Lapsettomuushoidot ja hölmöt kysymykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hömelö1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mistähän voisi Tampereella löytää vehnänalkioöljyä? Kävin parista apteekista ja citymarketista etsimässä
Ootkos kattonut netin kautta olo-apteekin verkkokaupasta? Ainakin luontaistuottekaupoista pitäisi löytyä...
Mä yleensä pyydän apteekkihenkilökuntaa tarkistamaan mistä muualta löytyy jos on jo paikasta tilapäisesti loppu. Yliopistollisen apteekin chat on myös hyvä tuotehaentaan ja neuvontaan muutoinkin...
Plussatuulia sinulle!
 
Moikka! Tietäisikö joku täällä, että voiko orgasmi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen / irroittaa mahdollisesti kiinnittyneen alkion? Oon nyt aivan paineissa, kun 4pv sitten siirrettiin 3pv alkio ja tänään lainkaan ajattelematta sain orgasmin. Voikohan tuollainen supistelu irroittaa pikkuisen? 😭
 
Moikka! Tietäisikö joku täällä, että voiko orgasmi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen / irroittaa mahdollisesti kiinnittyneen alkion? Oon nyt aivan paineissa, kun 4pv sitten siirrettiin 3pv alkio ja tänään lainkaan ajattelematta sain orgasmin. Voikohan tuollainen supistelu irroittaa pikkuisen? 😭
Moi! Ei hätää. Kysyin erikseen alkionsiirron yhteydessä, että saako/voiko/kannattaako harrastaa seksiä alkionsiirron jälkeen ja ohjeeksi annettiin, että ihan normaalisti saa. Eli klinikalta ei sanottu, että seksi / orgasmi vaikuttaisivat kiinnittymiseen. Uskon, että olisivat tästä sanoneet, jos näin olisi, kun kysyin. Tsemppiä ja onnea matkaan!
 
Ainakin verenkierron lisääntyminen lantion alueella on hyväksi alkionsiirron jälkeen, esim. kevyen liikunnan avulla. En usko, että olet saanut mitään huonoa aikaiseksi. Päinvastoin, ehkä hyvänolonhormonit tekee vielä olosuhteet otollisemmiksi
 
Moi! Ei hätää. Kysyin erikseen alkionsiirron yhteydessä, että saako/voiko/kannattaako harrastaa seksiä alkionsiirron jälkeen ja ohjeeksi annettiin, että ihan normaalisti saa. Eli klinikalta ei sanottu, että seksi / orgasmi vaikuttaisivat kiinnittymiseen. Uskon, että olisivat tästä sanoneet, jos näin olisi, kun kysyin. Tsemppiä ja onnea matkaan!
Ainakin verenkierron lisääntyminen lantion alueella on hyväksi alkionsiirron jälkeen, esim. kevyen liikunnan avulla. En usko, että olet saanut mitään huonoa aikaiseksi. Päinvastoin, ehkä hyvänolonhormonit tekee vielä olosuhteet otollisemmiksi
Kiitos paljon teille! Sain mielenrauhan ❤️
 
Tässä vielä yksi vastaus tuohon: https://www.terve.fi/kysymykset/kys...delmoittymishetken-jalkeen-25-april-2008-1541

Eli on jopa löytynyt tutkimusnäyttöä että alkio kiinnittyy vähän paremmin niillä pareilla jotka harrastavat seksiä siirron jälkeen :) tuosta nyt ei ota selvää oliko orgasmi vai ei, mutta itse ainakin tulkitsen tuon niin että juurikin se yhdynnän tuoma lisääntynyt verenkierto alueelle voi auttaa asiaa!
 
