Pinnasänkyihin on olemassa (kuten myös vaunuihin) kissaverkkoja. Meillä tilanne ratkaistiin niin, että makuuhuoneen oveen laitettiin "verkko-ovi". Vanhasta rullakosta tuunattu koira/kissaportti.
Muutenkaan ei suositella, että lemmikit nukkuisivat samassa huoneessa vauvan kanssa öitä, koska vastasyntyneen vastustuskyky allergeeneille ei ole vielä kehittynyt.
Meillä ennen esikoista nukkui makkarissa kolme koiraa ja kaksi kissaa.. Nyt satunnaisesti voi yksi pikkukoira olla "karannut" sängyn alle tuhisemaan.

Ulkona vaunuissa käytin aina kissaverkkoa. Lämmin vaunukaukalo on kissalle todella houkutteleva nukkumapaikka kun vauva nukkuu ulkona. Ja onpahan niitäkin tarinoita kun orava tai rotta on purrut nukkuvaa vauvaa..

Eivät maksa paljoa.
Toki tätä riskiä tuskin on esim parvekkeilla..
Voi Katjusha, olet lapsellesi paras mahdollinen äiti vaikka olisit miten paljon tai vähän "valmistautunut".

Ei niistä kannata stressata mitä kaikkea pitää muistaa tai osata. Kaiken oppii ja huomaa vauvan kasvun mukana. Ei kukaan ole "äiti syntyessään". Äidiksi ei voi opiskella tai opetella. Siihen kasvetaan(taipuuko sana noin..

) lapsen mukana.
Vaikka minä olen työkseni "ammattikasvattaja" niin silti ymmärsin ja opin asioita paljon enemmän ja syvällisemmin vasta äidiksi tulemiseni myötä. Ja yhä on paljon opittavaa. :)
Pahin äitiarvostelija äidille on oikeasti äiti itse. Meillä on niin paljon mielikuvia ja mediasta opittuja harhakäsityksiä, että luomme itsellemme kauheasti suorituspaineita siitä mitä haluaisimme olla...luullen, että niin pitäisi olla. Riittää, että parhaansa tekee ja on rehellinen! Niillä pääsee lähimmäksi vuoden äitititteliä! :)