Lapsettomuushoidot ja hölmöt kysymykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hömelö1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyhmistä tyhmin kysymys: jos pakastealkionsiirtoa varten on ohjeistettu tekemään ovulaatiotesti kerran päivässä, niin onko siitä jotain haittaa jos tekee useamman kerran ja potentiaalisesti saa ovulaation kiinni vaikka puoli vuorokautta aiemmin kuin olisi kerran päivässä testaten saanut (testi klo 19 tai testi klo 7?)
Ei ole ollenkaan tyhmä kysymys! Joillain se LH piikki saattaa olla lyhyempi eikä kerran vuorokaudessa riitä. Itse teen aina kahdesti päivässä, kun huomaan, että jotain viivaa alkaa tulemaan testin, koska ainakin kerran huippu kesti reilusti alle vuorokauden..
 
Mulla ovulaatiotestissä plussa näkyy vähän aikaa, viimeksi tehdessä illalla oli negatiivinen, seuraavana aamuna positiivinen ja samana iltapäivänä jo taas negatiivinen.
 
Mulla ovulaatiotestissä plussa näkyy vähän aikaa, viimeksi tehdessä illalla oli negatiivinen, seuraavana aamuna positiivinen ja samana iltapäivänä jo taas negatiivinen.
Aika lyhyt toi näkyminen kyllä on, vaan on sinällään kai normaalia. Oletko kokeillut eri testejä? Seuraatko sinö limoja tai onko sulla muita tuntemuksia, jotka tuntuisivat tuon testin näyttämän "huipun" aikaan?
 
Aika lyhyt toi näkyminen kyllä on, vaan on sinällään kai normaalia. Oletko kokeillut eri testejä? Seuraatko sinö limoja tai onko sulla muita tuntemuksia, jotka tuntuisivat tuon testin näyttämän "huipun" aikaan?

Mulla oli käytössä clearblue digital, muut testit tuntu liian epämääräsiltä. Ovulaatiolimat tunnistan, aikoinaan parin vuoden ajan myös ovulaatiokivut paljasti ovulaation, mutta silloin oli kyllä myös hoitamaton endometrioosi.
 
Mulla oli käytössä clearblue digital, muut testit tuntu liian epämääräsiltä. Ovulaatiolimat tunnistan, aikoinaan parin vuoden ajan myös ovulaatiokivut paljasti ovulaation, mutta silloin oli kyllä myös hoitamaton endometrioosi.


Toi Digi on tarkka, itse siihen luottaisi kyllä. Toivottavasti tuosta ilmeisen lyhyestä aikaikkunasta ei tule liikaa lisä haastetta hoitopolullesi. Tsemppiä kaikkeen siihen liittyen!
 
Toi Digi on tarkka, itse siihen luottaisi kyllä. Toivottavasti tuosta ilmeisen lyhyestä aikaikkunasta ei tule liikaa lisä haastetta hoitopolullesi. Tsemppiä kaikkeen siihen liittyen!

Nyt olen raskaana ja tuo kerta mistä mainitsin (jolloin iltapäivällä oli jo testi negatiivinen), niin samana päivänä tehtiin inseminaatio onnistuneesti 😊
 
Miten pian ootte km jälkeen alkanut tekemään ovulaatiotestejä? Ootteko odottanut yhden kierron väliin? Onko edes mahdollista ovuloida tässä välissä?
 
Miten pian ootte km jälkeen alkanut tekemään ovulaatiotestejä? Ootteko odottanut yhden kierron väliin? Onko edes mahdollista ovuloida tässä välissä?

Itse ovuloin heti ensimmäisestä kierrosta lähtien. Ajatuksenani oli olla testaamatta ja odottaa rauhassa yksi kierto, mutta ovulaatio-oireiden iskiessä päälle sain heti ovis-plussan kiinni.
 
Itse ovuloin heti ensimmäisestä kierrosta lähtien. Ajatuksenani oli olla testaamatta ja odottaa rauhassa yksi kierto, mutta ovulaatio-oireiden iskiessä päälle sain heti ovis-plussan kiinni.
Mulla oli km tässä huhtikuun alussa ja mietin, että kannattaako nyt jo alkaa tikuttamaan ennen kuin kuukautiset alkaa. Km vuoto on siis loppunut jo.
 
