La marraskuu 2016

Mä en oo vielä pessy vauvanvaatteita,ootan ensi et saan hoitopöydän kotiin.. sen laatikoihin on tarkotus ainenki näi aluks laittaa vaatteita..

Vauvan huoneen mä jo puunasin ja sisustin uudelleen. Mul on vahva visio siitä et miltä toi huone näyttää sit enneku tyttö syntyy.. Tällä hetkellä se huone ajaa vierashuoneen roolia..

Lähinnä oon kasannu ison läjän teesseitse-juttuja, joita aion syksyn mittaan tehdä voinnin mukaan. Meillä kun on tää akuutti tilanpuute ja asumissuhteen epäselvyys menossa, niin en oo oikein jaksanut vielä alkaa hössöttämään isommin, vaikka melkoinen hössöttäjä olenkin.

Vaavi käyttää mun virtsarakkoa pomppupallona, kiva tunne tuolla marjapuskassa kyykkiessä, kun kunnon pomppuja ottaa.

Mullakin kela-neuvola huomenna.

Mun pitäis laittaa kans kela-hakemukset menemään. Aikomuksena on alottaa kaiken peseminen kunhan äitiyspakkaus tulee. Ja tietty pitää järkätä loput kaapit ja laatikot. Asutaan kaksiossa, eikä tilaa oo mitenkään rajattomasti..

Mä tein virheen ja katoin just viime kesän tosi tiukassa kunnossa olevia kuvia. Tuli pieni ahdistus päälle. Kyllä mä oon aina hyväksynyt kehon muutoksen, mutten voi väittää, että tykkäisin siitä, että levitään joka suuntaan. Oon aina ihan heikkona vauvoihin. Mutta ne mammamahat ei aiheuta normaalistikkaan mitään reaktiota. Tottakai olen onnellinen aina kaikkien puolesta, jotka on raskaana, mutta ei tule mitään haikeaa oloa, eikä ole ikinä ollut maha-ikävää. Viihdyn paljon paremmin pienenä, liikunnallisena ja notkeana ilman vaivoja. Odotan niin hetkeä, kun saan tytön syliin <3 . Olen kyllä kiitollinen näin hyvästä voinnista, että pystyn treenaamaan ja elämään nyt suht normaalisti ja tätä oloa aijon vaalia oikealla ravitsemuksella ja liikunnalla.

Pienenä välikommenttina, niin mulla ainakin luki sokerirasituksen ohjeessa, että vettä saa juoda ja koeaamuna saa juoda lasillisen vettä!

Mä oon kyllä vaatteita pessyt sitä tahtia ku saanu hankittua ja hoitopöydän laatikot pursuaa tavarasta. Muut tavarat vielä vierashuoneessa ja tuleva lastenhuone vielä täynnä muutto laatikoita. Joten hirveää vimmaa ei täällä vielä ole mutta pikku hiljaa hyvä tulee :)

Tänään ollut kamalan huono olo illasta.. Kun krapulassa olisi. Päätä särkee, vatsaa turvottaa , oksettaa , heikottaa ja hikoiluttaa. pitsa ja limppari kelpasi paremmin kuin hyvin. No ehkä tämä tästä kohta

Lakritsi 21 + 3

Mulla on ihan karsea olo. Esikoisen synttäreitä vietettiin ja tulihan siinä syötyä kaikenlaista ja jalkojen päällä koko päivä... Närästää, supistaa, särkee jalkoja ja sitä rataa...huoh.
Mä en ole vielä pessyt yhtään vaatteita, kun odottelen vaan muuttoa, joka on kuukauden päästä edessä. Muuton yhteydessä tulee sitten varmaan pinnasänky ja hoitopöytä sitten paikoilleen. Uudessa kodissa tehdään remonttia, joten toivon vaan, että se nyt vihdoin valmistuisi ja päästäis muuttamaan!
Saa nähdä tuleeko huomenna jotain soittoa neuvolasta perjantain sokerirasitusta koskien! Toivon niin, että kaikki olis ok!
Nasupossu 26+0

Pienenä välikommenttina, niin mulla ainakin luki sokerirasituksen ohjeessa, että vettä saa juoda ja koeaamuna saa juoda lasillisen vettä!

