Lansinoh maidonkerääjä/alipainepumppu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kuurankukka222
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

kuurankukka222

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia Lansinoh maidonkerääjästä eli alipainepumpusta? En perehtynyt yhtään etukäteen pumppuihin, mutta pitkän sairaalajakson jälkeen pumppu tulikin tarpeelliseksi. Minulle suositeltiin tätä ko. maidonkerääjää, mutta minusta tuntuu, että saan aina vain vähemmän maitoa laitteella kerättyä. Onko paikalla ketään, jolla olisi käytössä tämä tai tämän kaltainen pumppu? Kaipasin käyttövinkkejä ja kokemuksia!

Mulla oli tuollainen kuopuksen kanssa. Laitoin joskus imetyksen ajaksi alipaineella toiseen rintaan kiinni ja sinne valui yleensä kuin itsestää n. 100ml. Mulla muutenkin toinen rinta vuotaa aina samalla, niin tuo alipaine vaan tehosti sitä ja sai kerättyä maidot liivinsuojan sijaan talteen. Meillä ei kyllä pullolle ollut käyttöä, niin jäi käyttö hyvin vähäiseksi.
Itse en saanut tavallisellakaan pumpulla enää isomman vauvan kanssa oikein mitään irti (10-20ml), vaikka täysimetyksellä mentiin. Pumppaaminen onnistui vain imetyksen aikana, kun vauva sai herumisen aikaiseksi, eikä pumppu.

Mulla samoja kokemuksia kun yllä. Käytin pääasiassa alipainepumppua (Lansinoh) ja juurikin imetyksen yhteydessä. Aluksi tuli kerättyä myös vähemmän, mutta kyllä se lähti siitä sitten. Muutaman kerran heräsin yölläkin sitä käyttämään, varmaan kun aloin imettää vähemmän öisin. Käsipumppua muuten käytin ehkä kahdesti, mutta ei ollut se juttu mulle.

Kiitos vastauksista! Minä ihmettelin, kun sain pumpattua ihan pienen lirun pumpun pohjalle. Kokeilin nyt tyhjentää pumpulla toisen rinnan samalla, kun imetin, niin pumppuun ilmestyi n. 50 milliä hetkessä! Eli ei tosiaan toimi, jos ei samalla imetä tai ei ainakaan minulla. Kiitos kokemuksista, tästä oli iso apu!

Itselläkin on tuo ja etenkin silloin imetyksen alussa tuli keräiltyä talteen maitoa juuri tuollain imetyksen yhteydessä. Sillähän kyllä voi myös pumpata, jonkun verran tullut sillain käytettyä, että ihan vaan pumppailee sitä, niin kyllä sillä ainakin jonkin verran maitoa oon saanut tulemaan. Varsinaisen käsikäyttöisen pumpunkin olin ostanut, mutta sitä ei ole kertaakaan tullut käytettyä.

Kirjoita tähän...
Takaisin