La marraskuu 2016

Kai tätä on jo mainostettu teille kaikille:

http://www.babybox.fi/

Kiva pikku paketti mm. vaatetta ja alennuskuponkeja ilmaiseksi :cool14 Tällä ei sitoudu mihinkään, paitsi ehkä satunnaisiin sähköpostimainoksiin, jotka kuitenkin voi blokata pois.

(Minulla ei ole mitään tekemistä ko. yrityksen kanssa, mutta itselle oli mukava yllätys, kun tällaisesta lahjapaketista luin!)

OMä oon nyt huomannut,että esim kattiloita ja astioita kolistellessa,vauva säpsähtää masussa :) muutenkin on liikkeet tosi paljon voimistuneet,kylkiluut saa kipeitä osumia ja alas jonnekin hermoon tulee välillä kipeitä potkuja. Liitoskivuilta olen vielä välttynyt,liikkunen tuntuu hyvältä ja venyttely sujuu. Mutta tiedän jo että loppuraskaudessa tulee häpyluun jomotuksia yms,niitä odotellessa :) 26+0

Mitenkähän noide harjoitussuppareiden kanssa sit pitäisi toimia, kun mullakin ne on kivuttomia mutta joskus huomaan vahingossa että sellainen on juuri meneillään? En siis aina tiedä kuinka tiheään tahtiin niitä tulee.. Enkä niitä aina erotakkaan, kun vatsa tuntuu olevan varsinkin kävellessä pinkeänä kokoajan.

Rv 23+2

Kävin hakemassa ton babyboxin joskus kesäkuun alussa. On kyllä kiva. :)

Mä en mitään hirveästi kotona pysty tekemään ennenkuin remppa on valmis. Yksi seinä pitäisi siis kaataa ja siirtää, vanhat seiniin pultatut kaapit purkaa ja pystyttää uudet tilalle. Saadaan näin vauvalle oma huone. Remppa tulee väkisinkin menemään myöhemmäksi kuin mitä oisin halunnut, mutta parasta on se, että saatiin tuttu, hyvä ja luotettava sukulaismies sitä tekemään ja se tulee näkymään huimasti loppulaskussa. Jääpä hiukan rahaa shoppailla kaikkea ihanaa vauvalle! :happy: Joten siis remppa valmistuu hiukan ajateltua myöhemmin ja sitten vasta kun remppa on valmis ja uudet kaapit paikoillaan, kannattaa noita vaatteita pestä niin saa suoraan kaappiin. Olen siis nyt lähinnä vaan siivoillut ja tyhjentänyt noita huoneita rempan edestä, mutta siinäkin on ollut ihan mukavasti hommaa ja vieläkin sitä piisaa.

Käytiin taas eilen miehen kanssa pitkällä kävelyllä ja todentotta meni taas häpyluut armottoman kipeiksi. Kavuttiin vielä semmonen laskettelurinne alhaalta ylös ja kyllä hiki virtasi kun ylös päästiin, lämpötilakin siinä 25 asteen hujakoilla. Mun on pitänyt jo pitkään ilmottautua odotusajan joogaan, nyt lähinnä joogaillut kotosalla satunnaisesti ja eilen tajusin, et nyt on ihan oikeasti ilmottauduttava jos meinaa ehtiä kaikki kerrat käydä ennen synnytystä. Et kääk, tuntuu et aika ihan konkreettisesti alkaa käydä vähiin. Vaik tietty mikään paniikki ei vielä ole. :grin

Mulla uni täysin hukassa. Eilen pyöriskelin aamuneljään hereillä. Mua rupeaa aina unettomana häiritsemään kaikki pikkuasiat ja mies tuhisi ja kuorsasi siinä ihan korvanjuuressa niin oli lopulta siirryttävä sohvalle, jossa taas muuten oli hiukan epämukava nukkua. Alkuraskaudesta sitä ois voinut nukkua 24/7 ja nyt hyvä jos saa jotenkin muutaman tunnin nukuttua. Ois kiva jos ei sitä univelkaa alkas ihan vielä hulluna kertyä. :wacky:

