La marraskuu 2016

Leikkimielinen gallup: te jotka puhuitte karvoista mahassa ja säärissä niin onko teille lupailtu ultrassa tyttöä vai poikaa? Vanhan kansan mukaan karvat tarkoittaa että odottaa poika vauvaa. :happy:

Täällä ny ei mitään kunnon hyörinöitä kyllä tunnu, välillä voi olla hetki että jotain möngerrystä tuntuu mutta voi mennä päivän tai parikin ettei nyt kummemmin mitään liikehavaintoja ole. Tai se tietty tuntuu hyvin jos virtsarakkoa poljetaan, mutta kovasti kyllä mietityttää että jos se istukka tosiaan oisi vaeltanut eteen eikä liikkeitä sen vuoksi niin tunnu. Olisikin uusi juttu, ku edellisistä istukka ollut takana ja liikkeet tuntuneet kyllä hyvin.

Minullakin tuota paineentuntua on välillä alakerrassa. Varsinkin monesti vessahädässä, harjoitussupistuksissa tai jos tuntuu että pieni pönkää itseään jotenkin aivan kohdunpohjalla. En ole osannut edes olla huolestunut, kun ei ole mitenkään kivuliasta eikä vuotoa kuitenkaan ole.

Tänne rantautunut megaväsymys. Mistään energisestä keskiraskaudesta tietoakaan. Veikkaan että hemoglobiini laskenut entisestään, koska oli viime nlassa jo tippunut jonkin verran mutta lisäraudalle ei kuulemma tarvetta. Seuraavaan nlaan kuukausi, mutta tuskin odotan ihmepiristymistä sinne asti vaan haen rautalisää. Ei tätä puolinukkuvaa, pahasti sen myötä dementoituvaa olotilaa jaksa kovin kauaa räpistellä.

Maatuska rv 18+6 (muistaakseni? Vähä tippunu laskuista täällä remontin keskellä)

Leikkimielinen gallup: te jotka puhuitte karvoista mahassa ja säärissä niin onko teille lupailtu ultrassa tyttöä vai poikaa? Vanhan kansan mukaan karvat tarkoittaa että odottaa poika vauvaa. :happy:

Mulla kasvaa säärikarvat hirveetä tahtia ja ne on tummemmat kun yleensä, ja masu on myös ihan pitkien vaaleiden karvojen peitossa :D mutta niin vaan meille luvattiin tyttöä ultrassa, eikä ollut epäselvää kun hän siellä jalat levällään oleskeli.

Täällä myös tuo väsymys. Välillä oli energisempää, mutta nyt... Ei vaan jaksaisi yksinkertaisesti mitään! Rappusten nousu on niin tuskallista. Samoin koiran kanssa lenkillä tuntuu, että voisi vain heittäytyä maahan huilaamaan. Tämä väsymys on, jos mahdollista, vielä lamauttavampaa kuin se alkuraskauden :oops: Tuota hb juttua olen alkanut epäillä. Viime neuvolassa ei edes mitattu, kun ei tuntunut tarvetta olevan. Normaalisti liikun paljon koiran kanssa! Tämä väsymys varmaan myös vaikuttaa mielialaan negatiivisesti ja vaikka tätä miten yrittää selittää miehelle, niin ei se vaan ymmärrä :sad001

Kiitos kaikille ketkä kertoili kokemuksiaan tästä paineentunteesta, helpotti oloa kuulla ettei varmaan ole mitään hätää. :) Alkoi vaan hirvittää kun alkoi ihan yhtäkkiä tuo paineentunne, koko raskaudessa tähän aamuun saakka en ole vastaavaa tuntenut. Sitten ehdinkin jo googlettaa mitä se tarkoittaa ja sain järkkyjä kauhutarinoita rv30 syntyvästä lapsesta ja vuodelevosta että kerkesin jo itkeä tihrustaa. :D

Terveysasemalla oli hoitsu järkyttynyt kun kerroin tekeväni pelkkää yövuoroa, kehotti puhumaan esimiehelle jos saisin siirron muihin tehtäviin. Kerroin että meidän työssä on päivävuorot vieläkin rankempia, sillä (mielenterveys)asiakkaat ovat _erittäin_ haastavia. Ja meidän hoitajamitoitus on niin pieni että taukoja ei ehdi päivällä pitämään. Yöllä sentään suurinosa asukkaista nukkuu..

