Lantionpohjan lihakset

LauraM21

Oman äänensä löytänyt
Joka paikassa kehotetaan odotusaikana treenaamaan lantionpohjan lihaksia ja ohjeitakin löytyy siihen jos jonkinmoisia.

Jostain luin, että geishakuulia käytetään myös tähän tarkoitukseen. Onko niiden käyttö raskausaikana turvallista / kenties jopa suositeltavaa, kuten jostain luin?

Kokemuksia? Näkemyksiä?
 
Mulla löytyy geishakuulat esikoisen synnytyksen jäljiltä. En sit tiiä onko turvallista raskauden aikana käyttää. Muuten on kyllä tullut reenattua lantionpohjan lihaksia
 
Mulle sanottiin neuvolassa että ei saisi raskausaikana käyttää, mutta tuntui olevan vähän mutuilua. Varma tieto suuntaan tai toiseen olisi kyllä tervetullutta :)
 
Mulla on kanssa muistikuva, että raskausaikana ei saisi käyttää. Suosittelevathan myös ettei hieromasauvaakaan käytettäisi kuin klitoriksen hierontaan raskausaikana. Veikkaan, että liian kova treeni lantionpohjalihaksille sekä tuo hygienia- ja tulehdusriskipuoli suurimpina syinä.
 
Mulla on kanssa muistikuva, että raskausaikana ei saisi käyttää. .

Tällaista tietoa löytyy, ja sitten löytyy hehkutusta miten hyväksi ne on lantiopohjan lihaksille. Sekavaa. Ehkä ei kannata kokeilla jos useammalla on muistikuva, ettei ole välttämättä hyväksi... :confused005
 
Mulla taas on mielikuva, että sauvan käyttö ei ois hyväksi, koska kovana painaa kohdunsuuta ja jos vielä värisee niin sitä pahemmin voi sitä etukäteen häiritä.
 
Tähän liittyen täytyy vielä ihmetellä, että tietyt nettikaupat myy sivuillaan geishakuulia nimenomaan ko. lihasten harjoittamiseen odotusaikana.. Hämäävää tämä ohjeistusten ja suositusten viidakko :meh:
 
Takaisin
Top