Disperin tai Aspirin tai Primaspan, minne asti on ollut ohje jatkaa??? Oon aiemmin ollut yksityisellä hoidoissa, ja siellä raskaudet alkaneet niistä kierroista, joissa ollut mukana lääkärin ohjeistamana Disperin tukemaan alkion kiinnittymistä. Nyt julkisella hoidoissa ja siellä tuota ei määrätty, mutta olen syönyt omin päin kertomatta lääkärille. Nyt plussasin, mut en enää muista, mikä ohje yksityisellä oli siihen, kauanko lääkitystä jatkaa. Kiinnostaisi siis, mitä ohjeita muilla ollut :) (Osalle odottajista voidaan määrätä aspiriinia pre-eklampsian riskin takia ja silloin lääkitys voi jatkua pitkällekin raskauteen, mut sitä riskiä ei oo itelläni, vaan kiinnostaisi toi lääkitys silloin kun se on aloitettu osana lapsettomuushoitoa.)
 
Onko täällä tietoa saako munasolujen kypsytyshoidon aikana matkustaa lentokoneella? 🙂 Tarkoitan sellaista kypsytyshoitoa mitä annetaan ennen munasolujen keräystä ivf varten..
 
Onko täällä tietoa saako munasolujen kypsytyshoidon aikana matkustaa lentokoneella? 🙂 Tarkoitan sellaista kypsytyshoitoa mitä annetaan ennen munasolujen keräystä ivf varten..

Ei varmaan ole kielletty mutta yleensä pistellään joka päivä ja kylmäsäilytettäviä lääkkeitä. Plus muutama ultra on siinä niin mikään pidempi matkustelu ei varmaan onnistu.
 
En löytänyt kaupasta vehnänalkioöljyä, mutta ostin e-vitamiini-vehnänalkioöljykapseleita. Katsoin ettei purkissa ollut merkintää ettei raskauden aikana saisi käyttää, enkä löytänyt netistä tietoa asiasta. Olisiko täällä jollain tietoa, että onko ok käyttää raskautta yrittäessä ja ajaako saman asian kuin vehnänalkioöljy?
 
Eka hoitokierto alkamassa ja 5. kiertopäivänä pitää aloittaa lääkkeet. Tänään on tullut vessassa käydessä verta, mutta ei siteeseen asti. Nyt mietin, että laskenko tän päivän kierron ensimmäiseksi vai en 🤔
 
Eka hoitokierto alkamassa ja 5. kiertopäivänä pitää aloittaa lääkkeet. Tänään on tullut vessassa käydessä verta, mutta ei siteeseen asti. Nyt mietin, että laskenko tän päivän kierron ensimmäiseksi vai en 🤔
Stressaan niin paljo, että luulen sen siis vaikuttavan nyt kuukaustisten alkamiseen ja mietityttää että alkaisko tai oisko ne alkaneet jo kunnolla, jos en stressais.
 
Stressaan niin paljo, että luulen sen siis vaikuttavan nyt kuukaustisten alkamiseen ja mietityttää että alkaisko tai oisko ne alkaneet jo kunnolla, jos en stressais.

Ton perusteella sanosin että eka kiertopäivä on sulla vasta huomenna? 🤔 Eli jos tulee vaan vessassa pyyhkiessä nii ei oo kunnon vuoto vielä.

Muistaakseni mä letroilla ollessa laskin samalla tavalla, ett jos esim su ilta alko tosi niukkana, laskin ekan pv olevan vasta ma.
 

Ton perusteella sanosin että eka kiertopäivä on sulla vasta huomenna? 🤔 Eli jos tulee vaan vessassa pyyhkiessä nii ei oo kunnon vuoto vielä.

Muistaakseni mä letroilla ollessa laskin samalla tavalla, ett jos esim su ilta alko tosi niukkana, laskin ekan pv olevan vasta ma.
Kiitos! Näin mä kans ajattelin että vois olla. Yritin tänään soittaa ja kysyä, mutta poliklinikan linjat on niin ruuhkaiset, ettei voinut jättää edes soittopyyntöä. Harmittaa olla tällainen stressailija. Pelkään että kaikki kaatuu jo yksissään siihen.
 