Mie en saanu ees kun suulliset ohjeet ja ei kyl viimeks sanonukaan, et ois saanut juoda.. kun glukoosilitkun jälkeen purskuttelin suuta ni sano siinä vielä, että ei saa sit nielasta. Miulle sanottiin alkujaan ekassa neuvolassa vaan et syömättä ja juomatta. Noh, en juo ja otan vesipullon mukaan, et saa heti vettä kun koe on ohi. Kestäähän tän, mut tulee jano jo ajatuksesta, että et saa juoda :D

Joo kokeen aikana on kielletty juominen ja syöminen ja liikkuminen (niinku pidemmän matkan kävely tms.), mutta tosiaan kirjallisissa ohjeissa luki, että vettä saa juoda,aamulla tosin vain lasillisen.

Kyllä meilläkin on pesukone laulanut nyt muutaman päivän putkeen, kun olen pessyt ihan hulluna vauvan vaatteita ym juttuja valmiiksi. smiley-chores003
Isäntäkin kysyi tänään, että pesinkö hänenkin vaatteita. No en pessyt. Pesköö ihan ite! :joyful:
Ja pian alkaakin olla jo kaikki aika kivasti paikoillaan ja valmiina. *tykkään :Heartred
Seuraavaksi ajattelinkin sitten keskittyä vähän remonttiin. Pitäis pari seinää maalata ja pari seinää tapetoida. Myös keittiön kaakelit ajattelin maalata. Meillä isäntä on vähän laiskanpuoleinen, ja sille nyt on aivan sama, että mimmoset ne meidän seinät on, niin enköhän minä tee kaiken aikas yssin.
Mut ei haittaa. Tykkään touhuta.
Ja tehdä mieleiseksi.
Ja ehkä se vähän tulee auttamaan?? Houp sou..
Ai miten niin minä rakennan jotain pesää täällä?? :happy:

Mut noista paniikkikohtauksista...
www.paniikkihairio.fi
Suosittelen surffailemaan ko. sivuilla.
Minusta ainakin paljon infoa ja hyviä vinkkejä.
Myös kyseisen henkilön youtube videoita olen joskus katellut.

Mutta juu, kait sitä vois yrittää nukkuakin...öitsis..:sleep002

Juu. En juonut enkä syönyt, kysyi vielä äsken ennen litkua että enhän oo syöny enkä juonu 12 tuntiin. Nyt en oo sit juonu ees sitä vettä. :p
No, nyt on taas janoon karmeen makunen sokerilitku juotu. Viimeisen kerran tässä raskaudessa. Viimeks tuli huono olo. Nyt toivottavasti ei tuu. Ainakaan vielä ei oo. Kauhee kasa evästä laukussa mukana, kun täältä pääsee niin töihin matkalla saa syödä het kolmioleivät ja sit onkin lounastauko itellä hetimmiten kun pääsen töihin, saa syödä loput :grin

Mileim rv 25+0

Mulle sanottiin, että sokerirasituskokeen aikanakin saa juoda jonkun verran vettä. Ja todellaki sain ihan kunnolla vedellä huuhtoa (ja nielasta) sen sokerilitkun pois hampaista.

Jos en oo Mileim vielä myöhässä, nii ota mukaan myös jotain syötävää, jonka voit vetästä heti kokeen jälkeen.

Mulla oli nää ohjeet siis hus:in kirjalliset ohjeet, terkkarin vinkit ja labrahoitajan suulliset paikanpäällä.

Syötävät on, tää on toinen kerta jo tätä ni on vielä tuoreessa muistissa tää nälän määrä :D ja tästä töihin suoraan, ei ois tullu mitään jos ois eväättä.

Mulla oli viime raskauden aikaan kirjallisissa ohjeissa, että saa juoda aamulla max. puoli desiä vettä ennen sokerirasitusta. Tässä raskaudessa taas sanottiin sekä neuvolasta että labrasta aikaa varatessa ettei saa syödä eikä juoda mitään. Niin ne ohjeet vaihtelee :rolleyes: Tsemppiä Mileim siihen odotteluun!

Mulla on liitoskivut pahentunut viime päivien aikana huimasti. Välillä tuntuu kuin nivusia ja häpyluuta revittäisiin irti. Pahenee aina jos kävelee pitkän matkan tai pitää tyttöä paljon nostella. No se kuuluu asiaan, kyllä ne kestää kun pieni liikkuu mahassa niin ahkerasti.

Täälläkin on kela-neuvola tänään, oma neuvolatäti vaan lomalla niin joutuu sijaisen kanssa käymään asiat läpi.

