La marraskuu 2016

Varpahat, kysy vielä neuvolasta sitä panadolin käyttöä, voi olla ettei se sovi sulle. Mulle ei sovi ja alkaa limakalvot vuotaa (nenäverenvuotoa, ikenistä, runsaammat menkat...) ainakin jos enemmän joutuu popsimaan. Samoja oireita saan omega3 öljyistä.

Varpahat, kysy vielä neuvolasta sitä panadolin käyttöä, voi olla ettei se sovi sulle. Mulle ei sovi ja alkaa limakalvot vuotaa (nenäverenvuotoa, ikenistä, runsaammat menkat...) ainakin jos enemmän joutuu popsimaan. Samoja oireita saan omega3 öljyistä.

Joo niin täytyy kysyä. Oon nyt sinnitelly tän flunssan kanssa, eilen tosiaan otin sen yhden 500mg panadolin että sain kuumeen laskemaan. Jos tänäänkin mittari alkaa hipoa 38 astetta niin sitten vielä turvaudun lääkkeeseen mutta toivottavasti ei tarvitse!

Rv 29+4

Onpas täällä tapahtunut, huij. Olen pahoillani puolestanne Toukkis, Auringonkukka ja Lakritsi!

Lakritsi, mulla tosiaan todettiin 1,5 viikkoa sitten myös paikat pehmentyneiksi ja kohdun ulkosuu sormelle auki. Mitään rajoitteita ei silti annetti vaikka olin pöivystyksessäkin monta päivää jatkuneiden napakoiden supistusten vuoksi... Huolestuttaa kovasti. Oon nyt lähinnä vaan maannut lauantaista lähtien ja sillä oon saanut supistukset rauhoittumaan sekä oon syönyt Panadolia ja pari päivää söin tietoisesti Opamoxiakin. Se auttoi supistuksia rauhoittumaan. Oli pakko saada supistikset katkeamaan keinolla millä hyvänsä, niitä kun tuli yhteensä vuorokauden aikana 50-80 ja yön aikanakin levossa parikymmentä. Viikko vielä seuraavaan ultraan, tuntuu pitkältä ajalta. Jos tilanne pahenee, niin sitä ennen sitten päivystykseen. Supistuksia tulee edelleen levossakin yöllä ja päivällä mutta enää vain 20-30 arviolta vuorokauden aikana. Supistus alkaa aina kivuliaalla vatsanväännöllä ja kovilla vatsakivuilla, joka enteilee sitten supistusta. Supistus itsessään on kivuton mutta todella napakka.

Rv 28+0

Tsemppiä toukkis ♡

Ja kiitos kaikille ♡

Aamuyöllä tosiaan tuli viimeks vähä verta, mutta se tais olla vanhaa. Sen jälkeen ei oo tullu, maannu oon jo kohta vuorokauden. Nyt sain ohjeen alkaa hieman liikuskelemaan ja jos vuotoa ei tule niin pääsee kotiin. Iltaan toki menee ainakin kun pitää se toinen piikki antaa. Sanoi lääkäri että loppuaika varmaan on hönttäsyä ees taas sairaalan ja kodin välillä mutta hyvähän se on seurata hyvin. Nyt täs toivotaan että vuoto ois jo lakannut tai lakkaisi pian ni pääsis kotio :)

auringonkukka rv 29+4

Tsemppiä kaikille joilla tilanne päällä ja kipuja ym. ongelmaa.

Makoilen ny vaan flunssassa sahaavan kuumeen kanssa.