Kiitos! Näin mä kans ajattelin että vois olla. Yritin tänään soittaa ja kysyä, mutta poliklinikan linjat on niin ruuhkaiset, ettei voinut jättää edes soittopyyntöä. Harmittaa olla tällainen stressailija. Pelkään että kaikki kaatuu jo yksissään siihen.
Jos yhtään lohduttaa, niin minun kohdalla stressi ainakaan ei tuonut huonoa tulosta! Raskauduin inseminaatiosta viikko siitä, kun olin joutunut tapaturmaan, jonka jälkeen pari päivää sattui niin kovaa että en saanut syötyä kunnolla, en saanut nukuttua, jouduin antibioottikuurille, söin joka päivä säännöllisesti buranaa ja panadolia kipuihin ennen ovulaatiota (ja burana pahimmillaan voi estää ovulaation) ja silti tulin raskaaksi :) Ja tuleehan sitä ihmiset raskaaksi huonoissa oloissa keskellä sotaa/raiskauksistakin (😕), niin sanoisin, että stressiä ei kannata pelätä, sitä on mahdoton välttää ja en usko, että se yksinään estää raskautumista.
 
Jos yhtään lohduttaa, niin minun kohdalla stressi ainakaan ei tuonut huonoa tulosta! Raskauduin inseminaatiosta viikko siitä, kun olin joutunut tapaturmaan, jonka jälkeen pari päivää sattui niin kovaa että en saanut syötyä kunnolla, en saanut nukuttua, jouduin antibioottikuurille, söin joka päivä säännöllisesti buranaa ja panadolia kipuihin ennen ovulaatiota (ja burana pahimmillaan voi estää ovulaation) ja silti tulin raskaaksi :) Ja tuleehan sitä ihmiset raskaaksi huonoissa oloissa keskellä sotaa/raiskauksistakin (😕), niin sanoisin, että stressiä ei kannata pelätä, sitä on mahdoton välttää ja en usko, että se yksinään estää raskautumista.
Kiitos kun jaoit tämän ja onnea raskaudesta ❤️ Ei sillä stressilöä välttämättä siis ole niin suurta vaikutusta. :)
 
Oho. Lähetin ajatuksissani viestin kesken. Mutta eilen siis tuli verta jo siteeseenkin ja soitin heti klinikalle ja sain ohjeet pistämiseen ja varattiin eka ultra. Mua huolestuttaa, kun vuoto on kuitenkin ollut silti tosi vähäistä, että voiko näitä edes menkoiksi sanoa. Siis ihan vaan pisaroita siteessä ja pyyhkiessä vähän enemmän. Jos on kyse vaan tosi niukoista menkoista, niin onkohan se mikään este hoitojen aloittamiseen?
Eka hoitokierto alkamassa ja 5. kiertopäivänä pitää aloittaa lääkkeet. Tänään on tullut vessassa käydessä verta, mutta ei siteeseen asti. Nyt mietin, että laskenko tän päivän kierron ensimmäiseksi vai en 🤔
 
Miten Gonal f pistetään? Sain puhelimitse ohjeeksi vain kellonajan ja määrän, enkä tajunnut kysy missä kulmassa piikki laitetaan jne. Pakkauselosteessa neuvotaan pistämään mahaan.
 
Miten Gonal f pistetään? Sain puhelimitse ohjeeksi vain kellonajan ja määrän, enkä tajunnut kysy missä kulmassa piikki laitetaan jne. Pakkauselosteessa neuvotaan pistämään mahaan.
Hätiköin ja löysinkin ihan hyvän videon aiheesta :D
 
Miten Gonal f pistetään? Sain puhelimitse ohjeeksi vain kellonajan ja määrän, enkä tajunnut kysy missä kulmassa piikki laitetaan jne. Pakkauselosteessa neuvotaan pistämään mahaan.
YouTubesta löytyy ainakin hyviä videoita miten pistetään kotona. Mä oon ihan vaan ottanut vatsamakkaran sormien väliin tiukasti ja siihen tuikannut piikin 🙂 hitaasti painanut aineen sisään ja sitten paikallaan 5sek ja nopeasti ulos. Vasta kun piikki ulkona niin päästän irti napista 😊 tsemppiä!
 
Takaisin
Top