Lapsivesigallup

Kalvot puhkaistiin synnärillä, jonka seurauksena vauva lähti laskeutumaan nopeasti ja siitä seurasi vauvan sydänäänien romahdus. Mut siirrettiin äkkiä sängyssä konttausasentoon, huone oli yht äkkiä täynnä hoitohenk.kuntaa ja kätilö ilmoitti, että jos sydänäänet ei nouse niin suoraan leikkaussaliin. Sain happiviikset ja tajusin onneksi sen verran, että mitä syvempään hengittelen sitä paremmin sydänäänet nousevat. Sydänäänet saatiin nousuun eikä tarvinnu lähtä leikkausaliin! Melkoista jännitysnäytelmää...
 
Epiduraalin jälkeen iski aivan älyttömän voimakas ponnistamisen tarve ja ekalla ähkäisyllä ne kirjaimellisesti räjähti kätilön päälle ;) Vauva tuli niin hirveellä vauhdilla ulos..
 
Mulla meni vedet kotona edellisenä aamuna. Ja sit sitä lotiskin pitkin päivää..
 
kävin kotona vessassa ja olin kävelees sohvalle tietokoneelle - tuli lapsivedet eteisen lattialle :) klo 10.30  "olin et ei voinu tulla kusihousuun, just kävin vessassa" :D tyttö syntyi 16.19

mulla alkoi supistelut vasta sairaalassa.
 
mulla tuli eka lorahdus (12.7.) lattialla konttaillessani ja kankaita mitatessa :D sen jälkeen n. tunnin välein lorahti pikkusen, mutta niin että yöside riitti ettei läpi tullut. Illalla sairaalaan ja yöllä alko supparit. Virallisesti vesien menoks merkittiin 9.45 (13.7.) kun sillon ne meni kokonaan.. se oli synnytys salissa mutta en muista tilannetta muuten.
 
mulla vedet meni ma.11.7 klo.9:45 ja lorautteli koko päivän,, enemmän ja vähemmän.. supistelemaan alkoi vasta ko. päivänä klo.17 ja sitte hiljeni lorahtelu ku vauva tukki päällään reijät laskeutuessaan.. synty vasta 12.7. 7:50.
 
säännölliset supistukset kellotin 9.34 aamulla ja vedet meni 21 aikaan illalla, supparit oli järkyttävät ja vetelin kaasua kunnes tuntu ku masusta olis puhkastu ilmapallo ja lorisi...  vesi oli vihreetä...
 
Jahas, pääsenpä sitten itekin vastailemaan tähän 

Kalvot puhkaistiin synnytyssalissa kohdunkaulanpuudutuksen laittamisen yhteydessä, sitä ennen ei tosiaan edes mitään tihkumisia (olin n. 4cm auki siinä vaiheessa). Vauva oli vielä siinä vaiheessa ylhäällä, ja vesiä sitten lorahteli pitkin synnytystä, peti oli koko ajan ihan märkänä ja supistuksen tulemisen huomasi ekana siitä, kun alkoi vettä valumaan. Kerran kävin vielä sen jälkeen vessassa, ja kun nousin sängyltä, kätilö oli onneksi laittanut jo semmoisen muovin alle, mutta vesiä lorahti siinä noustessa vielä useampi desi siihen synnytyssalin lattialle.
 
Mulla meni vedet synnytyssalissa ehkä n. klo 14, vauva syntyi 18.19. Ensin lirahti vähän ja sitten alkoi lirahtelemaan oikein kunnolla. sängyssä maatessani luulin, jo jotain muuta syntyneen kun tuli niin paljon
 
Viime keskiviikkona klo 4:30 huomasin, että vuotaa katto, ja kun se oltiin saatu väliaikaiskorjattua aamua odotellessa niin klo 5:00 alkoi vuotaa rouva itse. Eli kyljellään sohvalla "kattoprojektin" päätteeksi huokaistessa hulahti pari desiä (?) jotain lämmintä housuun. Sittenpä sitä lorotteli vessaan ja pitkin matkaa yllättävän iso määrä. Perätilan ja sektiosuunnitelmien vuoksi lähdettiin sairaalaan aika rivakasti, mutta saatiin mennä omalla autolla kun vauva oli niin alhaalla (ei napanuoran esiinluiskahduksen riskiä). Passelisti piti tauon kotioven ja synnytyssalin oven välillä, en valunut pitkin käytäviä ;)

Klo 6:00-9:30 supisteli niin että aukesin 8 cm:iin (eikä kätilö tai minä kumpikaan otettu supistuksia riittävän vakavissaan, oli niin lyhyitä ja tiheitä), ja neiti syntyi kiireellisellä sektiolla pian sen jälkeen.
 
esikoisesta aikoinaan meni kotona lapsivedet,mut nyt kakkosen kohdalla olin jo melekin kokonaan auki kun alettiin laittaa kohdunkaulapuudutetta ni puhkastiin eikä mennyt ku muutama min. ja typy oli maailmassa =)
 
Mulla vedet meni 26.6 su-aamuna 11 aikoihin mutta mistään supistuksista ei ollut tietoakaan. Poika syntyi vasta tiistaina 28.6 klo 2.25. Tiistaina päivällä olis käynnistetty jos ei olis itse päättänyt tulla.
 
Takaisin
Top