Mulle on nyt jostain tullut sitä energiaa! Tuntuupa mahtavalta jaksaa tehdä hommia. Olen polttanut risuja, niittänyt heinää ja tehnyt kaikkea tällaista yleistä omakotitalo maalla -hömppää. Ihan parasta! Ai, että kun on kiva lomailla.

Meille tulee poika ja masussa tosiaan karvoja mulla:grinmutta niin vaistokin mulla sanoi:grin

Eiks tätä voi toisinkin päin tehdä, tyttö siis tulee ja ei ole karvoja masussa :grin Eikä nuo säärikarvatkaan sen nopeemmin oo kasvanut.

Tyttö on satavarmuudella sanottu olevan :) . Yksi Suomen kokeneimmista 4D ultraajista sanoi näin. Karvat mulla kasvaa hitaammin, mutta jos ne päästää kasvamaan, niin kasvaa pidemmiksi. Samahan on hiustenkin kanssa, että raskausaikana niitä irtoaa vähemmän. Mahalla on siis ihan haalean vaaleaa karvaa, joka näkyy läpi.

Eikös tuossa karvojenkasvussakin ollut jokin juttu, että tietyssä paikoissa villiintynyt karvankasvu tarkoittaisi esim poikaa jne? Noh keskiviikkoon pitää odottaa ennen kuin tietää!

Mulla kasvaa karvat tosi hitaasti,säärikarvat ajeltu monta viikkoa sitten ja ei vieläkään sänkeä edes kasvanut :) eikä vatsassa tai muuallakaan ole karvaa, tyttöä meille ultrassa lupailtiin :)

Ja hirveä energia piikki täälläkin, aamusta iltaan puuhan kaikkea mahdollista ja vielä illalla sormet syyhyää että jotain pitäis tehdä :) oletteko muut venytelleet raskausaikana? Itse pyrin aamulla ja illalla venyttelemään kädet ja jalat yms. Heti on paikat jumissa,jos on parikin päivää väliä ettei ole ehtinyt venyttelemään. Rv 23+0

Mullakin väsymys todella kovaa! Viime neuvolassa ei mitattu hb:tä ja töissä otin nyt sit iteltäni ja oli vaan 107,joten rautakuuri täällä alotettu (suositeltiin jo ekalla käynnillä ku oli 112?) Mut sit taas seuraavalla se oli noussu 130:iin. Töissä ollu tosi rankkaa, selkä paukkuu ja supistuksia tulee, jonkin sortin issia vaivaa alkaa olee? ku vasenta jalkaa en saa aina nostettua jos oon etukumarassa tai sit se pettää alta. Toivon et saan mahd. Pian siirron pelkästään lääkärikierroille jolloin ei tarvii niin paljoo tehdä potilastyötä :) muuten työpäivän jälkeen oon ihan loppu ja vetelen parin tunnin päikkäreitä :D ens viikon tiistaina on rakenneultra :)

20+0

Voi rakkaus, tänään tuntui ensimmäiset potkut. Niitä tuli aika paljon pitkin päivää, en muistanutkaan enää kuinka ihanaa tämä potkujen tunteminen on. Niin sitä ihminen vain unohtaa 2 vuoden aikana. :D
Tuo 1,5 v poitsu on kiukutellut tänään aika paljon, varmaan yrittää masussa odottava pikkusisko tai veli komentaa. On muuten niin tyttö olo mutta pitää odottaa sinne kuun loppuun asti rakenneultraan. :p

Ah, rakenneultra oli tänää. Siellä se ihana rakas pikku poika oli. Saatiin 3D-kasvokuviaki ihan yllärinä.. Nyt sit oon illan kattonu esikoista tarkemmin, että onko samaa näköä ja kyllähän sitä löytää ;)
Kaikki oli muksulla hyvin. Painoa oli 390 grammaa. Saatiin myös kuulla, että kohdunsuulla ollut istukka on siirtynyt pois! Oon siitä niin mielissää :) Aivan ihana että kaikki oli kunnossa ja nyt saa huokasta ton istukan sijainnin osalta.

