La marraskuu 2016

Onnea valtavasti Auringonkukalle! Ihanaa että kaikki olosuhteisiin nähden hyvin. Voimia sektiosta toipumiseen ja pojalle keskolaan!

Mulla tänään ollu aivan uskomaton väsymys, joten aattelin hipsiä nyt mahdollisimman pian tonne makkariin peiton alle! Miehellä to & pe vapaat, jotka todella tulee tarpeeseen. Tyttö oli tänää mun vanhemmilla hoidossa ja sit huomenna ja ylihuomenna muutaman tunnin kerhossa. Kerranki tuntuu, et oikeaan aikaan saa hoitoapua ja mahdollisesti ite sit rästihommia hoidettua ja lepäiltyä.

Kauniita unia kaikille meille :)

Rv 32+5

Mikä niissä BabyBjörn rintarepuissa on huonoa? Monesti oon lukenu, että niitä haukutaan. Mulla oli sellanen esikoisen kanssa ja se oli välillä ihan näppärä. Toisenkin kanssa ajattelin sitä käyttää satunnaisesti.

Rintarepussa, esim. noissa BabyBjörneissä, lantion ja selän asento ei ole lapselle ihanteellinen. Niissä kun lapsen paino on haarustan varassa ja jalat roikkuu suorina eikä selkä pääse luonnolliselle kaarelle kovan selkätuen takia. Siksi noita ergonomisia kantovälineitä, esim. Manducaa ja Tulaa suositellaan. Vauvan jalkojen pitäisi olla ns. sammakkoasennossa vähintään lantion tasalla. Lisäksi kantajalle noi BabyBjörnit on huonompia, koska lapsen paino on kokonaan hartioiden varassa eikä lantiolla, kuten noissa ergonomisemmissa. Mä sain BabyBjörnillä hartiat ihan hirveeseen jumiin kerrasta ja sit ostin Ergo-repun.

Onnea täältäkin auringonkukalle ja pienelle pojalle! Tsemppiä sektiosta toipumiseen ja hyvä kuulla,että kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin. Onneksi olitte jo valmiiksi osastolla ja apu oli lähellä :)

Meillä on myös tuollainen babybjörn rintareppu, kun sain sen kaverilta. Lapsi olisi siinä viihtynyt, mutta omiin hartioihin ja selkään kävi tosi kovin. Kantoliina taas oli aivan ihana!

Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta kysynpä silti jos jollain olisi tietoa ja/tai kokemusta. Eli mietin vakavissaan synnytyssairaalan vaihtamista vielä näin loppuvaiheessa. Saman sairaanhoitopiirin, eli Husin, sisällä kuitenkin molemmat vaihtoehdot. Kaikki tutkimukset on tehty Jorvissa ja vielä olisi yksi ultra jäljellä. Miten tällainen sairaalan vaihto käytännössä tapahtuu, mihin kaikkialle pitää olla yhteyksissä? Ja onnistuukohan vaihto ihan vaan omalla päätöksellä..?

Mulle sanoi neuvolantäti viimeksi, et synnytyksen käynnistyttyä voin "mennä minne vain"... eli siis soittaa, et joko saa tulla...
Mulla siis ainoa synnytyspelko on se, et vauvalle käy jotain... ja pienemmässä sairaalassa vauvan hoitomahdollisuudet on tietysti heikommat kuin esim. Naistenklinikalla (tai siis lastenklinikalla)... Sulut nyt tietysti sit voi sotkea... mut muuten HUS alueella saa kai muuttaa mieltänsä ihan lopussakin, ilman mitään sen kummempia ilmoituksia...

ja hurjasti onnea auringonkukalle. <3

Taas tänään aamuyöllä heräsin kun oli maha niin kipee et tuli sen takia ihan huono olo :/ Tätä ollu useana yönä satunnaisesti. Onko kellään ollu vastaavaa?

En tiiä voisko johtua pelkästään siitä et pitäis tukea mahaa jotenkii kyljellää nukuttaessa. Nyt jonottelen labraa varmuuden vuoks jos johtuukin pissatulehduksesta tai jostain muusta, mut en oikein usko niihin liittyväks.

Rintarepussa, esim. noissa BabyBjörneissä, lantion ja selän asento ei ole lapselle ihanteellinen. Niissä kun lapsen paino on haarustan varassa ja jalat roikkuu suorina eikä selkä pääse luonnolliselle kaarelle kovan selkätuen takia. Siksi noita ergonomisia kantovälineitä, esim. Manducaa ja Tulaa suositellaan. Vauvan jalkojen pitäisi olla ns. sammakkoasennossa vähintään lantion tasalla. Lisäksi kantajalle noi BabyBjörnit on huonompia, koska lapsen paino on kokonaan hartioiden varassa eikä lantiolla, kuten noissa ergonomisemmissa. Mä sain BabyBjörnillä hartiat ihan hirveeseen jumiin kerrasta ja sit ostin Ergo-repun.

Kiitos selvennyksestä :) Täytyy kattoa minlälaisia ja hintasia ne muut on.

Taas tänään aamuyöllä heräsin kun oli maha niin kipee et tuli sen takia ihan huono olo :/ Tätä ollu useana yönä satunnaisesti. Onko kellään ollu vastaavaa?

En tiiä voisko johtua pelkästään siitä et pitäis tukea mahaa jotenkii kyljellää nukuttaessa. Nyt jonottelen labraa varmuuden vuoks jos johtuukin pissatulehduksesta tai jostain muusta, mut en oikein usko niihin liittyväks.
Itselläni on välillä ylävatsa kipeä, myös viime yönä. Meni näköjään ohi, joskus menee hetkessä ohi ja joskus se vaivaa useamman tunnin yöllä. Alhaalla on sitten myös kaikenlaisia tuntemuksia, varsinkin öisin. :confused:

Mekin suunnataan tänään Lidliin, just tuota samaa kylpypyyhettä katseltiin eilen Lidlin lehdestä. :) Saa nähdä jos sieltä tarttuu jotakin muutakin mukaan vauvalle.

Mäkin voisin käydä ostamassa vauvalle toisen pyyhkeen. Vaatteita ei todellakaan tarvitse yhtään enää, et pitää pysytellä tiukkana. :) Saas nähdä onnistuuko... :rolleyes:

Olipas fiksua lähteä labraa ennen aamupalaa kun nyt tunti jo jonoteltu ja vielä kestää..

Mulla on kanssa alavatsassa kaikenlaisia tuntemuksia, vihlomista, jomotusta jne. Ja välillä jossain tuolla kohdun suulla tms tuntuu inhottavaa 'pistämistä'. Olisko ne niitä sukkapuikkokipuja?

Olipas fiksua lähteä labraa ennen aamupalaa kun nyt tunti jo jonoteltu ja vielä kestää..

Mulla on kanssa alavatsassa kaikenlaisia tuntemuksia, vihlomista, jomotusta jne. Ja välillä jossain tuolla kohdun suulla tms tuntuu inhottavaa 'pistämistä'. Olisko ne niitä sukkapuikkokipuja?

Mä ainakin just nuo pistämiset/vihlonnat kohdunsuulla miellän sukkapuikkokivuiksi ja ovat taas sitä kategoriaa "kuuluu asiaan".

Takaisin