La marraskuu 2016

Kaisukkene, pidetään Lohjan lippua yllä! Mulla tulee eka käynti sinne nyt ku kurkitaan tuon alakerran tilanne. Tähän mennessä tutustunut vasta Jorviin, hyvissä ja huonoissa merkeissä ...
Pidetään todellakin! Toivotaan todella, että menee kokoaikaiseksi, että pääset tuonne. Olen Lohjasta kuullut pelkkää hyvää, Jorvista taas en. Vaikka varmasti isommassa sairaalassa on hyvät puolensa, niin jotenkin omaan mieleen on kuitenkin pienempi parempi.

Kaisukkene, jes ja joo - pitää varmistaa ne viikot, jotka olis rajana Lohjalle. Jospa sinne sais mennä hyvän kokoisen pienen kanssa syntymään jo vähän ennen rv. 36 jos niikseen tulee. Mun neuvolantäti kehuu ihan varauksetta, että ei voi huono paikka olla ;)

Vaikeaa tämä raskaana olevan naisen elämä... Mulla ollut hirveä hinku ja draivi saada asioita tehtyä kiireellä ja välillä ärsyttänyt miehen "mikäs kiire tässä nyt on?"-asenne, mut tänään mies tuli töistä touhukkaana ja halusi laitella kylppärin kaapin seinään heti. Ei siis mikään ihan helpoin kaappi, kun on sähköhommaa ja aika iso ja painava kaappi. Mä olin ihan kuittina ja olin vaan, et joo... mikäs siinä sitten. Olin just käynyt pötkölleen ekaa kertaa koko päivänä ja oisin halunnut huilia. Mies tartti hommassa vähän apua ja mä sitten jeesailin aina välillä. Jossain vaiheessa olin just istahtamassa ihan naattina ja mies huikkasi taas et toisitko jotain tms. Kivahdin sitten hiukan, et eikö tässä saa hetkeäkään levätä, kun nimenomaan käsketty lepäilemään enempi suppareiden hillitsemiseksi. Mies sitten ihmetteli, et enkö mä nimenomaan halunnut, että se kaappi pystytetään mahdollisimman pian. Joo, mut se oli eilen se, tänään on tänään. :rolleyes: Sit tuli vähän niskojen nakkelua ja itkuakin (mun puolelta), mut pian onneksi sovittiin ja kaikki ok. :happy:

Mä olen tehnyt tänään taas tori.fi kauppoja. Löysin babylonia tricot-slen kantoliinan viininpunaisena (mun lempivärejä) 13€ vielä tästä lähes naapurista ja sitten 7 kpl onnikkaan uudenveroisia sisävaippoja 45€. Kantoliinan hain jo ja kestot haen huomenna. Fb-kirppikseltä menin kans ostamaan 25€:lla 10kpl totspotsin taskuvaippoja, kun niistäkin lueskellut paljon hyvää. Mulla aikaa olla jo aikas kiva kestovaippakokoelma. Nyt pitää yrittää vähän hillitä, kun varasin kestovaippojen lainapaketinkin joulukuulle, et voi sitten tutkailla mikä tuntus parhaimmalta. Ite jotenkin jo etukäteen mieltynyt sisävaippa/harso+kuorivaippa/villahousu-yhdistelmiin ja taskuihin. Lähinnä toi tuntuma tullut noita kokemuksia lueskellessa. Varmaan aio-vaipatkin ihan jees jossain vaiheessa.

Nyt pitäs malttaa mennä nukkumaan. Huomenna jo kaheksalta pelkopoli. Kääk! :wideyed:

Sarjassamme tyhmät kysymykset - kuinka paljon vatsalihaksia saa nyt raskausaikana käyttää? (ihan oikeasti mua hävettää kysyä tätä) esimerkiksi selällään ollessa yritän vatsalihaksilla vetää itteni ylös, ja maha muuttuu silloin hassun muotoiseksi. Pitäisikö ennemmin yrittää kierähtää kyljelleen ja siitä nousta ylös? Tätä nämä flunssavalvomiset tietää :D

Rv 29+3

Täällä jännitys tiivistyy..
Eilen kävin äitipolilla ed. Kerta 3 viikkoa sitten.
Nyt todettiin istukan toiminnan vajaus. Toimii hetken normaalisti sitten tekee blogin ja lähtee toimimaan uudestaan.
Lääkäri sitä mieltä että kaikille osapuolille turvallisinta ottaa tyyppi ulos kasvamaan.
Sain ekan kortisonipiikin eilen, toisen tänään. Mun pitää tarkemmin seurata omaa oloani ja lapsen liikkeitä. Tehdä siis ihan tunti laskentaa. Jos liike lopahtaa tai tulee jotain epämääräistä niin hakeutua takas äitipolille.
Nyt sitten vaan odotellaan milloin tapahtuu, seuraava aika jo ens ti jolloin ruetaan tekee päätöksiä jos mitään ei ole omatoimisesti tullut.