Kieltämättä minuakin vähän "pelottaa" tämä oma touhuaminen. Nytkin pyörii vauvanvaatteita koneessa ja äsken viikkasin edelliset lipastoon. Tuutu on jo sängynvieressä. Mua vaan pelottaa että entäs jos jokin meneekin pieleen :/ vaunut ja loput tavarat taidan uskaltaa ostaa vasta syksyllä..
Rv 23+2

Mä ajattelen niin, että jos jotain käy, niin se on kuitenkin niin romahduttavaa, ettei siihen pysty etukäteen valmistautumaan mitenkään. Vauvan vaatteiden ja tavaroiden kerääminen pois voisi olla älyttömän raskasta sellaisessa tilanteessa, mutta toisaalta myös tarpeellista ja siinä voisi samalla työstää sitä surua ja itkeä pettymystä jne.
Jos nyt tuntuu siltä, että ns. "vauvahössötyksestä" saa iloa elämäänsä ja siitä nauttii, niin mun mielestä se on tärkeämpää! Jos jotain sattuu, niin se ei johdu siitä, että teit jotain vauvavalmisteluja muka liian aikaisin!!! Vauvakin nauttii vatsassa, kun teet jotain itsellesi mieluista! <3

Mitenkähän noide harjoitussuppareiden kanssa sit pitäisi toimia, kun mullakin ne on kivuttomia mutta joskus huomaan vahingossa että sellainen on juuri meneillään? En siis aina tiedä kuinka tiheään tahtiin niitä tulee.. Enkä niitä aina erotakkaan, kun vatsa tuntuu olevan varsinkin kävellessä pinkeänä kokoajan.

Rv 23+2

Jos ei oo kipeitä niin ei niille tarvitse tehdä mitään, tarvittaessa lepää. Niitä nyt vaan tulee...Mulla on kolmas raskaus ja harkkasupparit on alkaneet aina ennen rv20, eivätkä ole saaneet mitään aikaiseksi. Tässä raskaudessa niitä on ollut ehkä vähiten. Jos itse ne selkeästi tunnistaa harkkasuppareiksi niin ei ole mitään hätää :)

Ellukkainen rv25+1

Mä jossain välissä täällä kyselin niitä hammaslääkäri asioita.. nyt on varattu aika tarkastukseen. Inhottaa jo etukäteen. Oon taas onnistunu siirtää tätä monella vuodella.. ja nyt sit pakko :(

Onko tuolla babyboxissa muuta kun lähinnä kertisvaippoja ja tutteja? Meillä kun ei kumpiakaan ole käytetty.

SPOILER ALERT!!! Skipatkaa jos haluatte yllärinä ne jotka eivät vielä ole hakeneet ja aikeissa ovat.
Parin vaippanäytteen ja tutin lisäksi sukat, joku lipogeeli erittäin kuivalle iholle, pesuaine vaatteille ja Natusan kylpyaine ja kosteuspyyhkeet, joku liina/riepu ja sitten jotain esitteitä ja kuponkeja. Noi aineet siis sellaisia pieniä näytepakkauksia.

Menee taas ihan putkeen meikäläisen joogaan ilmoittautuminen. Eli siis ilmottauduin, mutta ilmoittautumisen jälkeen huomasin, että tunnit ovat Helsingissä ja mä asun Tampereella. :facepalm::grin

Voihan liitoskivut sentään. Häpyluu on mahdottoman hellänä ja kävelen kuin ankka. Lisäksi supistelee tosi tiuhaan siis niitä harkkasuppareita! :angry5 Oon ihan kahden vaiheilla, että haenko sairauslomaa vai en... Moraali ei meinaa antaa periksi, ja kuitenkin teen "vaan" istumatyötä, mutta auta armias, jos pitää jonnekin vääntäytyä työpisteeltä, niin se on kyllä työn ja tuskan tulos. HUHHUH! :shifty:

Babyboxeissa vissii vähän eri sisältöö. Miun hakemassa oli pari vaippaa, huivi, ruokalappu, sukat ja tuttipullo. Siinä muistaakseni sisältö. Ei etukuponkeja. Mitä kuponkeja muut on saanu babyboxista? Mie ootin et ois ollu Lindexin kuponkeja niinku pari vuotta sit oli, mut ei..

