Lantionpohjan lihasten harjoittaminen

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Oletteko alkanu nuita lantionpohjan lihasten harjotuksia tehä?

Mie oon koittanu alotella. Meinaan yskiessä/aivastaessa meinaa lirahtaa housuun ja lirahtanuki monesti jo... emoticon On sen verta jo löystyny paikat. Oon tosin tehny niitä jo silloin tällöin ennen raskauttaki, että pysyis "paikat tiukempina"emoticon . Mutta nytte tuntuu vaikeammalta tehä niitä...?? Mie ainaki jännitän luonnostaan vattalihaksia samalla nytte ko oon raskaana, ennen en jännittäny. Ja tuntuu vaikialta löytää se oikea tekniikka että jaksais pitää niitä lihaksia tarpeeksi pitkään kerrallaan tiukkana.. Joten ostin apteekista Amoa Dana-merkkisen jumppakuulan, jos sen kans oppis paremmin sen tekniikan. Sieltä ois saanu sellasen kolmen pakkauksenki jossa ois kaks isompaa, raskaampaa kuulaa sitte ko se eka käy pieneksi, mutta aattelin että ehkä tuo pienin riittää siihen että oppii sen tekniikan ja sitte menee varmaan jo ilman mitään kuuliaki..(se ois maksanu 28 euroa, tuo yks makso alle kympin).
 
Mä oon välillä testaillut voimiani sillä saralla käyttäen mun geishakuulia. Eli mulla on sellaset, mitkä on kiinni toisissaan ja ne on tarkotettu jumppakuuliksi. Niitten avulla saa hiukan käsitystä siitä, miten voimakkaasti jaksaa puristaa. Menen viikolla 21 ja vielä ei ainakaan huomaa mitään eroa entiseen mitä tullee siihen miten kovin jaksan pitää kuulista kiinni kun koettaa vetää niitä pois. En ole vielä ollenkaan huolissani.
Mä oon kyllä aina luullut, että ne lihakset venyvät ja menettävät voimansa vasta itse synnytyksessä, ei raskauden aikana. Ken tietää.


 
Luin jostain että alkuunsa voi harjotelle/opetella tekniikkaa niin että aina pissalla pidättää hetkeks. Näin sit oppii oikean tavan. Mulle tulee kyllä niin epämiellyttävä olotila tosta harjottelusta että aika vähiin on jääny... kai se siitä "normalisoituis" ku vaan jaksais harjotella.
 
Mulle tuli eilen postitse kutsu fysioterapeutin pitämään valmennukseen. Tietoa on saatavilla raskauden aikaisesta liikunnasta, lantionpohjan lihaksista, rentoutumisesta raskauden ja synnytyksen aikana sekä synnytyksestä toipumisesta. Ajattelin mennä kuuntelemaan, edellisistä valmennuksista on jo niin kauan aikaa että kertaaminen ei varmaankaan tee pahaa :)
 
Hiiri82, monilla alkaa jo raskausaikana löystymään lantionpohjanlihakset, se on ihan normaalia. emoticon Koska luonnollisesti paikat venyy suuntaan jos toiseen niin samalla myös nuo... Sain neuvolasta sellasen paperin, jossa on hyvät kuvat, jotka auttaa ymmärtämään millä tavalla ne lihakset venyy ja löystyy suhteessa siihen millasia niiden "kuuluis" olla. Ja just siks helposti tulee pissinkarkaamisjuttuja etc.
Mie sainki nytte tässä parin päivän sisällä jutun juonesta taas hyvin kiinni vaikken oo ehtiny ees koittaan sitä kuulaa vielä. Se vaan vaatii sen että muutamana päivänä reenaa ja yrittää vaikka tuntuis siltä että mitään ei tapahu. Mutta nyt oikeesti taian taas hahmottaa ne lihakset tuolla vähän paremmin ja harjottelu sujuu... :) täytyy silti hyödyntää sitä kuulaaki, sen avullaha voi vähän "mitata" että kuinka timmit ne lihakset on että kauanko "jaksaa laittaa vastaan".
 
Evel. : mä olen kuullut että tuo pissanpidätystekniikka ei välttämättä ole hyvä tapa treenata tai edes etsiä niitä lihaksia, siitä saattaa joskus joillekin tulla pissaamisongelmia jotenkin. Kuulin sen tosin melkein 12 vuotta sitten synnärin fysioterapeutilta, en tiedä onko siitä uudempaa tietoa? Tiedän kyllä että sitä toisinaan myös suositellaan, mutta tuo fysioterapeutti kielsi sen ehdottomasti. 
 
Mulla sama juttu täällä, että välillä meinaa lirahtaa housuun! Luulin, että mun lantionpohjanlihakset on hyvin treenatut, mutta eipä taida olla .. =D
Olen huomannut saman, että nyt raskaana on vaikeamaa harjoitella niitä. Pidättäminenkin on paljon vaikempaa..
Kait se on pakko yrittää joka päivä niitä treenata, ettei käy noloa vahinkoa yleisellä paikalla! 
 
Meil on sit Eizu ihan samat fiilikset..! Mieki kuvittelin että mulla on lihakset hyvässä kuosissa... ja kissan viikset on! emoticon Ja on paljo vaikeempi reenata nyt ku "normaalisti". Pakko vaan koittaa yrittää reenailla, ei huvita alkaa käyttää tenoja...emoticon
 
Takaisin
Top