Vastaa ketjuun

Lapsen yrittäminen ja erityisesti lapsettomuus väistämättä vaikuttaa seksielämään. Mulla/meillä pahin vaihe oli juuri tuo aika/ajankohta mitä te nyt käytte läpi. Tietty me ei oltu mitään superaktiivisia enää ennen lapsiprojektiakaan, mutta sillon oli rennompi ote ja seksiä kiinnostusten mukaan1-2x/vko. Meillä mä oon ehkä aikaisemmin ollut ns halukkaampi mutta tän lapsettomuuden myötä multa on kyllä halut vähentyneet ja mies varmaan nykyään enempi ehdottelee. Ei mullakaan enää oikein tee mieli muuten kuin ovulaatioaikaan, ja siitä ehkä eniten ovulaation tunnistankin että alkaa taas tehdä mieli. Mies puolestaan usein ahdistuu ns pakkopanoista, ja kiireiseen arkeen ne huonosti tietty istuu mikä vaikuttaa sit hänen halukkuuteen juuri ovisaikoina.

En tiedä onko mulla kovin hyviä vinkkejä antaa muuta kuin ehkä tsemppi siitä että meillä on tilanne kuitenkin selvästi parantunut nyt kun IVF myötä ajoitetut yhdynnät on voitu unohtaa. Saa taas harrastaa seksiä sillon kuin tekee mieli. Ja välikierroissa yritän olla liikaa stressaamatta että miten ovulaatio osuu ja ehditäänkö harrastamaan seksiä koska se reitti on jo todettu hyödyttömäksi meidän kohdalla.

Toinen asia mitä me ollaan aina tehty on kyllä että aika suoraan vaan kysytään että tekeekö mieli seksiä ja olisko parempi samantien vai vaikka myöhemmin illalla/seuraavana aamuna. Ei oikein osata sellaista ns houkuttelua tai viekoittelua :D

Mutta ei me muuten oikein osata seksistä puhua kovin avoimesti, vaikka mä aina yritän keskustelua välillä virittää. Mutta uskon että harjoittelu helpottaa ja vaan pieniä askelia eteenpäin niin ehkä tässäkin asiassa voi edistyä.

Kokoa kuva kuten näet mallin oikeassa yläkulmassa
Takaisin