La marraskuu 2016

Täälläkään ei mitään ole kerrottu seulonnan tuloksista, niskaturvotus sanottiin ultrassa et 1,3mm, mut ei muuta. Kannassaki lukee verikokeiden kohalla vaan et otettu eikä ultrastakaan mitään tietoja ja siit on kohta 3viikkoa joten ei voi enää johtua siitä et ei ois ehitty laittaa. Ärsyttävää kun sehän voi olla ihan hyvin 1:300 tai 1:10000 tai jotain ihan muuta.. 6.6. on lääkärineuvola ehkä sit pitää yrittää muistaa kysästä.
Vähän on kummeja mietitty jo ennen raskauttakin oikeastaan :D Mulla on vaan 3 niin hyvää ystävää et vois niitä kummeiksi pyytää ja oikeestaan niistäki yks on alkanu etääntyy ja asuu suomen toisella puolen, toisenki luo on satoja kilometrejä nii ei ehkä sellastakaan viitsi, kolmas sit taas asuu lähellä ja voisin kuvitella asuvan vielä pitkäänkin täällä, mutta se taas ei ole lapsirakas, mut luultavasti se kuitenkin valitaan yhdeksi..Veljiin on aika etäiset välit, ei mitään riitoja tms. mut ei olla yhteyksissä mitä nyt vähän vanhemmilla voidaan tavata.. Kauhen vaikeaa kun kukaan ei ole sellanen ehdoton et sinut haluan lapselle kummiksi :D Ristiäisiäkin ollaan muutenki vähän mietitty tai no mä oon, mies sanoo et katotaan sit ku lapsi syntyy :) mun äiti haluais et juhlat vietettäis heidän kotipaikkakunnalla ja pointti siihen on ihan hyvä ja itellä ei niin hirveästi varmasti tarvis tehdä valmisteluja..Mut toisaalta oon miettiny et juhlat pidetään heti kuukauden iässä nii viitsiikö siin vaihees viel lähtee matkustelemaan,mut sit tulee jo joulu ja uus vuosi nii siin on muutenki juhlaa, toisaalta monet ois lomalla ja pääsis ehkä ristiäisiin paremmin..Kaikenlaista mietittävää tää lapsen tulo aiheuttaa, varsinki ku oon tällänen joka haluaa tietää kaikki ajoissa eikä katsoa sitten joskus kun on jo pakko päättää..

Nt-ultra oli tänään, eikä kukaan soittanu niistä kromosomivertauksista ultraan.
Sanovat kyllä, että voi mennä maanantaillekin.
Mutta haluan kuitenkin jo uskoa, että kaikki on ihan kiwasti.
Oli nimittäin semmonen pomppulinnalainen tuolla masussa, et ei meinannu tulla mitään koko ultrasta. :happy:
Lääkärikii kysy että mikäs jumppatunti tällä on menossa?? :joyful:
Ja iskä se tokas vaan et kait se on se tramppa sille hommattava... :rolleyes:
Niskaturvotus oli 1,3 ja lääkäri sanoi, että alle 3 on vielä ihan normaali...??
Mitään suhdelukuja en kyllä saanut, eikä missään mitään lukenut.
Mut mulle riittää kyllä tämä tieto.
Aika kiwaa... :happy::Heartred

Kerroitteko asian pomolle ihan kasvotusten? Kun mä en mun esimiestä näe, ellen erikseen aja hänen toimipisteelleen.. Voiko asiaa ilmoittaa sähköpostitse? Ei varmaan kovin asiallista niin..

Itse teen sonic kanssa pääasiassa töitä muualla kuin omalla kotitoimistolla jossa pomokin istuu mutta vietin tämän päivän sillä toimistolla että pääsin asiasta kasvotusten kertomaan :) olisi tuntunut aika hassulta kertoa asiasta sähköpostilla ainakin omassa tapauksessa.