Nyt mä makaan täällä osastolla. Tän yön oon täällä ainakin. Mitään sen suurempia operaatioita tuskin vielä tulossa. Vauva liikkui ultrassa vaikka mä en sitä nyt syystä tai toisesta kovin hyvin enää tunne. Ilmeisesti vaihtanut asentonsa sillai et mä en vaan tunnista.. mutta sydän löi hyvin ja istukan maanantain häiriö hävinnyt. Joko tuolla kortisonipiikeillä tai itsestään. Kieltähän tuo tyyppi äitilleen näytti.. Mutta nyt seurataan mun verenpainetta ja vauvaa kuitenkin yön yli..
Mullakin paikat jo pehmenneet kun kaksi viikkoa supistellut joka ilta ja kaulaa kuulemma 2.5 cm? jäljellä enää..
Kiitos kaikille tsempeistä !

Rv. 30 + 1.

Tsemppiä Toukkikselle ja Auringonkukalle!
En oo moneen päivään vaan jaksanut lukea forumia, ollut jotenkin vetämätön olo, kun ei jaksa edes tietokoneelle istahtaa.
Viime viikolla loppui työt ja oltiin miehen kanssa sit siellä viikonloppulomalla rentoutumassa Kuusamon Tropiikissa. Oli kyllä ihana reissu, loppui liian nopeasti. Nyt sit vaan ollut sen jälkeen kotosalla, maannut sohvalla ja sängyssä vuoron perään :grin Aattelin, et makoilen nyt, kun kerran saan makoilla ihan rauhassa. Siivoamisurakka olis aloitettava, tein siihen listankin jo. Vaatehuoneesta varmaan aloitettava, saa vauvan lakanoille vähän tilaa sinne. Meinasin, että en tempaise koko huushollia kerralla, vaan viikon aikana teen joka päivä muutaman jutun, jotka sit huipentuvat koko kämpän pikkutarkkaan imurointiin sekä lattioiden luuttuamiseen. :grin Harmi vaan, että baby ei oikein tykkää edes astianpesukoneen tyhjentämisestä, tuntuu aika ilkeälle kun käy muljumaan ja hillumaan.

Vauva on kääntynyt todennäköisesti täällä raivotarjontaan, ainakin oletan. Tuntuu niin erilaiselle liikkeet ja koskee ihan pirusti välillä, ihan kun päätä vänkäisi jo synnytyskanavaan tai jotakin. En tajua mitä se siellä tekee, mut ei se yhtään kivalta tunnu.. Pikku potkut tulee kuitenkin navan yläpuolelle, joten oletan, että alhaalla on tosiaan pää ja varmaan kädetkin ja jalat nyt ylempänä. Ja hikkakin tuntuu alhaalla.
Suppareita tulee levossa ollessakin päivän aikana useita, mut ne on kivuttomia. Puristavat vaan vatsalaukkua, siitä huomaankin ne. Ja närästys on aivan jäätävä.. Pakko oli unohtaa aamukahvit tältäkin aamulta..
Suklaakin pannassa, kun se närästää lisää. Siksi leipasin äsken mansikkapiirakan, jos se ei närästäisi :rolleyes:

Mileim rv 31+2

Täällä kanssa varmaan ollaan jo pää alaspäin. Hikat tosiaan tuntuu (etenki yöllä vessareissun jälkeen valvoessa) alhaalla ja ylhäällä ei oo enää semmosta selkeetä pään mallista möykkyä. Ja liikkeetki on ylhäällä aiempaa isompia tai voimakkaampia.

Töissä käyminen on alkanu väsyttää iltapäivisin ja kotiin tullessa ihan sairaasti. Toisaalta, jäljellä on enää kolme ja puoli viikkoa, mutta toisaalta mietin, miten järkevää on itkeä melkein joka päivä miehelle väsymystä. Kahdelta välipalalla oon töissä aina ihan jo seis. Köllin yhteisen tilojen sohvalla ja venytän taukoa ihan liikaa. Ja poden siitä huonoa omaatuntoa.

