Lantionpohjalihakset

tiiajessi

Silmät suurina ihmettelijä
Miten/millä treenaatte lantionpohjalihaksia? Onko kenelläkään kokemusta geishakuulista? vai onko niistä mihinkään? Itse olen jättänyt niiden treenaamisen viime tippaan. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan housuun päässyt, eikä muita ongelmia ilmennyt :D
 
Kävin fyssarilla hakemassa tähän ohjeet. Elikkä näin mulle neuvottiin: Ensin pitää oppii tuntemaan omat lantionpohjanlihakset. Käy johonkin mukavaan asentoon ja supista lantionpohjanlihaksia. Emätinkanava vähän niinku nousee ylöspäin, mutta mitään liikettä ei sais näkyä ulospäin. Eli sisäinen supistus :) Tätä voi treenata vaikka pissalla ollessa. Pissa pitäs pystyy pysäyttämään "kesken suihkun". Sillon oot löytänyt lantionpohjanlihaksesi :)

Sitten treeni: pävittäin 10x10 sekuntia kestävä pidätys ja välissä aina minuutin tauko. Sitten vielä maksimivoimaharjoituksia 5x5sekuntia. Ekassa treenissä idea on se pitkä ja tasainen pidätys. Maksimivoimatreenissä pitää puristaa niin lujaa kuin jaksaa ja sitten tauon aikana rentouttaa mahdollisimman rennoksi. Ilmeisesti toi rentouttaminen on just se juttu synnytyksen aikana...

Jep, tulipa sekava viesti, mutta pääasia 10x10sek ja 5x5sek maksimipuristusvoimalla
 
Juuri noin meillekkin kerrottiin tehtäväksi ensimmäisessä valmennuksessa. Itse aloitin lantionpohjan lihasten harjoittelun jo silloin kun tulin raskaaksi, netistä löytyy paljon hyviä harjoitusohjeita. :)

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top