Pesänrakennus. Juuuh.... Olohuoneen järjestys vaihtunut 2x. Lastenhuoneita siivonnut ja järjestellyt. Hoitopöydän kasasin jne... Mies sanoi että yhtään huonekalua et enää yksin siirrä...

Minullakin niitä supistuksia on. Myös levossa ja kipeitä. Niitä nyt vaan on ja niin kauan hyvä kun menee ohi. Kotona kun nyt olen voin ainakin yrittää levätä.

Unet.
Olen nähnyt paljon unia. Rattaiden ostamisesta jne. Viime yönä näin unen että neuvolan terveydenhoitajan tilalla oli mies. Hän ei tehnyt mitään normaaleita tutkimuksia kuten paino, verenpaine, sydänäänet jne. Kirjoitti vaan neuvolakorttiin "viides lapsi, tukena mies" ja jätti antamatta raskaustodistuksen kelaa varten. Tajusin vasta lähtiessäni kuinka kamala käynti oli ja mietin kuinka tulen kirjoittamaan tänne :D
Unessa myös mun äiti oli vahingossa vienyt pojat päiväkotiin, vaikka heillä loppui koko päiväkoti viime viikolla. Olin ihan paniikissa. Herättyäni todella helpottunut.

Mulla oli babyboxissa 5 näytevaippaa, natusan ja pampers kosteuspyyhepakkaukset, avent tutti, joku vihreä riepu, pieni kirja ja viapaly 2kk ilmaiseksi.

Mä näin viime yönä unta että synnytin tytöt nopeasti ja kivuttomasti. Oli aivan ihana synnytyskokemus. Sen jälkeen näin unta miten meidän arki alkoi. Oli kerrankin ihana uni. :)

25+3

Saa nähä jaksanko hakea. Kun tuttipulloilla ei olla tehty oikeen mitään. Meillä on ollut pumppua varten vaan aventin pulloja. Tuttia ei ole käyttänyt yksikään lapsista. Ja kaksi nuorinta lasta ei ole käyttänyt kertiksiä edes synnärillä ja tuskin tämäkään käyttää. Roudaan sairaalaan tarvittaessa vaikka omat harsot.

Meidän BabyBoxin sisältö näytti tämmöseltä... ☺

Liitteet

• Screenshot_2016-07-25-16-38-00-1.png
    Screenshot_2016-07-25-16-38-00-1.png
    969.3 KB · Katsottu: 58
Mä taidan jättää tuon babyboxin ottamatta. Kuulostaa ja näyttää enemmän tuollaiselta mainossälältä. Meilläkään kun ei aiemmin ole tuteilla tai pulloilla mitään tehty niin ehkä saa jäädä nyt hakematta. Tavaraa on muutenkin paikat täynnä :grin

Pitää kuulostella noita suppareita et tuleeks niitä levossa kuin paljon. Työpäivän aikana ei ehdi kuulostella. Kai ne normaaleita on niin kauan kun ei käy mitään ylimääräistä tihkumaan housuun eikä koske.. Vähän säikäytti vaan illalla, kun nukkumaan olin käymässä ja niin monta tuli peräkkäin. Ja esikoinen kun on, niin ei mitään haisua supistuksista oo tätä ennen ollut. :grin

