La marraskuu 2016

Tosta alkosta. Kaljanjuonti, oli yksi syy eroon mulla.
Exä osti joka perjantai sen ison laatikon. Lauantaina jo päivälläkin joi "salaa". Tölkkejä oli sohvan takana tms. Saattoipa hakea vielä lisää lauantaina.
Meillä oli pienet lapset.
Mä tein kaiken yksin lasten kanssa. Kyllä lapsetkin näki isän juovan. Isä kuvitteli ettei kukaan huomaa.
Kylläpä hävetti mökillä sen vanhempien kanssa kerran kun sen isä kysyi minulta "juoko tuo aina noin paljon".
Exän mielestä vika oli minun päässä.

Minä myös lapsena katselin isoisän juomista.
Ja aikuisena oman isän.

Ei se mitään jos juo muutaman saunajuoman.... Mutta liika on liikaa.

Nykyinen avomies ei juo. Mutta ei katso pahalla esim juhlissa niitä jotka juo. Kyllä itsekin voin ottaa pari lasia viiniä tms. Ei tietty raskaana.
Ja tota mietin paljon viimeaikoina kuinka iso merkitys nykyisen miehen juomattomuudella on, kun olen joutunut pohtimaan parisuhdettamme muuten, erään ison kriisin takia.

Meillä on ihan rauhallinen juhannus kotona.
Mun lapset tulee kotiin illemmalla mökiltä jossa nyt olleet isovanhempien kanssa ja isänsä.
Huomista ja sunnuntain hellettä odottelen, uimaranta piknikki mielessä :)

Mieli on ollut aika maassa tän viikkoa. Mutta onnen hetkiä on masuvauvan tuntuvat liikkeet.

Hyvää juhannusta kaikille! Itse lähden mökille miehen ja lähiomaisten kanssa. Alkoholia varmasti on tarjolla eikä se mua kyllä haittaa ollenkaan. Jos jutut alkaa mennä selvinpäin olevana ohi, painelen nukkumaan :p
Saanpahan sitten heräillä aamulla itse virkeänä ja nauttia aamuhetkistä meren ääressä vaavin kanssa:happy093

Me ollaan juhannus ihan vaan kotona, grillaillaan ja ulkoillaan paljon taaperon kanssa (jos sää pysyy hyvänä). Miehen sukua tulee ehkä käymään. Hyvää juhannusta teille kaikille <3

Hyvää juhannusta! Illasta täällä ajellaan ehkä katsomaan johonkin lähipikkukylään kokkoa, kun minusta siellä vaan on sitä oikeeta juhannustunnelmaa. :joyful:
Jos mies aikookin ottaa alkoa kun ei vielä tiedä, kokon katselun sijaan ollaan koirien kanssa ihan kotona ja meinasin grillata kasvisvartaita.

Mileim rv 20+4

Hyvää juhannusta kaikille!
Mulla menee koko juhannus töissä mut eipä haittaa kun ei tarvii kattoa känniläisiä :D oma isä alkoholisti ja sen isä jne.. Mies ei onneksi juo :)

Maanantaina viimein ru <3

Jeanney 21+0

Hyvää juhannusta kaikille! meillä mies on koko juhannuksen töissä ja me kaksin kotona taaperon kanssa :) varmaan lenkkeillään ja herkutellaan ja katotaan muumeja :D

Frida^ 21+0

Hyvää juhannusta!

Me lähdetään kohta maaliostoksille. Juhannus menee tänä vuonna ihan tässä kotosalla, maalataan makkaria, grillataan, pelataan lautapelejä ja jos huvittaa niin lähdetään jonnekin kokkoa katsomaan. Mies aikoo kuulemma tapetoidakin, mutta koska hän ei ole muutenkaan mikään handyman eikä tapetointikokemustakaan juuri ole, koitan vähän jarruttaa intoa... Sikäli kyllä olisi kiva saada tapetti vihdoin seinälle, mutta mieluiten odottaisin jotain pätevämpää kaveria siihen mukaan. Itseni olen ulkoistanut tästä projektista jo ajat sitten, ei ole tapetointi mun lajini :joyful:

