Lapselle nimi

Mekin ollaan valittu kummeiksi omia hyviä ystäviä. Yhtäkään sukulaista ei ole tulossa tälle lapselle kummiksi. Seuraavan kohdalla voikin sitten asia olla toinen, kun tuli nyt nuo hyvät ystävät jo käytettyä.

Ystävät valittiin juuri sen vuoksi, että heidän kanssaan tulee pidettyä yhteyttä muutenkin ja ihan varmasti yhteyden pito jatkuu tulevaisuudessakin. Siihen tulee vaan sitten lisukkeena se, että ovat kummeina meidän lapselle. Meillä on nyt kolme kummia pojalle, itse olen vielä yhtä miehen ystävää ajatellut siihen lisää pyytää, mutta katsotaan nyt. Miehen mielestä kolme kummia olisi ihan riittävä määrä.
 
Ei tosiaan kannata käyttää kaikkia mahdollisuuksia heti jos aikoo vielä lapsia lisääkin saada. Varsinkin jos aikoo ihan eri kummit pyytää sit seuraavalle.

Mulla itellä on käynyt oikeastaan myös se ongelmaksi, että asuin niin pitkään helsingissä. Ja itseasiassa siellä Helsingissä on edelleen paras ystäväni ja jos hän vain asuisi vähän lähempänä niin hänet pyytäisin oitis asiaa sen enempää miettimättä kummiksi. Se olis ollu ihan selvä asia ilman tätä pitkää välimatkaa. Itsellä on yksi ystävän lapsi sieltä helsingistä minun kummityttöni. Ja se yhteyden pito vain yksin kertaisesti jää kun välimatkaa on niin paljon ja itsellä pieniä lapsia ja vielä rakennusprojektikin ollut niin ei vaan ehdi.

Mä olen jostain syystä päätynyt ennemminkin erittäin harvinaisiin nimiin aiempien lapsien kohdalla. Enkä ole niitä edes varsinaisesti hakenut vaan ne ovat vain olleet nimet mistä olen pitänyt eniten. Oma nimeni on ikäluokassani niin yleinen, että en ole koskaan ollut koulussa millään luokalla ilman, että joku toinenkin samanniminen olisi myös. Sitä en halua. Mutta tällä hetkellä listalla olevista nimistä lähes kaikki ovat hyvinkin yleisiä 2000- luvun lasten nimiä.

Olen nuo aiemmat lasteni nimet jo julkaissut ja heistä puhun nimillä tuolla elokuisissa 2010 niin ei ole mitään syytä niitä olla tääläkään julkaisematta. Jo tuo nimimerkkini kertoo ensimmäisen lapsen nimen eli se on Eemi ja tämä 2010 syntynyt tyttönen on Siina. Näilläkään nimillä ei ole mitään yhtäläisyyttä tai sääntöä niin ei ole mitään kriteeriä uuden valitsemiselle. Monet kun käyttävät lapsillaan saman tyyppisiä nimiä, esim Jonna ja Joona.

Mut nyt on alkanut tosiaan ressi iskeä mistä keksin sellaisen nimen mikä kolahtais? Kun molemmat aiemmat nimet ovat olleet sellaisia mistä on heti ne nähdessäni tullut sellainen olo et joo toi on hyvä.
 
Meillä on kummit valittuina: siskoni miehensä kanssa ja miehen veli vaimoineen. Miehen suvussa on ollut tapana pyytää kummeiksi vain yksi pariskunta, mutta minusta olisi väärin pyytää vain jomman kumman puolelta kummeja. Toisaalta voisi tietysti pyytää vain siskoni ja mieheni veljen, mutta esim. siskoni mies on minulle kuin toinen veli, kun hän on ollut tiivis osa perhettämme jo 25 vuotta. Siksi haluan hänetkin kummiksi. Tasapuolisuuden vuoksi sitten miehen veljen vaimo myös.

Nimistä ei olla keskusteltu viime aikoina. Me kutsutaan vauvaa yhdellä nimellä, jonka toivoisin hänelle kutsumanimeksi, jos hän on poika. Mies ei ole vielä kovin innoissaan siitä nimestä, vaikka sitä tässä vaiheessa käyttääkin.
 
Takaisin
Top