Ihan tämmöinen teoreettinen kysymys uteliaisuudesta. Ennen pakastealkion siirtoahan täytyisi saada ovulaatio, että kohdun limakalvo kehittyisi sopivaksi. Niin mitä jos tämä irtoava munasolu hedelmöittyykin ja sitten lisäksi siirretään se pakastealkio kohtuun. Niin olisiko periaatteessa mahdollista jos kyseessä lahjasoluilla saatu alkio, että tuloksena voisi olla kaksoset joilla on eri perimä? Vai estääkö jompikumpi alkio toisen kiinnittymisen tai tekeekö hoidot muuten sen oman munasolun hedelmöittymiskelvottomaksi?
 
Ihan tämmöinen teoreettinen kysymys uteliaisuudesta. Ennen pakastealkion siirtoahan täytyisi saada ovulaatio, että kohdun limakalvo kehittyisi sopivaksi. Niin mitä jos tämä irtoava munasolu hedelmöittyykin ja sitten lisäksi siirretään se pakastealkio kohtuun. Niin olisiko periaatteessa mahdollista jos kyseessä lahjasoluilla saatu alkio, että tuloksena voisi olla kaksoset joilla on eri perimä? Vai estääkö jompikumpi alkio toisen kiinnittymisen tai tekeekö hoidot muuten sen oman munasolun hedelmöittymiskelvottomaksi?
Kyllä tuo on mahdollista, jos on ollut yhdynnässä ovulaation aikoihin.
 
Hei kaikki!

Oon uusi täällä ja ajattelin hypätä mukaan keskusteluun.

Ensi kuussa alkaa hoidot, lyhyen kaavan ICSI.

Ensikäynti meillä oli helmi-maaliskuussa jossa saatiin lähete. Kesäkuussa tuli aika syyskuulle, osasto oli kiinni heinä-elokuun. Pitkään jouduttu siis odottamaan tätäkin. Päästään siis suoraan ICSI miehestä johtuvista syistä.

Miehellä on pakastettuna siittiöitä 4 olkea. Ollaan pähkäilty riittääkö ne… toiveena olisi saada kuitenkin kaksi lasta tulevaisuudessa ja ei ole tietoa riittääkö nuo edes yhteen… onko kenelläkään tietoa tästä?

Entä onko tietoa mitä vitamiineja pitäisi syödä? :D söin keväällä vitanalleja 2kpl/pv + foolihappo kunnes huomasin että foolihappo sisältyy jo vitanalleihin niin lopetin ne. Nyt alkanut miettiä riittääkö nuo vitanallet vai pitäisikö syödä jotain lisäksi?
 
Hei kaikki!

Oon uusi täällä ja ajattelin hypätä mukaan keskusteluun.

Ensi kuussa alkaa hoidot, lyhyen kaavan ICSI.

Ensikäynti meillä oli helmi-maaliskuussa jossa saatiin lähete. Kesäkuussa tuli aika syyskuulle, osasto oli kiinni heinä-elokuun. Pitkään jouduttu siis odottamaan tätäkin. Päästään siis suoraan ICSI miehestä johtuvista syistä.

Miehellä on pakastettuna siittiöitä 4 olkea. Ollaan pähkäilty riittääkö ne… toiveena olisi saada kuitenkin kaksi lasta tulevaisuudessa ja ei ole tietoa riittääkö nuo edes yhteen… onko kenelläkään tietoa tästä?