Meillä huomaa kyllä, että mieskin on uuden tilanteen edessä. Kasattiin äsken hänen kanssaan tulokkaalle sitteri ja kun se oli kasassa, mies kysäisi "No mikäs virka tällä nyt sit on?" :grin
Nooooh, ei mikään jos meinasit sylkyttää 24/7 :grin En ehkä suosittelis sohvalle jättämään ilman, että itse istuskelee lattialla siinä edessä, ettei pääse putoamaan.. varsinkaan kun oppii kääntymään. Ja koiratkin kun sohvalla saa olla, ni tiedä millon nekin päälle hyppää, jos ei ole kokoajan valvovan silmän alla sekä vauva että koirat..
Mitähän tästä oikein tulee :grin

Toinen rakenneultra takana! Viimeksi jäi hieman epäselväksi ylähuuli ja sydän, joten ne tarkistettiin vielä ja molemmat oli normaaleja ja kunnossa, huh! Paino oli 355g 1,5vkoa sitten, nyt tässä puolessatoista viikossa paino oli lisääntynyt musta huimasti, kun oli jo 452g. Kohdunkaula todettiin edelleen liian lyhyeksi näille viikoille, kun on 2,9cm ja supistuksia tullut todella paljon, jotka olleet epänormaaleja ja huolestuttavia. Lisäksi mun itseni keskosuustausta lisää sikiön ennenaikaisuuden riskiä, samoin mulle kohdunkaulalle tehty Loop-hoito heikentää kohdunkaulaa. Lääkäri kysyikin haluanko aloittaa keltarauhashormonin eli laitetaan yksi puikko iltaisin emättimeen. Tottakai halusin, koska riskit on olemassa! Kuinka huojentavaa, että vihdoin otetaan tosissaan ja annetaan apua! Keltarauhashormoni ei välttämättä poista supistuksia mutta vähentää niiden vaikutusta kohdunkaulaan eli että kohdunkaula ei lähtisi lyhenemään ja pehmenemään. Keltarauhashormonia käytetään joka ilta emättimeen aina viikolle 34 asti. Saunaa ja hyötyliikuntaa ei kieltänyt mutta rasitusta kehotti jakamaan pieniin osiin. Yhdyntöjä ei sinänsä suoraan kieltänyt mutta kertoi, että sperman lisäksi mekaaninen ärsytyskin kohdunkaulalle voi heikentää kohdunkaulaa nyt kun supistuksia tulee ja kohdunkaula on normaalia lyhyempi ja heikempi. Emme siis missään nimessä riskeeraa sikiötämme yhdynnöillä, koska raskaus on niin kesken vielä, että vaikka Sisumme syntyisi kymmenen viikon päästä, hän olisi vaikeasti keskonen. Uimassa saa käydä ja saunakieltoakaan ei ole. Jatkossa tiheämpi seuranta kohdunkaulan ja supistusten osalta, onneksi. Lääkäri totesi, että kun riskirajaan 2,5mm on vaan muutamia millejä jäljellä niin onhan se silloin varmasti tärkeää miettiä ettei ainakaan lisää riskejä kohdunkaulan heikkenemiseksi esimerkiksi juurikin yhdynnällä tai liiallisella rasituksella.

Jos supistuksia tulee todella kovana, totesi että niitä sitten sairaalassa lääkkeitse lievitetään. Ymmärsin siis, että aika helpolla tulee hakeutua päivystykseen jos olotila tästä jotenkin poikkeaa vähänkin tai supistuksia tulee säännöllisinä kuten on siis jo tähänkin asti tullut esimerkiksi viime perjantaina. :(

Ja kyllä meille varmasti on poika tulossa, kun se nyt jo toisen kerran ultralla todennettiin! :)

Rv 21+5

Supistusherkkänä mulle muuten aiheuttaa kylmä luonnonvesi herkästi suppareita. Kannattaa tilannetta seurata uidessa.

Huhhuh, kyllä on rankkaa touhuta näitä nosteluita ja kyykkimisiä tämän mahan kanssa. Muuten pystyn touhuamaan normaalisti. Mutta nämä muuttotavaroiden siirtelyt on se rankin.

Takaisin