Ajattelin kirjoittaa tänne jos saisi sympatiaa. Ollaan juhannus mökillä ja anoppi laittoi pöytää koreaksi. Kylmäsavulohta, silliä (onko edes kielletty?). Kyllä alkoi alahuuli väpättää kun muut maiskutteli, ei ollut kyllä itku kaukana vaikka koko suku pöydässä. Kaiken lisäksi mies juonut jo pari päivää vaikka itselle ei yleensä edes maistu. Ärsyttää kun mies ei ole syömättä edes säälistä. Söisi edes salaa! Alkoi jo helpottaa kun sai avautua. Jouluna tämä tyttö syö niin paljon mätiä.

Mä oon ollu niin väsyksissä ja mies tehnyt paljon töitä, joten ei jaksettu edes tehdä mitään juhannussuunnitelmia. Aamupäivällä käytiin lasten kanssa puistossa ja äsken tilattiin pizzat kotiovelle. Mansikkakakun tein eilen ja söin samalla paljon tuoreita mansikoita. Illalla kokkoa katsomaan lasten kanssa.
Meidän juhannus menee varmaan täysin alkoholittomalla linjalla luonnostaan. Jos raskautta ei olisi, niin oltais saatettu miehen kanssa käydä jossain kahdestaan ja ottaa jotain tai lasten mentyä nukkumaan avattu skumppa, mutta ei välttämättä. Meidän alkoholin käyttö on aika satunnaista. Joskus kahdestaan tulee otettua enemmänkin, jos on jotkut juhlat tms. muutaman kerran vuodessa, muuten ei pahemmin juoda. (Mun suvussa alkoholia on käytetty runsaasti ja muistan hyvin kesät mökillä, miehen perheessä ei pahemmin käytetä alkoholia, eikä meilläkään äiti. Mielestäni meillä on aika mutkaton suhde alkoholiin, mutta en edelleenkään tykkää jos mun isä ottaa, kun ollaan siellä lasten kanssa)
Mukavaa ja aurinkoista juhannusta kaikille kanssaodottajille!

Voih ErykahB ja kaikki muut jotka pikkuisen liikkeet tuntevat!! Itse ryven jonkin asteisessa itsesäälissä (ja huolessa), kun vieläkään en ole kunnon liikkeitä tuntenut ja ne muutamat hassutkin ovat saattaneet olla näitä kuuluisia eksyneitä pieruja :|...

Kaikesta huolimatta ihanaa juhannusta teille kaikille! :)

Ihanaa juhannusta kaikille! Täällä on kotiuduttu reilun kahden viikon reissusta, joten juhannusta vietetään vaan ihan kotosalla. Mies tosin on edelleen reissussa eli kahdestaan taaperon kanssa saadaan viettää laatuaikaa :)

Täällä kanssa mies töissä, huomenna sillä on aamuvuoro joten illalla grillaillaan kahdestaan kotona ja mies osti 4 kaljaa itelle (juodaan tosi harvoin! meilläki molemmilla alkotaustaa perheessä, oma isä jo kuollutkin mutta itseä juominen ei haittaa jos ei ole koko aikaista eikä mene överiksi paitsi jos äitini juo niin nousee niskavillat joka kerta). Muuten tää päivä vietetty rannalla ja nyt jos jaksais taas vähä purkaa muuttolaatikoita niin sais mielenrauhaa :)
Oikeen hyvää juhannusta kaikille!! :love017:Heartred

Hopeasydän 18+4

Hyvää juhannusta kaikille! Maha syöty täyteen juhannusherkkuja ja juotu vadelmapillimehua, kun muut höntsyttelee alkomahoolia :hilarious: ei haittaa onneksi mua yhtään!

Meidän tyttö kiinnitti tänään huomiota mun vatsaan, mies sitten sanoi "äidin mahassa on vauva". Tämän jälkeen taapero katsoi mua silmiin ja tokaisi "tyttö", minkä jälkeen vielä nyökkäsi syvään :grin toivookohan hän pikkusiskoa :love2

Hauskaa juhannusta kaikille!

