La marraskuu 2016

Ja aiheesta kukkaruukkuun..

Raa'an kalan kiellossa on siis kyse listeriabakteerista. Miten lasipurkkisilli? Oon nyt koittanu 30min googlettaa ja esimerkiksi eräässä oppaassa sanotaan että silli on ok, sillä se säilömistapa estää listerian? Mutta kun se on kuitenkin raakaa.. Soitan kohta neuvolaan ja kysyn, koska mun on pakko sitä saada jos se on sallittua :D

Kyllä mä aion syödä silliä! Eihän uudet perunat oo olleskaan niin makoisia, jos ei viereen mätki sipulisilliä!

Suolaahan niissä on ihan liikaa kyllä, mutta aion nauttia sillini eauhallisin mielin.

En tiedä oonko mä vähän "uhkarohkea" kun en ihan hysteerisesti välttele noita kiellettyjä raaka-aineita, Tietysti alkoholi on sellainen johon en koske ollenkaan. Mitenkäs te muut? Onko joku raaka-aine jota välttelette ihan täysin?

Varpahat, tiukin olen varmaan vakuumikalan suhteen, ja vaikka olis tuoretiskistä - en meinaa raakana syödä. Tuorejuustoa voi vältellä, ja tehhä juustokakun sitten kypsennettynä :) nämä mulla ehkä ensisijaiset. Pastöroimattomia vaihtoehtoja lienee melko vähän tavan Prisman hyllyssä esim. Valion tuotteissa? Kertaakaan ei osunut käteen..

Varpahat, mä yritän vältellä kyllä kaikkea mikä on kiellettyä. Kaksi kertaa kyllä käynyt niin, että vieressä syöty lakuja ja ne tuoksunut niiiin hyvältä, että pakko ollut maistaa pari.

Hapankorppu paketissa joita syön, on kuvassa myös graavilohta.. Joka kerta alkaa tekemään mieli kun kuvan näkee. Graavilohta rakastan ja se on ainoa asia mikä harmittaa, kun ei voi syödä. Mutta se maistuu sitten jouluna extra hyvälle.

Osaako muuten kukaan sanoa, montako desiä niitten uusien suositusten mukaan saisi juoda kahvia? Silloin kun esikoista odotin, luin jostain kolmesta kupillisesta. Mutta minkä kokoinen kuppi ja nythän sen kofeiinin suositusmäärä on laskenut. Olen viittinyt juoda vain kupillisen päivässä.

Graavilohta en ole syönyt kun sitä olen tottunut syömään vain jouluisin. Tuorejuusto on kyllä aika paha, juustokakuissa sitä olen toki käyttänyt (liivatekakuissa) ja kerran odotusaikana syönyt. Onneksi pahoinvoinnin takia ei ole muulloin tehnyt mielikään :D

Aika orjallisesti tullut kyllä noudatettua noita suosituksia ja kieltoja. Salmiakkia tekisi mieli kyllä ja kerran söin muutaman :grin
Graavilohikin olisi aika nam, harmi kun sitäkään ei saa.. Muutenkin kalojen kanssa olen ollut tarkkana että mitä saa kuinka usein ja mitä ei.

Tuntuu myös siltä että aika hyvin kroppa vaistoaa nuo mitä ei saa syödä, koska ei tee ees mieli useampia ruokia nyt raskausaikana:confused:

Täällä ois rakenneultra 17.6 ja sukupuolta ei aiottu kysyä. Kunhan terve syntyy. Neutraaleja vaatteita olen jo muutaman hankkinut.

Heitar 17+5

kahvikuppi oli ainakin joskus "virallisesti" 1,5dl ja resepteissä 1dl. :wink

Sillit ja silakat +tonnikala ovat lähinnä elohopeaoutoisuuksien vuoksi harvempien herkkujen listassa. Eli ei kielto mut järkikäyttö. :happy119
Meillä oli jo nt-ultrassa tyttölupaus.:hello2 Sattui olee sama todella pätevä ultraaja kuin esikoisesta. Silloin katsoi ja sanoi että kyllä tuossa niinkuin pippeli olisi.:laughing002
Ja nyt katsoi huolella ja totesi ettei tuolla jalkojen välissä kyllä mitään näy. :love017
No rakenneultrassa sitten varmistuu.