Toukkis30 Rv. POKS ! 30 + 0.

Toukkis30, ohhoh! Toivotaan, että pieni vahvistuu päivä päivältä kuitenkin kunnes on aika tulla "ulos kasvamaan" ...
Varpahat, mulla tulee mahdoton kipu alavatsaan, jos liian ponnekkaasti nousen ylös, ja vatsalihakset aktivoituu. Yritän keventää nousua esim kyljen kautta. Kokemus opetti täällä.

Muokattu viimeksi:
Huih Toukkis! Jännittävä tilanne, mutta onneksi on osaavaa hoitoa saatavilla! Kiireesti vaan näytille, jos mitään tulee.

Toukkis30, jännittävä tilanne. Tsemppiä! Nyt en enää muista, että todettiinko jo rakenneultrassa jotain häikkää vai kuinka olet seurannassa äitiyspolilla?
Itse haluaisin kyllä myös seurantaan, koska ru:sta on jo niin pitkä aika!

Sarjassamme tyhmät kysymykset - kuinka paljon vatsalihaksia saa nyt raskausaikana käyttää? (ihan oikeasti mua hävettää kysyä tätä) esimerkiksi selällään ollessa yritän vatsalihaksilla vetää itteni ylös, ja maha muuttuu silloin hassun muotoiseksi. Pitäisikö ennemmin yrittää kierähtää kyljelleen ja siitä nousta ylös? Tätä nämä flunssavalvomiset tietää :D

Rv 29+3

Samaa mietin itsekin eilen. Selinmakuulta ylös punkiessa tuntuu että vatsalihakset ei yhtään toimi entisellä tavalla, joten onkohan yrittämisestä haittaa vauvalle tai fysiikalle?

Suorat vatsalihaksethan on erkaantuneet ja niitä ei saa treenata, ettei erkaantuminen "pahene" tai palautuminen aikanaan hidastu... tms.
Tuskin yksittäisistä ylösnousuista kauheasti on haittaa, mut itse pyrin välttämään ja kierähdän ylös kyljeltä... aina kun muistan. :)

Tsemppiä Toukkikselle. Olen aika paljon tutkinut netistä näitä ennenaikaisuusjuttuja ja näillä viikoilla alkaa olla jo suhteellisen lyhyet happimaskijaksot pikkuisilla.

Varpahat, periaatteessa suoria vatsoja ei suositella tehtäväksi, joten ylös nousutkin mieluummin kyljen kautta kuten myös synnytyksen jälkeen. Mutta mä ainakin ihan surutta olen vielä noussut normaalisti ylös.

Toukkis30, jännittävä tilanne. Tsemppiä! Nyt en enää muista, että todettiinko jo rakenneultrassa jotain häikkää vai kuinka olet seurannassa äitiyspolilla?
Itse haluaisin kyllä myös seurantaan, koska ru:sta on jo niin pitkä aika!

Mulla on ennen raskautta todettu verenpainetauti joka tulee vahvana sukurasitteena yleensä jo teini-ikäiselle ja varsinkin naisille. Mun lääkitys ei sopinut raskauden ajalle (yllätysraskaus) niin äitipoli halus tarkkailla lääkkeenvaihtoa, verenpainetta ja lapsen kasvua. Koko aikana ei ole mitään ns rakenteellista vikaa löytynyt vaan lapsen osalta kaikki mennyt hyvin ! Kasvu lääkkeentakia hivenen pienempää mutta kasvaa kuitenkin koko ajan suurinpiirtein oikealla käyrällä. Sitten sain sen alkavan myrkytyksen jonka takia käyntejä tihennettiin kolmen viikon välein ja nyt ilmaisesti viikon välein.

Niin ja kiitos kaikille tsempeistä ! Katsotaan nyt mikä meidän syntymäkuukaudeksi lopulta tuleepi !

Toukkis, hyvä kun olet seurannassa ja hoitokin jo aloitettu. Näillä viikoilla on jo hyvät mahdollisuudet vauvalla kasvaa myös kohdun ulkopuolella.

Muakin jännittää sun puolesta Toukkis30. Toivotaan että pikkuinen saisi vielä lisäviikkoja kasvaa turvallisesti masussa.
Kovasti Tsemppiä!

Takaisin