Vastaa ketjuun

Tunnistan tuon, että seksi hedelmällisen ajan ulkopuolella tuntuu turhalta. Vaikka tietenkään se ei ole niin, onhan seksi ihanaa myös silloin ja oikeastaan tällä hetkellä ehkä etenkin silloin. Ei ole niin paljon paineita. Yleensä kuitenkin pääsen hyvin mukaan fiilikseen, vaikka aluksi olisi tuntunutkin siltä, ettei tee yhtään mieli. Miestä ei tunnu haittaavan se, että yleensä hän tekee aloitteet. Ovulaation aikaan (tai niihin aikoihin kun kuvittelen sen olevan lähellä) teen myös itse aloitteita. Hankaluutta aiheuttaa se, että kierto on pitkä ja epäsäännöllinen, joten jos haluaa maksimoida onnistumisen mahdollisuuden, tulisi seksiä olla monen viikon ajan 2-3 pv välein. Oma luontainen aktiivisuus olisi noin 1-2 kertaa viikossa, joten pidemmän yrityksen jälkeen seksi tosiaan alkaa tuntua aika pakkopullalta.

Mua on auttanut se, että aina välillä on ollut kiertoja, jolloin olen tietoisesti jättänyt ovistestit, oireiden seurannat jne vähemmälle. Silloin seksikin on tuntunut kivemmalta ja vapaammalta.

Takaisin