Lisäressiä ja väsymystä tuo se, että pitäs saada yamk-opinnäytetyö vielä valmiiksi lokakuun puoliväliin mennessä. Teen sitä parin kanssa, nii siinä ei oo vaan oma valmistuminen kiinni. Jos oiski yksin mun oppari, nii varmaan laittaisin sen nyt tauolle. Toisaalta oon ihan simotyytyväinen, että homma ei roiku ja odota sitä että rupeen jatkamaan sitä. Päätettiin parin kanssa, että ykkönen on läpi. Tehään mitä ehditään ja palautetaan semmosena ku se sitten on. Jos vaan joku muu vielä tekis sen.. :D

Plääh, innostuin jo, että vauva ois ehkä pää alaspäin.. Mut ylhäällä kyllä tuntuu selkee möykky ja äsken tuli niin kovaa monoa virtsarakon suuntaan, että oletan sen ylhäällä olevan möykyn olevan kuitenkin pää eikä peppu..
Noh.. onhan hällä vielä aikaa kääntyä. Voihan se olla, että onkin aiemmin ollut pää alaspäin, mut nyt taas kääntynyt..

Kotona ♡

täälläkin vaavi vielä pyörähtelee miten sattuu. Eilen olin käyrillä niin ekaks oli raivotarjonnassa, mutta välillä kun kävin vessassa ni ennätti sillä välin kääntyä perätilaan :D muutenki oli vaikeaa saada käyriä kohdilleen ku myllersi ympäriinsä :D

Mä luulen että vauveli oli pari päivää pää alas päin; isot liikkeet tuntui ylhäällä ja hikka alhaalla sekä tuntui että jotain on jo porautunut suunnilleen synnytyskanavaan. No tänään illalla sitten tuntui, että taitaa olla taas poikittain mahassa kun molemmin puolin mahaa tuntui isot möykyt. Vielähän tässä ehtii kääntyillä...Pitäiskin kattoa, milloin nuo kaksi aiempaa ovat kääntyneet pysyvästi raivotarjontaan. Neuvola on ensi keskiviikkona niin saa terkka sitten kunnolla tunnustella, että mikä on tilanne.

Ellukkainen rv31+3

Kiva kuulla toukkis ja auringonkukka että vähän tilanteet tasaantuneet ja toivotaan nyt parasta <3

[QUOTE="Browneyedgirl0[/QUOTE]

Eli aika samoilla mennään , mulla kyllä vähän vähemmän supistelee . Kuin usein teillä seuranta? meillä ei neuvolasta seurantaa , mut yksityiselle ollaan itse varattu aikoja :)

Eilen illalla oli tosi paljon ja pitkään suppareita ja alkoi olemaan liian tasaisin välein . Panadolia otin että sai jotenkin nukuttua. Aamusta jatkui mutta ilta parempi :)

Lakritsi,
Mullahan oli myöskin työn ja tuskan takana tulla nähdyksi ja kuulluksi neuvolassa ja Taysissa. Taysin äitiyspolillakin todettiin, että jatkoseurantaa ei tarvita... onneksi rakenneultran tehnyt lääkäri äitiysultrassa otti tosissaan. Siellä oon nyt käynyt rakenneultran jälkeen kerran, silloin väliä oli 4 viikkoa. Viime ultran jälkeen varattiin aika 3,5 viikon päähän. Pitkä aika, aivan liian pitkä. Toivon, että seuraava onnsitten jo nopeammin! Vaikka toki maksaahan ne reissut. :( Mulla on nyt kolmisen viikkoa ollut supparit päälle tullessaan tasaisia, säännöllisiä. Eilenkin levossa koko päivän tasaisin väliajoin tuli, samoin viime yönäkin unen aikana ehti tulla liian monta. :'( Mulla kans kyllä Panadol auttaa ja sitä on kehotettu syömään huoletta. Tärkeämpää saada apua supistuksille kuin kärvistellä ilman jostakin lääkeperiaatteesta, vielä kun Panadol on täysin turvallinen. Turvallisempi se Panadol on kuin supistukset sikiölle. Vedän 1-2 grammaa päivässä. Täytyypä ottaa taas, kun yön niin supisteli. :(