No tietysti lähihoitajalle:D tästä oli vasta jossain uutisessa juttu kun jollekin lh/sh oli monta vuotta tehty näin...se oli sitten jo laitonta...
Mut, mie tykkään paikasta jossa oon niin... Ja siis työvuorosuunnittelussa oon kuitenkin mukana niin että saan 3 vko vuorot kyllä etukäteen. Sitte soppareita sitä myötä eri pituisia. Vähän outoa. Tulee just mieleen se et jos mulla tuliskin viikon saikku eikä soppari voimassa niin sehän olis työnantajalle helppoa ja edullista, mulle ei.
Ja jos raskauden takia pyydän kevyempiä tehtäviä tai jotain niin voisko sitten käydäkin niin että "sua ei nyt tarvita enää"...
onneks saan noi suunnitellut vuorot kuitenkin ni jaksaa uskoo et sopimukselle tulee aina jatkoa ja osaa suunnitella lasten hoidot ym

Jos työvuorot on valmiissa listassa seinällä, niitä ei voi enää muuttaa ilman työntekijän suostumusta. Oli sinulla kirjallinen työsopimus tai ei, niin ne vuorot ovat sinun ja työsopimus on voimassa. Palkka maksetaan työvuorojen mukaan. Jos sen sijaan teet pätkiä, joissa vuorot sovitaan vasta myöhemmin eikä niitä lue listassa, et ole oikeutettu sairaslomaan. Tietysti paikallisen sairasloman saadakseen tulee olla työskennellyt sitä ennen jokin määräaika, olikohan se kaksi viikkoa.

Sadetuuli, kiitos! Pitää ehkä vielä kolmannen kerran lukea ajatuksella.
Tän päivän ultrassa käynti ihan pehmensi pään :D

Varmaan jokainen voi saada tiedon riskiluvuista kysymällä neuvolasta :)

Vähän on tullut myös kummeja mietittyä. Esikoiselle oli alusta asti selvää keitä pyydetään kummeiksi ja heitä on kaksi. Nyt on oikeastaan vain yksi, joka tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Mietityttää vain, onko se hölmöä jos toisella kaksi ja toisella yksi kummi. Ei siihen tehtävään kyllä ketä tahansa halua pyytää..

Pakko muuten sanoa, raskaushormoneissa kun lukenut viestejä niin välillä tullut tosi liikuttunut olo, välillä surullinen ja välillä onnellinen (esimerkkinä kun joillakin ollut vuotoja joista ovat olleet huolissaan ja sitten taas liikutuin hyvin paljon kun luin katjushkan tarinan). Tai siis tietysti toisten kohtalo voi herättää tunteita vaikka olisikin tuntematon mutta siinä vaiheessa kun mies kysyi nukkumaanmennessä miksi kyynelehdin, mietin että reagoinko vähän ylitse :woot:

Voikukka9 ole vain onnellinen siitä että olet empaattinen, tunteettomuus olisi kaameaa.

Ja eikös kummeja ole ihan seurakunnan sääntöjen mukaan oltava kaksi?

Tänään olen huomannut että esimerkiksi aivastaessa alavatsaa on repäissyt/vihlaissut todella kovaa. Nyt illallakin ihan istuessa välillä vihlaisee. Onko nämä nyt jotain kohdun kasvukipuja vai? Minkä tyyppisiä kipuja teillä muilla on ollut ja missä tilanteessa?

Rv 13+6

Tänään olen huomannut että esimerkiksi aivastaessa alavatsaa on repäissyt/vihlaissut todella kovaa. Nyt illallakin ihan istuessa välillä vihlaisee. Onko nämä nyt jotain kohdun kasvukipuja vai? Minkä tyyppisiä kipuja teillä muilla on ollut ja missä tilanteessa?

