Lapsesi suhde isovanhempiinsa

Keskustelun 'Elämää vauvavuoden jälkeen' aloitti Vargynja, 24 helmi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Millainen suhde lapsellasi on isovanhempiinsa?

Mieheni vanhempia emme välimatkan vuoksi näe kovin usein. Silloin kun viimeksi heidät näimme esikoinen tykkäsi mieheni isästä ensin hieman ujosteltuaan. Mieheni äidille taas ei lämmennyt. Omat vanhempani asuu huomattavasti lähempänä. Äitini asuu ihan lähellä ja esikoinen haluaa aina välillä sinne yökylään. Isäni asuu sen verran kauempana että käydään siellä aina koko perheen voimin muutaman yön verran. Vaikka ei nähdä ihan niin usein, poika on aina nähdessä vaarin poikaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Äitini on lasten suuri suosikki ja esikoinen on tottunut olemaan mummolassa yötä jopa viikoittain. Tosin nykyään harvemmin välimatkan takia.
  3. Lya M. Tuttu foorumilla

Meillä esikoinen tykkää todella paljon minun vanhemmistani ja nähdään niin usein kuin mahdollista. ( asuvat 20min automatkan päässä) Miehen vanhempia näemme harvemmin, koska ovat lähes aina mökillä. Esikoinen myös rakasti todella paljon jo edesmennyttä isoisoisää. Hänelle rakasta, yli 90-vuotiasta isoisoäitiä emme ole voineet tavata kohta vuoteen, ja näyttää siltä, että rajoitteet vain jatkuvat ja jatkuvat...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  4. Foreverfever Rakastunut foorumiin Maaliskuiset 2021

Lapset tapaavat isovanhempia aika vaihtelevasti. Välimatkaa 60km. Yökyläilyjä ei ole kuin ehkä synnytyksien ajan, jos edes silloinkaan.
    Välillä kyläillään viikottain ja joskus saattaa vierähtää kuukausi näkemättä.
    Viihtyvät todella hyvin molempien luona. Oman äidin luona on leikkikaverina minun pienin sisarus, samanikäinen kuin omat lapset on ja miehen vanhemmilla viihtyvät muuten vaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Haukikanto Naimisissa foorumin kanssa Joulukuun äidit 2019

Poika tykkää kovasti kaikista isovanhemmistaan. Etenkin isäni perään hän on kovasti. Oltuaan siellä hoidossa, kaipaa seuraavana päivänä heitä, saattaa yhtäkkiä kuiskata millä nimillä heitä kutsutaan. :Heartred
  6. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Kyllä meilläkin poika tykkää kaikista isovanhemmistaan (heitä on vielä kaikenkaikkiaan neljä olemassa). Joka ilta poika soittaa leikisti jokaiselle isovanhemmalleen lyhyet puhelut :) Ollaan kyllä ihan oikeitakin puheluita kauempana oleville soitettu.
  7. Marsku82 Peruskäyttäjä

Isovanhemmat ei ole arjessa fyysisesti läsnä, mutta ovat ajatuksissa ja puhelun päässä. Välimatka. Nähdään joitain kertoja vuodessa. Isän vanhemmat asuvat neljän tunnin päässä ja minun äiti parin tunnin päässä. Isovanhemmat ei enää jaksa käydä kylässä (ajomatka, sairaus minun äidillä, isäni on edesmennyt ennen lasteni syntymää).

Soitellaan ja pistetään kortteja / piirustuksia. Kun nähdään, lapset on pari tuntia isovanhempien kanssa keskenään, niin saavat yhteistä aikaa ja itse / puolison kanssa saadaan myös tehdä jotain itse. Ollaan myös yötä, että ehtii useampana päivänä nähdä. Pitäis ottaa ryhtiliike ajaa enään autolla, niin vois välillä käydä enemmän oman äitin luona kylässä.

Lapset on ihan läheisiä isovanhempien kanssa ja esim. nyt hiihtolomalla nähtiin miehen vanhempia ja tyttäreni ikävöi jo heitä.

Lapset ovat tavanneet myös isomummin molemmilta puolilta ja niistä on kuvat muistona.
  8. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Kyllä tämä korona-aika on vaikuttanut isovanhempien tapaamisiin tosi paljon. Ennen koronaa kävin pojan kanssa omien vanhempieni luona miltei viikoittain, nyt nähdään todella harvoin, vaikka välimatkaa ei ole kovin paljoa. Yksi isovanhemmista asuu pääkaupunkiseudulla, ja hänen näkemisestään on kohta vuosi :sad001 Toivon todella, että kesällä/syksyllä jo päästäisiin edes sen verran normaaliin elämään, että voitaisiin taas nähdä. On niin surullista, että kaikki isovanhemmat jäävät paitsi niin monesta asiasta ja lapsen kehitysvaiheesta, kun ei voida tavata :sad001

Minun viimeinen elossa oleva isovanhempani menehtyi reilu vuosi sitten, pojalle ei jäänyt hänestä varmaankana minkäänlaista muistikuvaa, mutta jokunen valokuva on muistona :Heartred
  9. Nurinkehrääjä Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019

Vaikka asutaan tosi lähekkäin (isä puolisoineen on meidän rajanaapuri ja äite puolisoineen asuu alle kilometrin päässä) niin nähdään melko harvoin. Kaikilla on niin menevät elämäntavat eikä aikaa istuatönöttää.
    Poika on kyllä aika hyvää pataa äiteni kanssa, mitä nyt ujostelee vähän.
    Isäni kun joskus kerkiää poiketa, on poika melko varautunut aluksi mutta yleensä sulaa kun vaari konttaa lattialla ja leikittää :grin

Jaa tämä sivu