Lapsettomuutta käsittelevät kirjat, podcastit, dokumentit, tv-sarjat...

Itse olen saanut paljon apua podcastien kuuntelusta ja olen kuunnellut etenkin englanninkielisiä sellaisia, joita löytyy ihan Sporifysta.

Suosikkini ovat

Big fat negative
*Brittiläinen podcasti, jossa kaksi kaverusta kertovat sekä omasta matkastaan että haastatelevat muita lapsettomuuden/hoitojen kanssa painivia, sekä myös lääketieteen ammattilaisia. Suosittelen aloittamaan ihan alusta jaksojen kuuntelun.

As aa woman
*Yhdysvaltalainen naistentautien lääkäri käy tarkasti läpi naiskehon toimintaa, lapsettomuutta, hoitoja ja naistentauteja
Etenkin tämän podcastin ansiosta olen oppinut paljon naisen kehosta, vaikka olen tässä lapsettomuushoitotaipaleella ollut jo vuosia. Tänä vuonna löysin tämän podcastin ja se on auttanut itseni ymmärtämään paremmin pcos:ää. Jaksoja voi kuunnella haluamassa järjestyksessä, oman intressin mukaan.
Voi kun olisin tietänyt osan oppimistani asioista jo vuosia sitten.

Itse olen saanut paljon apua podcastien kuuntelusta ja olen kuunnellut etenkin englanninkielisiä sellaisia, joita löytyy ihan Sporifysta.

Suosikkini ovat

Big fat negative
*Brittiläinen podcasti, jossa kaksi kaverusta kertovat sekä omasta matkastaan että haastatelevat muita lapsettomuuden/hoitojen kanssa painivia, sekä myös lääketieteen ammattilaisia. Suosittelen aloittamaan ihan alusta jaksojen kuuntelun.

As aa woman
*Yhdysvaltalainen naistentautien lääkäri käy tarkasti läpi naiskehon toimintaa, lapsettomuutta, hoitoja ja naistentauteja
Etenkin tämän podcastin ansiosta olen oppinut paljon naisen kehosta, vaikka olen tässä lapsettomuushoitotaipaleella ollut jo vuosia. Tänä vuonna löysin tämän podcastin ja se on auttanut itseni ymmärtämään paremmin pcos:ää. Jaksoja voi kuunnella haluamassa järjestyksessä, oman intressin mukaan.
Voi kun olisin tietänyt osan oppimistani asioista jo vuosia sitten.
Ja nyt heti huomasin kirjoitusvirheen. Tuo toinen podcast on siis As a woman.

Tuo Jatulintarja ja kierron verran toivoa, jotka jo alkuun mainittiinkin, ovat aivan mainioita :blowing::thumbs-up:
Itsellä kuulokkeissa juuri Saara Turusen "Hyeenan päivät"
Youtubessa oon seurannut seuraavia tileja: kaksiaitia, Desire Nymarkin tiliä sekä Roosa Teppolaa eli tuota kierron verran toivoa luojaa :smiling-eyes:

Ruutu+ löytyy 2000-luvun alkupuolelta kotimainen elokuva Onnen varjot. Kovin dramatisoitu, mutta tuon ajan kuvasta tykkään 🙂

Ruutu+ löytyy 2000-luvun alkupuolelta kotimainen elokuva Onnen varjot. Kovin dramatisoitu, mutta tuon ajan kuvasta tykkään 🙂
Hei tää oli mun lauantai-illan leffa, ja mä tykkäsin kyllä kovasti! Ja mä kanssa nostalgisoin kovasti tuon ajan kuvaa, ja kaikki tyylit ja musiikit.. Ihana! Ja oispa vielä olemassa noita Yhdeksän kuukautta, Vauva ja KaksPlus lehtiä mitä sarjassa vilahtelee - mä ainakin tilaisin!

Törmäsin juuri uuteen vinkkiin, en ole vielä lukenut.

Leena Paasio: Melkein äiti

Kertoo uusperheestä ja siitä, että "yhteinen lapsi antaa odotuttaa itseään".

Takaisin