Itellä tuli eilen illalla nukkumaan käydessä useita supistuksia putkeen, varmaan 20min sisällä viisi.. kiinnostais kyllä tietää onko miten normaalia noin tiheään tulevat supparit ja levossa ollut kuitenkin koko päivän.. ei ne kipeitä ollut, mut inhottavan tuntuisia ja koski reisiinkin..
Kai se pitää panikoida ja soittaa neuvolaan jos näyttää et tulee vielä samanlaisia..
Mikä nälkä....

Minunkin pitäisi varata aika sokerirasitukseen, mutta nyt jo huolestuttaa miten tulen siitä selviämään.. Ensinnäkin nämä helteet! Juon vettä kuin norsu, ja pitäisi muka olla 12 tuntia juomatta! Ja edelleenkin tarviin tietyn väliajoin ruokaa, ettei tule huono olo. Pari kertaa olen yöllä joutunut heräämään syömään banaanin kun nälkä on kurninut vatsassa. Yhyy :(

Rv 23+2

Täällä kans jäätävät liitos/häpyluukivut! Mitä enemmän liikkuu nii sen pahempana.. pahimpana päivänä istuminen käy kipeetä.. viimeviikolla nlasta laitto sairaslomalle ku fyysinen työ, nyt lääkärille 9 aika ja katotaan meinaako se taaaas että pitäs töihin mennä.. viimeks viimevk alussa kävin ja se oli sitä mieltä et töissä pitää pystyä olemaa mut neuvolatäti kirjotti sit sen 3pv minkä pysty..

Myös täällä pesärakennusviettiä vaikka esikoisesta kaikki yhä valmiina paikoillaan. Olen suursiivonnut huone kerrallaan ja eilen vein sata kappaletta kenkiä ja vaatteita kirppikselle. :)
Vielä kun miehelle saisi 15h vuorokauteen lisää niin "saisin tehtyä" remppakunnostuksiakin.. :wink

Vauvan vaatteita ja pinnasänkyä en laita kuntoon ennen kolmosella alkavia viikkoja...liian paljon tiedän juttuja joissa kaikki oli valmiina, mutta vauvaa ei kotiin tullutkaan.. :oops:

Muutenkin huomaan että raskausaika on piiloahdistavaa minulle..pelkään että kaikki voi vielä mennä pieleen. Kuten esikoisesta, helpotus tulee vauvan tultua maailmaan. Toki esikoisesta nautin vatsasta ja raskaudesta. Nyt koen itseni lähinnä paksuksi ja odotan vain sitä synnytystä. :wideyed: ..tai en sitäkään vaan vauvan maailmaan saamista. :rolleyes:

Kelaneuvola on keskiviikkona ja sit pitäiskin mennä pankkiin sopimaan vakuutuksesta ja lainalyhennysten helpottamisesta. Op:lla on nyt se lapsiperheiden tarjous. :)

22+5 ..oonkohan viel laskuissa oikein..:grin

Kieltämättä minuakin vähän "pelottaa" tämä oma touhuaminen. Nytkin pyörii vauvanvaatteita koneessa ja äsken viikkasin edelliset lipastoon. Tuutu on jo sängynvieressä. Mua vaan pelottaa että entäs jos jokin meneekin pieleen :/ vaunut ja loput tavarat taidan uskaltaa ostaa vasta syksyllä..

Rv 23+2

Itellä tuli eilen illalla nukkumaan käydessä useita supistuksia putkeen, varmaan 20min sisällä viisi.. kiinnostais kyllä tietää onko miten normaalia noin tiheään tulevat supparit ja levossa ollut kuitenkin koko päivän.. ei ne kipeitä ollut, mut inhottavan tuntuisia ja koski reisiinkin..
Kai se pitää panikoida ja soittaa neuvolaan jos näyttää et tulee vielä samanlaisia..
Mikä nälkä....

Mulla oli myöskin perjantaina monta, ainakin kolme, supistusta alle kymmenen minuutin sisällä ja viikkoja 21+2 silloin. Pelästytti aivan hirveästi. Jos ei olisi mennyt ohi 30-45 minuutissa levolla ja Panadolilla niin olisin lähtenyt päivystykseen. Mulla muutoinkin nyt seuranta supistuksista kun ne on epänormaaleja ja niitä on koko ajan ja vatsa kivettyy ja jää supistus päälle koko päiväksi. Äitiyspolilta sanottiin että pitää hakeutua helpolla päivystykseen jos tulee jotain tähän mennessä normaalista poikkeavaa.

Takaisin