Entä onko tietoa mitä vitamiineja pitäisi syödä? :D söin keväällä vitanalleja 2kpl/pv + foolihappo kunnes huomasin että foolihappo sisältyy jo vitanalleihin niin lopetin ne. Nyt alkanut miettiä riittääkö nuo vitanallet vai pitäisikö syödä jotain lisäksi?
Olisi varmaan hyvä tarkistuttaa nyt sun yleinen vitamiinitaso, ettei tule jälkikäteen mietittyä että mitä jos...
Vitamiinitasoja saa usein mitattu näin alkusyksystä esim luontaistuotekaupoissa/ apteekeissa järjestettävillä vitamiinitestipäivillä (suppeatesti n 20€, laaja n.40€). Niiden tarkastaminen onnistuu myös ilman lääkärin lähetettä yksityisissä labroissa.
Itse söin talvella D-vitamiinia (rasvaliukoinen yleensä kesän jälkeen tasot ok etenkin, jos on ollut paljon ☀️valossa, foolihappoa (vesiliukoinen, eli harvoin yliannostusta vaikka söisit nalleja+ erillistä valmistetta) sekä rautaa. Noiden lähtötasot olivat mulla perusverikokeissa matalat kun raskaudelle annettiin lupa tulla.
Vahvaa plussatuulta sinulle!!
 
Täällä tyhmä kysymys 🙋‍♂️jos ohjeissa on että tukilääke aloitetaan kolme päivää positiivisen ovulaatiotestin jälkeen niin millon se siis on? Tiistaina (eilen) oli positiivinen eli aloitanko tukilääkkeen perjantaina vai lauantaina?
 
Täällä tyhmä kysymys 🙋‍♂️jos ohjeissa on että tukilääke aloitetaan kolme päivää positiivisen ovulaatiotestin jälkeen niin millon se siis on? Tiistaina (eilen) oli positiivinen eli aloitanko tukilääkkeen perjantaina vai lauantaina?
Minusta perjantai! Toki saat varmaan näin arkena hoitavalle taholle soittamalla varmuuden asiaan. Tsemppiä!!
 
Täällä tyhmä kysymys 🙋‍♂️jos ohjeissa on että tukilääke aloitetaan kolme päivää positiivisen ovulaatiotestin jälkeen niin millon se siis on? Tiistaina (eilen) oli positiivinen eli aloitanko tukilääkkeen perjantaina vai lauantaina?
Ainakin HUSissa ovulaatioplussa on "nollapäivä" eli dpo0. Minun tukilääkkeet aloitettiin kaksi päivää positiivisen jälkeen, eli kun perjantaina oli ovis+ niin sunnuntaina aloitin lääkkeet. Eli tällä logiikalla sulla alkais tukilääkkeet perjantaina. :smiling-eyes:
 
Semmosta mietin, että voiko ivf-hoitojen jälkeen palata inseminaatioihin? Vai onko niin, että jollei ivf tuota tulosta niin ei oleteta myöskään inseminaation tuottavan. Mikä olisi loogista kyllä, mutta mietin vaan.. 😅
Yksityisellä tietysti tehdään kai miten vaan kunhan hinnasta sovitaan, mutta kuinka lie julkisessa.
 
Onko seksistä mitään hyötyä hedelmöittymismielessä heti saunan jälkeen vai onko siinä kaikki simpat paistuneet elinkelvottomiksi? Meil toi iso lapsi taloudessa joka valvoo myöhään ja kuulee kaiken niin mahikset kahdenkeskeisille hetkille on vähissä mikä ei mitenkään helpota tätä yrittämistä 😬
 
Onko seksistä mitään hyötyä hedelmöittymismielessä heti saunan jälkeen vai onko siinä kaikki simpat paistuneet elinkelvottomiksi? Meil toi iso lapsi taloudessa joka valvoo myöhään ja kuulee kaiken niin mahikset kahdenkeskeisille hetkille on vähissä mikä ei mitenkään helpota tätä yrittämistä 😬
Käsittääkseni mikä tahansa kivesten liika lämpeneminen/jäähtyminen vaikuttaa etenkin kypsymässä oleviin siittiöihin/ niiden määrään. Tuotannon turvaamiseksi ne pussit siellä roikkuvat, kellä enempi ja lopuilla vähempi. 🤣
Vaan harvoin ne pussit sisältöineen siellä laudetta vasten ollessaan liikaa kuumuvat, etenkin jos mies käyttää kosteaa kankaista pyllynalusta lämpöä pois siirtämään ja valelee vettä jalkoväliinsä.
Plussatuulta...
 
Takaisin
Top