin jo tunnin ennen herätyskelloa! Ja ihan pirteenä :) Tässä nyt elättelen toivoa et väsymys alkaa pikkuhiljaa väistymään. Ekassa neuvolassa käytiin perjantaina, joudun sokerirasitustestiin pcon takia... Muuten ei mitään ihmeellistä :)

Kyfi4488720:
Meillä kävi vuoden alussa ihan samalla tavalla. Virtsarakko ja munuaiset olivat suurentuneet ja erikoislääkärillä käydessä tuplanneet kokoaan. Sikiöltä löytyi tämän lisäksi monta kystaa vatsaontelossa. Meillä keskeytyksen yhteydessä kerrottiin, että poika olisi ollut tämä pieni elämän alku.

Nyt kuitenkin toista odotellaan ja ultrassa sanottiin, että tällä kertaa näyttää siltä, miltä kuuluukin sikiön näyttää näillä viikoilla. Kivi tippui sydämeltä. Laskettu aika 1.5.2014.

Nyt vasta selasin tätä ketjua kunnolla ja katselin millasia elämäntilanteita muilla on, ja ihanaa miten erilaisia tilanteita muillakin on, ei todellakaan kaikilla ole (niinkun aluksi ihme kyllä kuvittelin) niin että naimisissa miehensä kanssa ja suunnitellusti tulossa esikoinen/toinen/kolmas ja muutenkin kaikki viimesen päälle "niinkun pitää" :)

Huihuihui, erityisesti ihailen sua kun lähdet yksin tähän hommaan :) Mietin myös itse joskus tuota vaihtoehtoa, ennenkun tapasin nykyisen mieheni ( niin, tosiaan en tiedä ootko lähteny tuohon tietosesti vai et, mutta ihailen silti!) :)

Pahoittelut vielä kaikille joille on tullut lähiaikoina ikäviä uutisia :(

Muokattu viimeksi:
Heippa!

Erikoislääkärillä käyty ja toistaiseksi kaikki hyvin!! <3 Niskaturvotus on normaali alle 3, meilä se oli 1,1 :) Lisäksi se pikkuinen on jo 5,3cm iso, ja heilutteli meille käsiä ja jalkoja ja hymyili :smiley-bounce022 Sit se päätti että häntähän ei saa kattoa ja käänsi meille selkänsä :3 Verikokeet otettiin, jos niissäkin on kaikki hyvin nii ihanaa kyllä :love2 Saatiin jopa 4 kuvaakin palleroisestamme ^^ "Enää" 8 viikkoa niin olis rakenneultra! Mutta nyt, päivä kerrallaan mennään ja nautitaa näistä pienistä iloista, vatsa kasvaa ja olotki alkaa pikkuhiljaa helpottaa JEE! sais vaa rytmin käännettyy ja heräis aikaisemmin :P Mitä muille odottajille kuuluu? :)

Monennella viikolla olet? Mulla viikosta 4-5 alkoi pahoinvointi ja väsymys, mutta nyt vk 11 niin tuntuu vaan pahenevan. Odottelen aikaa jolloin olot helpottaa niin paljon!

Ultra oli kyllä mieletön kokemus. En malta odottaa seuraavaa, mikä menee ensi vuoden alkuun!

Huomenna tulee 12 viikkoa :) Nii no kaikkion ni yksilöllistä, joskus se kestää tosi pitkään ja kauheet oksentelut, toisilla taas sitte ei oo yhtää mitää.. koskaa ei saa ite valita millasen olon saa :D onko kukaa vielä ollu kiinostunu vauvan tarvikkeista? Musta tuntuu että itellä ei oo vielä innostanu lukea ees vauvalehtiä, luen tuota neuvolasta saatua kirjaa ja tätä sivustoa, tosin täällä palstalla ei oo paljoa kirjottelijoita mun mielestä x) tai siis ahkeraa kirjottelua! Ollaan vaa mietitty pinniksen paikkaa mut ei paljo muuta :) Ehkä sitä sitte lähempänä synnytystä alkaa miettii että pitäs olla vaunut ja vaatteita jne, eikai sitä näi alussa uskallakkaa vielä ostella mitää! :)

Mä oon ostanu nyt kaksi viimisintä vauva lehteä ja kaksplussa tulee kotiin :) Meillä on jo jonkin verran vaatteita kun sain ystävältä ja bestmanilta häälähjaksi saadut vaunut :) Yllättävän paljon olen uskaltanut hankkia vaikka viime keväänä meni niin katkerasti kesken :/ Nyt olen päättänyt olla pelkäämättä ja nautin vaikka sitten loppuisi lyhyeen, en halua murehti mitään ikävää etukateen :)

Takaisin