13+6

Meillä on ru 20.6 eli muutama viikko vielä odottelemista siihen...Aiotaan kysyä sukupuolta, mutta jos ei haarojaan esittele niin sitten ei voi mitään.

Mä en ole mitenkään ylitarkka noiden ruokarajoitusten kanssa. Alkoholia en käytä muutenkaan niin se on nytkin täysin pannassa. Raakaa ja vakuumipakattua kalaa en ole raskausaikana syönyt koskaan mutta tiedän että graavilohta on tarjolla juhlissa tulevana viikonloppuna ja en ole varma pystynkö olemaan syömättä... Ja kun tosiaan kotimaisia tuotteita muutenkin pääasiallisesti syön niin koen ne suhteellisen turvallisiksi. Salmiakin ja lakun suhteen en ole totaalikiellossa mutta en kyllä edes osta pussia turkinpippureita itselleni mutta miehen pussista saatan niitä muutaman syödä.

Kyllä mä aion syödä silliä! Eihän uudet perunat oo olleskaan niin makoisia, jos ei viereen mätki sipulisilliä!

Suolaahan niissä on ihan liikaa kyllä, mutta aion nauttia sillini eauhallisin mielin.

No mä olen tässä vetänyt silliä joka päivä... En jaksa noita ruokakieltoja, en syö pian mittään! Prkele. Tosin olen niin jäätävä läskikin nyt, että ehkä onkin parempi lopettaa syöminen :D

Mekin halutaan tietää sukupuoli, jos näyttää :) ja kerrotaan sukupuoli myös "kummeille ja mummeille". Ei pidetä siis täysin salassa, mutta ei pitkin kyliä huudellakaan. Suurimmalle osalle saisi yllätyksenä tulla. Äidin mies ei halua tietää, hän haluaa yllättyä. Sain serkulta eilen kauhean kasan jo pientä vaatetta, heillä poika niin aika paljon oli limen vihreetä, sinistä ja turkoosia. Niitä meinasin tytölläkin kuitenkin käyttää, jos typy sieltä on tullakseen :)

Tänään oli lääkärineuvola ja sielläkin kuunteli sydänäänet. Doppleri löysi sykkeen saman tien, oli vaavi just siinä kohdassa josta alotti kuuntelemaan. Selkeästi vielä tunsin kun möyhimään kävi heti kun dopplerilla kuunteli, just potkisteli kai doopleria kohti :grin sanoi lääkäri vielä, että selkeästi liikkuu kun syke pompsahteli vähän, ja samalla tunsin. Ihana tunne <3

Noista ruokarajotteista, pyrin välttämään kaikkia kiellettyjä, paitsi salmiakkia olen muutaman sillon tällön napsinut. Juustokakkuakin syön jos tarjotaan, mutta eipä ole näkynyt :grin muita kiellettyjä ja vältettäviä ilman elän kyllä marraskuuhun asti :grin

Mileim rv 17+1

Mä olen kyllä syönyt merilevää, tuorejuustoja, salmiakkia ja ilmakuivattua kinkkuakin. Kahvia juon joka päivä, niin paljon kuin alas menee, ja cokistakin juon, jos tekee mieli. Alkoholia olen juonut pipetillisen silloin tällöin, eli sen verran että viini maistuu suussa. Mun normaalien ruokarajoitteiden jatkoksi raskausrajoitteet tuntuvat ihan hulluilta. Varsinkin siellä lontoon reissussa oli tosi kiva yrittää metsästää gluteenitonta ruokaa tarjoilevaa ruokapaikkaa, jossa kaikki maitotuotteet olisivat pastoröituja, äyriäisettömiä, ja läpikypsennettyjä - hoh hoijaa.

