Minua on tässä viime päivinä tosi paljon harmittanut ystävissä käynyt "kato". Olen kertonut raskaudestani nyt lähimmille ystävilleni ja heillä ei kellään ole lapsia. Näistä ystävistäni kaksi on sellaista, joiden kanssa olen ihan eniten tekemmisissä ja heistä toinen on jonkin aikaa yrittänyt saada lasta siinä onnistumatta, toinen haluaisi lapsen, muttei löydä sopivaa miestä. Nyt toinen näistä ystävistäni on lopettanut lähes kaiken yhteydenpidon ja toinenkin selvästi vähentänyt yhteydenpitoa. Tämä siitä huolimatta, että olen todellakin yrittänyt pitää lapsi- ja raskauspuheet ihan minimissä (lähinnä tasolla että mainitsin että ultrassa näkyi syke).Nyt vielä kuulin, että nämä kaksi ystävääni ovat viikonloppuna tapaamassa nyt keskenään, vaikka eivät siis ole alunperin ystävyksiä vaan tuntevat vaan minun kautta. Harmittaa kyllä ihan tosi paljon. On minulla muutamia muitakin hyviä ystäviä, mutta sellaisia joiden kanssa syystä tai toisesta (pitkä välimatka, kiireinen työ tms) tulee oltua vähemmän yhteydessä. On se tosi sääli jos raskauden takia menetän parhaat ystäväni, vaikka ymmärrän kyllä hyvin että heillä on asiaa vaikea sulattaa oman lapsitoiveensa vuoksi. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?