Meillä mies lähti mökillä käymään ja mä jäin omien vanhempieni luokse. Grillattiin ja syötiin hyvin ja nyt olen loppuillan itsekseni masuvaavin ja kissojen kanssa. <3 Ihana päivä kyllä oli, äiti ihan kyynelehti kun kuuli että poikaa odotan, tulihan siinä itku kyllä itsellekin. <3

Täällä ei vieläkään liikkeitä tunnu ja ensi viikolla onkin sitten taas edessä neuvolan sykekontrolli. Onneksi kaikki oli ultrassa oikein mallikkaasti niin voi olla hyvillä mielin taas. :)

Meidän tyttö kiinnitti tänään huomiota mun vatsaan, mies sitten sanoi "äidin mahassa on vauva". Tämän jälkeen taapero katsoi mua silmiin ja tokaisi "tyttö", minkä jälkeen vielä nyökkäsi syvään :grin toivookohan hän pikkusiskoa :love2

Mun oli pakko eilen illalla tolle kolmoselle sanoa, kun yritti hypätä sängyssä mun mahan päälle, kun jotain normaalia iltavilliä oli taas.

Silmät suurina mua katsoi ja sit alkoi silitellä mun mahaa ja oli ihan tohkeissaan. Mies tuli vielä toivottamaan hälle hyvää yötä, niin laps toteaa: "Tiesitkö sä iskä, että äitin mahassa on vauva?!?!?" Mies repes vähän nauramaan, mutta myönsi tietävänsä. :p

Sit olikin pitkä keskustelu siitä onko vauva tyttö vai poika, saako hän keksiä nimen (ehdotus oli Hod Rod CCC) ja eihän hänen unirätti mene vauvalle, pikkuautoja saa kuulemma lainata. :grin

Hod Rod CCC ois kyllä aika kova nimi :hilarious:
Miun serkku aikanaan ollessaan 4-vuotias, ehdotti miun syntyvälle pikkusiskolle nimeksi Tepa-Annikki. Ei jostain syystä ottanu nimi tuulta purjeisiin :grin viivallisen nimen sai sisko kuitenkin.

Hyvää juhannusta täältäkin.

Tässä miehen luona ollaan juhannusta vietetty melko rennosti (muutetaan yhteen vasta kuukauden päästä). Väsymyksestä ja kotitöistä tuli mieleen, että ite oon niin jääräpää että teen itse kaikki kotityöt ja apua pyydän vasta kun on oikeasti tarve. Kuten n. 2 kk sitten jouduin lopulta nöyrtymään ja pyytämään miestä tulemaan ja laittamaan pojille ruokaa ja ne nukkumaan, kun ite makasin yli 38 asteen kuumeessa räkä poskella ja oksensin samalla pahoinvoinnin vuoksi. :D

Itse en pidä pahana jos lasten nähden yksi, kaksi annosta alkoa ottaa. Haluan että lapset näkevät sen että fiksustikin voi aikuinen ottaa. Esikko (9 vee.) puhuu kännäämisestä yms. koska hänen isänsä juhlii paljon ja muutenkin isän puolen suvussa vedetään joulut ja juhannukset lasten nähden humalat ja kehuskellaan kuka juo eniten ja on koviten humalassa. Siksi olen saanut järjestettyä asiat niin että muksut ovat minulla silloin kun on uusi vuosi ja juhannus, että saisivat viettää edes silloin aikaa selväpäisessä aikuisseurassa. En usko, että tulen muutenkaan jatkossa käyttämään paljoa alkoholia koska krapula ei ole enää juttuni enkä välitä kännibileistä. Pelkään jonkin verran humalaisia koska ovat arvaamattomia. Kulttuuri vain on sellanen, että jos ei ns. vedä perseitä niin on ilonpilaaja, tylsä ja valintaansa joutuu selittelemään.

Mutta tulipas tästä taas romaani. :)

Takaisin