Täällä rakenneultra olis 16.6 :) just viikonloppuna miettisin et siihen on enää muutama viikko! Aika menee kyllä todella nopeesti, tuntuu et just vast olin nt-ultrassa :D

Täällä rakenneultra 17.6 eli ei mikään älyttömän pitkä aika enään :)

Mä syön kaikkea ei kiellettyä paitsi alkoholia ja rakaa lihaa/kalaa. Silloin kun odotin muita lapsia, niin silloin ei neuvolasta edes kerrottu mitä ei saa syödä ja olikohan silloin edes näin tarkkaa listaa. Kaikkea söin huolella silloin ja terveet lapset syntyi.

17+4

Minä täällä odottelen innolla kaikkia ultria ja neuvoloita, kun en ole niitä sydänääniäkään vielä kuullut. Tänään kuitenkin neuvolasta soitettiin että "kuule, sinun pitäisi olla nyt täällä". WHAT??! Ikinä ei ole näin käynyt ja taas kävi :hilarious: No, torstaina uusi yritys.. Täytyy myöntää, että kyllä hävettää. Minä joka olen vähintään puoli tuntia aina etuajassa joka paikassa :confused005

Onkohan ihan normaalia kun mulla on tän päivän kutissut toinen rinta kauheesti, voiko olla raskausoire? Arkuutta oli aiemmin paljonkin ja se on lähes kokonaan kadonnut.. Tämä siis täysin uusi juttu ja ihmetyttää miten vasta tässä vaiheessa tälläistä..

Rv 14+5

Voikukka9: mulla kutiaa vähä väliä ja mahaa kans. On mun tietojen mukaa ihan normia.

Ruokarajoitteet: salmiakkia ja lakua kylöä syön. Esim tänää kun oli viikon karkkipäivä (olen luvannut itselleni kaks karkkipäivää) niin ostin turkinpippurijäden :grin nauroin itekki et o jan tää tyhmää ku just sitä pitää syödä mitä pitäis välttää :hilarious:

Raakaa kalaa voin välttää koska en oo koskaan ollu kovin perso sille. Samoin esim ne juustokakut kans voin skipata. Eikä muidenkaan kohdalla ole mitenkään vaikeeta olla syömättä mut tuo laku/salmiakki!

Miten muilla koko nestettä kertyy elimistöön? Hitto ku juon vettä vaikka kuinka ja ei se kusena ulos tule :depressed: ei ihme että ei mahdu normaalit kesäkengät ja kesävaatteet enää päälle :cussing

Rv 18+1

Mulla vaihtelee tosi paljon päivästä! Keskimäärin juon kohtuu paljon vettä, joko käyn parin tunnin sisään 6 kertaa vessassa tai koko päivänä 3 kertaa. Ja kyllä sen omassa kropassa huomaa jos on nesteet jääny sisälle :D

Mä juon päivässä ainakin sen 2 litraa vettä +muita juomia. Näytän siltä kuin olisin vähintään puolessa välissä raskautta :D ja sama juttu että välillä käyn puolen tunnin välein vessassa ja välillä parin tunnin.

Rv 15+3

Kyllä me myös halutaan tietää sukupuoli, kun se elokuu nyt vaan rakenneultrineen tulisi. Ja noista mielialahommista kun on ollut täällä puhetta, niin kyllä minä joka päivä jotakin itken. Ihan perus itkun aiheita on uutisissa joka päivä monta. Tänään olen itkenyt pitkin päivää, kun luin fb:stä että työkaverini kissa on jouduttu lopettamaan :sad010Olen minä herkkä muutenkin, mutta en normaalisti joka päivä itkeskele..
Täällä vaivaa myös lakun ja salmiakin himo ja olen niitä vähän napsinutkin:oops: Ne vaan tuoksuukin aivan taivaalliselta :p

Takaisin