Mä sain ajan äitiyspolille ensi maanantaille, ja musta tuntui sen puhelun aikana, että ne otti minun asian tosissaan kyllä. No, potilashistoriani kertoo, että onhan noita komplikaatioita riittävästi ollut, ja luultavasti neuvolantätini on höystänyt tarinaa sydäntä riipaisevilla yksityiskohdilla...
Mulla oli jäänyt pissalabroista ottamatta klamydia. Olen ollut kaksi kertaa yhdynnässä kondomilla raskauden aikana, joten akuutin infektion vaaraa ei taida olla :) . Menen siis polille 2 tunnin pidätyksellä, että saavat ottaa. Tämä on yksi, mikä voi aiheuttaa supistusongelmia. Mua vähän huvitti (vaikka vakava asia), mutta en sitten kommentoinut mitään.
Katjusha rv. 30+0

Kellä kaikilla vuotaa jo tissit? Tänä aamuna huomasin että toisestä nännistä vuoti kirkasta nestettä.

Rv 29+5

Varpahat, täälä on vuotanut jo kesäkuun alusta! :o ja loppua kohti yltyy! Toivottavasti "toimivat" sitten siis tosipaikankin tullen :D välillä maitoa on tulvinut niin että oon jo miettiny että pitääkö tätä tosissaan alkaa lypsämään, mutta siitähän ne vasta innostus! Liivinsuojia oon joutunu käyttään. Jännä sinänsä ku esikoista ootan kuitenki että mitenkäs se maidon tulo noin aikaisin alko.

Pikkumyy 31+6

Täälä kans tissit on vuotanu jo rv 21 asti.. aloin ihmettelemää ku petissä alko olee outoja läikkiä.. välil tulee kirkasta nestettä ja välil iha semmosta maitomaistakin. Esikoista odotan minäkin,ja välil on pitäny munki käyttää liivisuojia..

Nempsu 30+0

Kontrollissa käyty. Istukka ei oo siirtynyt, on reunalla, jos ymmärsin oikein niin 1,5cm kohdunsuulta. Uusi kontrolli vielä lokakuun alussa. Nyt kuitenkin lääkäri sanoi että ei ole este alatiesynnytykselle. Jos tulee yhtään verta niin heti synnärille.
Ja, lääkäri tutki vauvan pään, jossa oli havaittu hyvänlaatuinen kysta rakenneultrassa. Ei meille mitään silloin sanottu. Olisko sitten kuvista tutkineet myöhemmin. En tiedä. Eikä kuulema tarvi olla huolissaan siitä.
Vauvan paino 1329g eli oikeen hyvä.
Ei ole siis mitenkään iso, kun neuvolam th epäili kun sf mitta loikkas yläkäyrälle, mut luulen et hänellä oli vähän löysä mittaus.
Ja kuten muutaman päivän ajan olen liikkeistä aatellutkin niin vauva on pää alaspäin.

Niin ja supistukset, kipuineen ei ole saanut mitään aikaan. Paikat kiinni.

Semmoista.

29+1

Muokattu viimeksi:
Vähän pelästytti vaavi eilen. Mulla supisteli stressin takia ja muutama supistus oli yli minuutin mittaisia. Soittelin sairaalaankin ja kysyin ohjeita, ei tarvinnu onneksi lähteä näytille. Tänään soitin neuvolaan. Mulle tulee iltapäivästä soitto, lähete tulee äitipolille ultraan. Koitan saada ton strepto näytteen varoiksi, mutta luultavasti tämä on vaan stressin aiheuttamaa. Mun vanhin poika kun alkaa olla esiteini, niin se aiheuttaa jonkun verran supisteluita. Se taas siitä treenaamisesta. Voi vattu!

Noh, huomenna ollaan toivottavasti fiksumpia.

Uusperheellinen 30+1

Takaisin