Täällä karvan kasvussa ei havaittavia muutoksia. En kyllä oo hirveesti tarkkaillutkaan. Ja poika siis tulossa.

Rv 20+3

Ei täälläkään karvan kasvussa muutoksia, ehkä kasvaa vain hivenen nopeammin kuin ennen. Ja poika tännekin tulossa. :)

Tänään olen ollut vähän huolissani vauvan hyvinvoinnista, lähinnä siksi etten tiedä söinkö jotain mahdollisesti huonoa vai tulikohan vaan jotain pientä vatsatautia..? Miehen kanssa syötiin tänään perunaa/porkkanaa kermassa ja possun sisäfilettä, fetasalaattia myös. Ja ruuan jälkeen syötiin suklaata. Kummallakin meni vatsa sekaisin ja tuli kovia kipuja lähes samaan aikaan, yhdistin sen ensin siihen mitä noin 1,5h sitten syötiin. Mutta mikä ihme se olisi edes voinut olla? Kaikki oli uutta, juuri kaupasta ostettua ja avaamattomissa pakkauksissa. Vatsapöpön mahdollisuuttakin miettisin.. Nyt olo on kylläkin kummallakin jo rauhoittunut, ravaamiset vessassa jäi siihen muutamiin kertoihin. Mutta heti tuli sellainen olo että mitäs jos söinkin jotain huonoa ja pian vauvalla on jokin hätänä. :( Ja uskallanko syödä enää sitä samaa ruokaa huomennakin..?

20+0 <3

Orchid87, mä söin kolmosta odottaessani miehen kans joskus semmosen jogurtti-pähkinä hässäkän välipalalla kesä helteillä ja molemmille tuli hirveät vatsanvääntet,ripuli ja oksennus lensi. Olin pidemmällä silloin raskaana,jotain 30+. Pelotti silloin myös että niin rajut oireet saisi aikaan supistuksia yms. Mutta onneksi ei mitään tapahtunut. Muutaman tunnin kesti,mutta muistan että se vatsakipu oli niin kova ja oudon tuntuinen,että piti kontata vessaan ja ei voinut liikkua. Meille ei selvinnyt,mikä tuon olon aiheutti,oliko jogurtti jotenkin käynyttä vai eikö pähkinä ja jogurtti käynyt oikein yhteen vai mitä lie.

Ei täälläkään karvan kasvussa muutoksia, ehkä kasvaa vain hivenen nopeammin kuin ennen. Ja poika tännekin tulossa. :)

Tänään olen ollut vähän huolissani vauvan hyvinvoinnista, lähinnä siksi etten tiedä söinkö jotain mahdollisesti huonoa vai tulikohan vaan jotain pientä vatsatautia..? Miehen kanssa syötiin tänään perunaa/porkkanaa kermassa ja possun sisäfilettä, fetasalaattia myös. Ja ruuan jälkeen syötiin suklaata. Kummallakin meni vatsa sekaisin ja tuli kovia kipuja lähes samaan aikaan, yhdistin sen ensin siihen mitä noin 1,5h sitten syötiin. Mutta mikä ihme se olisi edes voinut olla? Kaikki oli uutta, juuri kaupasta ostettua ja avaamattomissa pakkauksissa. Vatsapöpön mahdollisuuttakin miettisin.. Nyt olo on kylläkin kummallakin jo rauhoittunut, ravaamiset vessassa jäi siihen muutamiin kertoihin. Mutta heti tuli sellainen olo että mitäs jos söinkin jotain huonoa ja pian vauvalla on jokin hätänä. :( Ja uskallanko syödä enää sitä samaa ruokaa huomennakin..?

20+0 <3

Heippa :)

Itse en kyllä söisi jos yhtään arveluttaa. Anna miehelle tähteet ja hemmottelee itseäsi jollain herkku ruualla ;) hyvä syyhän siihen nyt olisi ;)

En ole itse uskaltanut fetaan kajota ( eikö siitä ne listeriat ym voi saada? ) :o kova paikka näin kesällä ollut kun suurinta herkkua salaatissa se feta olisi :)

Takaisin