Tää on nyt jo vanha ketju, mutta kun ei uni tuu, ja lueskelen täällä juttuja, niin sattu silmään ja pakko myös kommentoida. Varmaan menee ohi aiheenkin, mutta niinhän tuo on jo mennyt.
Olemme uusioperhe. Mulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta, miehellä kaksi, ja he asuvat meillä joka toinen viikko. Hänen lasten lapsilisä maksetaan lastensa äidille. Ei vaikuta meihin.
Lapsilisä mun tyttärestä tulee mun tilille. Mä en oikein ymmärrä sitä haloota, että just siitä lapsilisästä pitää ostaa kaikki lapselle tai ettei sitä saisi käyttää mihinkään muuhun. Meillä ei ainakaan erotella tuloja sen mukaan, mistä ne tulee. Jokaikinen euro ja sentti, joka tilille tulee, menee PERHEELLE. Mies on töissä ja minä olen töissä. Laskut maksetaan siltä tililtä, missä rahaa sattuu olemaan. Mun tililtä menee vuokra, mutta ruoka, vaatteet, reput ym. maksetaan sieltä tililtä missä sattuu olemaan rahaa, jne.
Jos meillä sattuu olemaan ns. "lapsivapaa" viikonloppu, jolloin lapset on siis äidillään tai isällään, ja meillä vielä vapaata töistä, ja se sattuu siihen viikonloppuun kun lapsilisä on maksettu, niin kyllä me mennään kahdestaan ulos syömään tai jopa juomaan, välittämättä siitä, että ne lapsilisät on siellä tilillä.
Ei, me ei juoda eikä syödä lasten rahoja, mutta meillä kaikki rahat on yhteisiä. Ei lasten tai aikuisten. Toki päätöksen mihin raha laitetaan, tekee aikuinen, ei lapsi.
Ja tuosta säästämisestä vielä. Ei siinä paljon säästetä, jos kaikki mikä tulee myös menee. Jos rahaa tulee x-määrä, ja menoja olis enemmän, niin kyllä siinä taikoja saa tehdä, jos säästämään pystyy. Been there, done that. Onneks tosin en enää joudu elämään niin.