La marraskuu 2016

Meilläkin on tulossa tällä hetkellä kaksi virallista kummia ja yksi "kummi", ellei liity kirkkoon. Haluaisin vielä yhden, mutta en tiedä ketä pyytäisin.. muutamia kavereita ja serkkuja olisi vaihtoehtona, esim. eräs kaverini jonka kanssa ollaan tunnettu päiväkodista saakka.. mutta otin vähän nokkiini kun julkaisin raskausuutisen ja hän ei edes onnitellut.. voihan se olla, että meni häneltä ihan ohi, mut silti se hieman kaivelee... välillä käy mielessä, että pidettäskö sittenkin vaan nimiäiset...

Mileim rv 15+5

Saattaa olla ja varmaan onkkn alakohtaisia eroja mutta työnantaja saa muuttaa työvuoroja oliko viikon vai 5 päivän päähän listaa ilman työntekijän suostumusta mutta siknäkin pitää olla syy. Nooh nää on näitä. Jos epäilyttää joku asia nii eiköhän teil oo yrityksessä pääluottamusmies. Hän ln työntekijöitä varten ☺
Kunnallisella alalla kolmen viikon lista pitää tulla seinälle viikkoa ennen listan alkua ja sen jälkeen vuoroja ei voi muuttaa ilman työntekijän suostumusta. Yleensähän muutoksiin suostutaan, jos ei ole mitään erityistä estettä, mutta pakko ei ole.

Apua, iski aivan hirveä paniikki! Mä en löydä meidän vauvan ääniä dopplerilla ollenkaan :/ Onko muille käynyt näin? Tänään 13+5...

Apua, iski aivan hirveä paniikki! Mä en löydä meidän vauvan ääniä dopplerilla ollenkaan :/ Onko muille käynyt näin? Tänään 13+5...

On varmasti karmea tunne Orchid87, mutta en vielä hätäilisi. Samoissa mennään, rv 13+5 ja meijänki kakara on ollu nyt muutaman päivän vähän hankala paikallistettava :bored: Tosi kauan saa katella ja jos saa sykkeen kuulumaan, ni kuuluu jotenki TOSI etäisesti. Sitten hän yleensä vaihtaakin hirmu pian asentoa ja taas saa katella.. Eli toivotaan et teidänkin napero on vaan hyvin, hyvin liikkuvainen yksilö ja siksi vaikea löytää :Heartred

Kiitos UnNa. Iski kyllä heti aivan valtava paniikki, sykkeet on yleensä löytyneet melkein heti kun alan kuuntelemaan. Ja meidän perheessä on viime aikoina ollut niin paljon vakavia huolia ja murheita, että tämän vauvan menetys olisi vain viimeinen naula arkkuun.. Aloin heti miettimään pahinta. :( Täytyy yrittää myöhemmin uudelleen..

Mulla torstaina neuvolassa kuunneltiin vauvan sydänäänet ja kuului ikään kuin kaukaa. Terkkari totesi, että kuuluvat todennäköisesti istukan läpi ja että mulla on kohtu enemmän taaksepäin kallellaan. Nt-ultrassa istukka ei ollut selkeästi edessä eikä takana, mutta oisko nyt sitten siirtynyt eteen. Aika alhaalta ne äänet edelleen kuuluu eli kohtu on vielä navan alla mutta ei tarvitse sydänääniä enää etsiä ihan hirvittävänkään alhaalta. Ja se laps kun saattaa niin nopeasti siirtyä paikasta toiseen ja onhan se kooltaankin vielä tosi pikkuinen :)

Rv 15+6

Täällä kävi tällä viikolla lääkärin tarkastuksessa niin, että lääkäri ei millään löytänyt sydänääniä. Yritti lähes 15 minuuttia. Sen jälkeen pyysi terveydenhoitajan, joka löysi äänet hetken päästä. Ei ne siis välttämättä löydy aina kunnon laitteillakaan, joten ei kannata heti panikoida :)

Rv 13+2

Orchid miullakii on nyt alkanu olla hankaluuksia löytää sydänääniä, rv 14+2. Muutaman viikon ajan löyty tosi helposti ja kuulu melko hyvin, mut ei enää. Miulla on istukka edessä. Oletan et nää vaikeudet nyt johtuu siitä kun aikasemmin kuunteli niitä ääniä vähän niinku ylhäältä päin kun joutu kaivelee häpyluun alta ne kuuluviin, nyt ei enää samasta kohasta kuule vaan vissiin istukka sen verran tiellä että ei helpolla ääniä löydä. Kuuluu paljon hiljempaa myös nykysin se syke minkä lopulta saan esiin kaivettua.

Orchid, mulla kans kuului hankalasti ja kaukaa tänä aamuna. Epäilen että se ojenteli jalkoja siihen malliin että "talk to the hand", ja oli kohdun kauimmaisessa kolkassa.
Mun mies osti sen dopplerin, mutta katsoo minua närkästyneenä, kun ei ole vakuuttunut laitteen turvallisuudesta. Olen pyrkinyt kuuntelemaan joka kolmas päivä enintään, ettei iskä pahastu ...
Katjusha rv. 14+2

Minä taas oon vähän huolestunut näistä alavatsan vihlomisista kun en ole näihin tottunut.. Mutta pitäisihän se vain uskoa että kohdun kasvukin aiheuttaa omat tuntemuksensa.

