Lady-comp kokemuksia

Niknik

Vauhtiin päässyt keskustelija
Törmäsin netissä tälläiseen hormonittomaan ehkäisymenetelmään kun Lady-comp(.fi)
Alkoi todella kiinnostaa ja ajattelinkin tilata kun saan veronpalautukset :)

Onko kukaan kokeillut/kuullut kokemuksia moisesta?
Hintaa tosin vekottimella joko pearl 345 tai ladycomp 495...maksaahan se vuosien mittaan ittensä takasin mikali toimii.
Ajatus siitä ettei tartttis napsia pillereitä on kyllä houkuttava. Luin jotain artikkeleita tosta ja joku kättärin lääkärikin suositteli.
 
Mutta eikö samaan kastiin menisi ovulaatiotestit? Tai muutenki kaikki ne keinot, joita käyttää naiset jotka haluaa raskaaksi.. Kääntää vaan asian toisin päin. Eli kun ovulaatiotesti näyttää plussaa ni välttää seksiä :D
 
Menishän sekin tietty,tosin kalliiks tulee tikuttaa ovulaatioo joka kk.
Ja kai toi on pikkasen pidemmälle vietyä tekniikkaa (muisti joka mittaa sun henk.koht ruumiinlämpöö joka kk)huomattavasti luotettavampi kaikinpuolin kun luottaa mutu tuntumalla "ns.varmoihin päiviin".
Emmä tiiä,löysin jotain keskusteluja ja jengi ollu tyytyväisii.
 
Ovistestit ei käy ehkäisystä, koska kun testi näyttää plussaa voi olla jo liian myöhäistä (sperma selviää 4 tai harvoin jopa 7 vuorokautta naisen sisällä - ovisplussasta on 12-48 tuntia ovulaatioon).
 
Mä haluisin ton ladycompin tai sen toisen, mut on kyl sen verta tyyristä et täytyy vähän aikaa siihe rahaa säästellä...
 
Kiinnostava laite. Ja sitähän vois sitten halutessaan käyttää toisinkin päin. Siis kun haluaa vartavasten tulla raskaaksi :) Tosin onkohan kovin luotettava tälläisellä jolla kk-kierto heittää härän pyllyä. Parhaimmillaan on ollut väli 8kk.
 
Mä mietin kans samaa, kierto 16-45 päivää. On se luotettavampi kuin pelkkä laskeminen tai tuntemukset varmasti - se kun tietäessään oviksen laskee noita kiertoja JA seuraa kehoa.

Varmaan suht säännöllisellä kierrolla hyvinkin luotettava mut en jaksa uskoa et miun kierrolla ehkäisyn puolesta toimis eikä pelkän yrityksen takia tuollaisia rahoja sijoita kun muutenkin strategia on, että kunhan peitot heiluu usein, niin ei väliä milloin ovis :P
 
"Hedelmällisyystietokone rekisteröi normaalilämpötilasi sekä korkean ajanjaksosi lämpötilan. Useimmilla naisilla munarakkulan puhkeaminen nostaa lämpötilaa. Ovulaation aikana naisen lämpötila laskee. Laite vertaa mittaustuloksiasi aina aikaisempiin mittaustuloksiisi sekä laitteen sisälle tallennettuun dataan. Näihin tietoihin hedelmällisyystietokone perustaa laskelmansa, kun se etsii kierrostasi niitä 6 päivää, jolloin yhdyntä voi johtaa raskauteen. Tänä aikana voit vapaasti valita, haluatko pidättäytyä seksistä, käyttää vaihtoehtoista ehkäisyä vai yrittää tulla raskaaksi.

Hedelmällisyystietokone käsittelee jokaisen kierron erillisenä kiertona ja tunnistaa, jos ovulaatiosi ajankohdassa tapahtuu muutoksia"

Mikäli oikein oon käsittänyt niin sopii myös epäsäännöllisellekkin kierrolle.. Toi on kopioitu ladycomp.fi.
Mutta ilmeisesti vaatii aika monta mittausta että alkaa "tajuamaan"kehoasi :D
Antaa kuulema herkästi punaista valoa-mikä tarkoittaa voi tulla raskaaksi ennenkuin oppii tuntemaan kiertosi.
Mutta parempi niin.

Siinä on myös se sisäänrakennettu raskaustesti ja joo tietenkin näyttää ne parhaat tärppipäivätkin.
Kyllä mä taidan uskaltaa tilata oon nyt lukenut paljon kokemuksia netistä ja ulkomailla jo tosi suosittu vehje.Tosin toi hinta on aika suolainen mutta kerran se kirpaisee ja pikkasen vaatii vaivaa mittailla joka aamu mutta tekee siitä rutiinin niin kaikkeen tottuu.
 
Mul on sellanen muistikuva et jostai lehtijutusta luin et kierto sais olla enintään 36vrk, jotta toimii luotettavimmin.
 
en oo kuullukaa tämmösestä,enkä oo netiskää törmänny tämmöseen vaihtoehtoon!
on kyl aika tyyris,näissä konkursseissa :P
ite kävin tänää pistättämässä hormooniruiskeen,vaikuttaa 3kk. makso pikkase päälle 20€.
päädyin kokeilee tätä,ku oon niin huono muistaa ottaa noita pillereitä ja kierukkaa en uskalla ottaa,.tai siis,en osaa selittää mikä siinä kierukka-ajatuksessa saa tämmöset puistatukset aikaseks!
 
^ Oon miettinyt ruisketta myös. Eikö kuulunut korvattaviin ehkäisyyn? Meillä ainakin saa synnytyksen jälkee ilmaiseksi ehkäisyn. En jää oo varma kuuluuko siihin enää kaikki ehkäisymuodot. Esikoisesta sain vuoden minipillerit mutta ne jäi (=unohtu) käyttämättä. Toissa vuona kaveriniaai viel kapselit kaupungin kustantamana, mutta ihan ku jostain olisin kuullut että ei enää.
Mä arvon siis kapselin, laastarin ja ruiskun väliä. Jos kaupunki kustantaa ni päädyn ehkä kapseliin.
Onko ruiskusta tullu vielä mitää sivuoireita? Päänsärkyä tms?

Nyt meni vähän ohi aiheen :D
 
täällä mei kuppasessa kaupungissa saa vaan kierukan ilmasiks!
eli reseptiin tuli merkintä muu. mut pillerit maksaa melkei saman verran,ku tuo ruiske..
laastariahan ei saa käyttää imettäessä,jos muistan oikein.olisin muute ottanu semmosen vaihtoehdon.
ei oo mitää oireita vielä ainakaan tullu,tosin vasta 1vrk menny pistämisestä :)

mut eiks näistä ehkäsyhommeleista vois täs samas kirjotella? ei tainnu olla omaa keskustelua tehty...
 
Takaisin
Top