Lantionpohjan lihasten vahvistaminen laitteen avulla?

Usvaus

Oman äänensä löytänyt
Onko jollain kokemusta lantionpohjan lihasten vahvistamiseen tarkoitetuista laitteista? Tiedän, että olen aivan liian laiska käyttämään geishakuulia tai vastaavia. Eli laitteen pitäisi olla apukeinona. Mutta ovatkohan tehokkaita vai aivan turhia? Näyttävät maksavan jotain satasen luokkaa, joten ei tuosta vaan viitsisi ostaa.
 
En ole käytänyt laitteita, mutta minulla on käytössä tämä sovellus. Ekat tasot voi kokeilla ilmaiseksi, mutta jos haluaa kaikki tasot käyttöön, pitää maksaa (maksoi noin 6 euroa silloin vuonna 2018, kun tuon hankin).

+ Helppokäyttöinen
+ Muistuttaa tekemään harjoitukset päivittäin
+ Treenaukseen riittää alle 5 minuuttia päivässä ja sen voi tehdä vaikka katsoessa telkkaria tai bussissa istuessa
+ Kirjaa, monenko päivän putki on menossa, mikä ainakin minua innostaa tekemään treenit päivittäin (nimimerkillä 988 päivän putki!)
+ Harjoituksissa paitsi jännitetään lantionpohjan lihaksia, myös rentoutetaan niitä (esim. geishakuulilla ongelmana voi olla, että lihakset menevät kramppiin)
+ Ei vaadi mitään laitteita, kännykkä riittää
- Vaatii sen, että ymmärtää, miten lantionpohjan lihaksia jännitetään (mutta tähän on ohjeita netti täynnä)

Minulla oli edellisen raskauden jälkeen lantionpohjan lihakset aivan kammottavassa kunnossa. En voinut edes seistä muutamaa minuuttia pidempään, kun tuli kauhea paineen tunne lantionpohjaan. Nyt olen ollut ilman kipuja jo pitkään ja gynekin on todennut, että lantionpohjan lihakset ovat hyvässä kunnossa eikä ole laskeumaa. Toki noita ihan samanlaisia treenejä voisi tehdä ilmankin sovellusta, mutta minua ainakin auttaa, että sovellus muistuttaa treeneistä ja pitää kirjaa siitä, onko treenit tullut tehtyä. Itseni tuntien en olisi koskaan saanut tästä näin säännöllistä rutiinia ilman tuota sovellusta. Muutaman minuutin treenin, jonka voi tehdä missä tahansa, saa hyvin mahtumaan kiireiseenkin arkeen. Ostin tuolloin myös harjoituskuulat, mutta aluksi kevyinkin kuula oli liian raskas, ei pysynyt oikeasti hetkeäkään sisällä, ja myöhemminkään ei tullut oikein käytettyä niitä, kun nuo sovelluksen harjoitukset olivat paljon näppärämpiä.
 
Kiitos! Pitääpä perehtyä tuohon viimeistään synnytyksen jälkeen! ☺️ Arveluttaa tosin oma laiskuuteni. Mutta epäilyttää myös se, että voiko mikään laite tehdä työtä puolestani.
 
Mulla on nyt lainassa tällainen laite ja voin suositella, koen että olen saanut tästä jo paljon apua, vaikka en ole käyttänyt kovin kauaa. Mulla ongelmana kuitenkin myös se että lantionpohjan lihakset menee osittain jumiin. Ja siitä syystä olin ihan jumissa muutenkin. Selkä, alaselkä ja lonkka oli ihan karmeassa jumissa ennen kuin sain laitteen, lisäksi kärsin myös ummetuksesta, joka helpotti tämän laitteen myötä. Ostan todennäköisesti oman kun tämä pitää palauttaa. Mutta oma harjoittelu on mielestäni myös tärkeää ettei ole laitteen varassa pelkästään, mutta noihin jumeihin en saanut apua mistään muusta.
 
@Usvaus Laite on Neen Pericalm, mutta sitä ei nähdäkseni ole enää saatavilla, taitaa olla sen verran vanha malli. Itse ajattelin ostaa tenslaite.fi sivuilta jonkun vastaavan, mutta paikkoja on varmaan muitakin, joista saa hankittua.
 
Takaisin
Top