Rv 14+0

Minä taas oon vähän huolestunut näistä alavatsan vihlomisista kun en ole näihin tottunut.. Mutta pitäisihän se vain uskoa että kohdun kasvukin aiheuttaa omat tuntemuksensa.

Rv 14+0

Ollaanko me ainoita joilla on näitä vihlovia vatsakipuja? Tänään on tuntunu lähes koko päivän siltä, että alavatsa olis vähän kun krampissa, kuumottaa. Ja sit ku tekee äkillisiä liikkeitä ni vihlasee. Ja tietysti tänään on työpäivä (voisko stressi vaikuttaa?)..

Meillä on kauhea kummi ongelma. Ei ole oikeastaan ketään jota voisi pyytää. Miehellä yksi veli joka on vaimonsa kanssa esikoisen kummeja. Toisella lapsella on mun serkku ja sen mies sekä mun toinen veli. Nuorempi veli täytti 18 vuotta ja on
ihan kakara vielä :grin Ei oikein viitsi häntä pyytää. Kaverit ovat erkaantuneet mitä vanhemmaksi on tullut eikä tule pidettyä yhteyttä kun yhden pariskunnan kanssa jotka asuvat satoja kilometrejä meiltä ja nähdään heitä 2-3 kertaa vuodessa. Serkkuja nään kerran vuodessa sukujuhlissa. Niitä kummeja kun pitäisi löytää kahdelle vauvalle. Tekisi mieli vaan pitää nimenantojuhla eikä pyytää ketään kummeiksi.

Minä ja molemmat lapset kuulutaan kirkkoon. Mies erosi kirkosta 2kk sitten. Mites nämä tulevat lapset. Kuuluvatko he automaattisesti kirkkoon vaikka ei kastaisi heitä? Haluaisin että kaikki lapset kuuluisivat kirkkoon. Saavat sitten itse päättää vanhempana eroavatko kirkosta vai ei.

16+1

Ollaanko me ainoita joilla on näitä vihlovia vatsakipuja? Tänään on tuntunu lähes koko päivän siltä, että alavatsa olis vähän kun krampissa, kuumottaa. Ja sit ku tekee äkillisiä liikkeitä ni vihlasee. Ja tietysti tänään on työpäivä (voisko stressi vaikuttaa?)..

Minä mietin kans että voiko joku tietty asia "laukaista" vatsan vihlomisen? Tsemppiä sinnekin!

marre, meillä vähän sama juttu. Ei ole oikein ketään muita meidän sisarusten lisäksi keitä voisi edes kuvitella kummeiksi..

Mua taas huolestuttaa välillä kun ei koko raskauden aikana ole tuntunut kohdun kasvukipuja. Esikoisen raskaudessa tuntui jo tässä vaiheessa ja käsittääkseni yleensä toisessa raskaudessa tuntuu vielä enemmän jos edellisestä raskaudesta ei ole pitkä aika. Ja siitä on vain puolitoista vuotta.

No nyt tuli semmoinen mieleen, että, onko kukaan ajatellut mennä 3D ultraan? Vai onko nykyään jo jotain vielä hienompaa?
Itellä ei käyny mielessäkään...ennenkun kuulin aiheesta keskustelua ohimennen....
Sinällään ei kiinnosta mennä. Riittää se rakenneultra ja maltan kyllä odottaa vauvan syntymää että hänet näen. Mutta, valmiiksi stressaa ja harmittaa jos mies ei pääse rakenneultraankaan... Että pitäskö sitten hälle suoda ultran ihme ja ilo yksityisellä...

Me ei meinata mennä 3D ultraan, koska siitä pitää maksaa erikseen. Meille riittää normaalit ultrat. Kyl sitä kerkee 3D:nä ihailla sit kun syntyy :p:Heartred
Eikös sitä oo kolmaskin ultra viimeisellä kolmanneksella, jos mies sinne sit pääsisi? Totta kai jokaisen oma asia, itellä se varhaisultrakin oli vähän sama, et ei viitsi maksaa ylimääräisistä ultrista. Sille rahalle löytyy meillä muutakin käyttöä, kuten hyvät vaunut :happy: (Kun ei ole kuitenkaan tuota ylimääräistä pätäkkää niin hirveesti)

Ei mekään olla menossa 3D-ultraan, koen tosiaan että se on jo vähän turhaa rahan menoa. Meillä kuopuksen kohdalla lääkäri ultrasi vielä sillä viimesellä lääkärikäynnillä neuvolassa huonolla laitteella. Käsittääkseni meillä päin kaikki käy synnytystapa-arvioinnissa äitipolilla ja varmaan siihen joku ultra vielä kuuluu.

Takaisin