Rv 13+6

Mulla kävi ihan sama tänään aivastaessa ja selitin ihan peloissani miehelleni että olin makuulla jalat koukussa, että ei vatsa edes ollu jännittyneenä ja vihlas alavatsasta kovaa! Mies vaan jotenkin osaa hyvin ja järkevästi rauhottaa että on "kasvukipuja" :)

Mulla kävi ihan sama tänään aivastaessa ja selitin ihan peloissani miehelleni että olin makuulla jalat koukussa, että ei vatsa edes ollu jännittyneenä ja vihlas alavatsasta kovaa! Mies vaan jotenkin osaa hyvin ja järkevästi rauhottaa että on "kasvukipuja" :)

No niin minäkin olin!! Ja vielä oikein valmistauduin siihen aivastukseen mutta silti repäisi ja KOVAA. Voisin vaihtaa oikeastaan nimimerkkini hermoheikoksi...

Meillä mies ei kuulu kirkkoon,eikä miehen sisarukset. Meidän lapsilla on kummeina minun sisaruksia tai serkkuja,jokaisella vain se kaksi kummia. Ikävä vähän,kun hyviä kummi ehdokkaita olisi monta,mutta kun ei kuulu kirkkoon niin ei voi olla virallinen kummi. Varmaan taas pyydän veljeni yhdeksi kummiksi,toinen vielä mietinnässä. Meillä aina olleet pienet ristiäiset,vain lapsen isovanhemmat,sedät,enot ja tädit paikalla. (+kummit,minun sisaruksia suurin osa :) ) osa sukulaisista on olleet pettyneitä,kun niin pieni tapahtuma meille olleet kastajaiset. Olen saanut kuulla ikäviä kommentteja siitä,kun tiettyjä henkilöitä ei ole kutsuttu. Minulle ainakin on tärkeintä että vauva voi hyvin ja on onnellinen. Kaikki ovat tervetulleita kotiin katsomaan vauvaa,mutta mitään isoja pirskeitä en ole halunnut järjestää. Saa nähdä mikä show siitä taas tulee,vaikka kaikki kyllä tietää että pieni juhla tilaisuus taas edessä.

Varpahat,samoja kipuja täällä. Tai jos istualtaan pomppaa nopeesti ylös,niin repäisee välillä tosi ilkeesti. Mutta varmaan normaslia,koska aikaisemmissa raskauksissa samaa vaivaa.

Mekin ollaan jo kummeja mietitty. Ehdokkaita on vähän liikaakiin eikä kenenkään mieltä haluaisi pahoittaa. Onkohan neljä kummia jo liikaa..?

Olen ihan varma, että äsken tässä sohvalla makoillessa tunsin ekat liikkeet! Tuntui sellaiselta muljahtelulta,tosi hassulta oikeestaan.

kaisu 15+5

Mekin ollaan jo kummeja mietitty. Ehdokkaita on vähän liikaakiin eikä kenenkään mieltä haluaisi pahoittaa. Onkohan neljä kummia jo liikaa..?

Olen ihan varma, että äsken tässä sohvalla makoillessa tunsin ekat liikkeet! Tuntui sellaiselta muljahtelulta,tosi hassulta oikeestaan.

kaisu 15+5

Se varmaan on jokaisen oma asia montako kummia on liikaa :)
meille lapselle tulee yhteensä 6 kummia :D mun sisko, miehen sisko ja kaks ystäväpariskuntaa :) meille ei kuitenkaan montaa lasta tule niin ei kaikkia kuitenkaan kummeiksi "saada". Ja meillä molemmilla myös useampi kummi, itselläni niitä on 6 kappaletta, tosin yksi on tädin mies joka ei "virallinen" kummi. Ja kaikkien kanssa läheiset välit! :)

Täällä yksi uusi tulokas. La 5.11. Onnea kaikille ryhmän odottajille
Sellasta kyselisin että mistä ootte hankkinu mammavaatteita (mikäli niitä on jo ollu tarve hankkia)? Tässä alkaa jo omat housut sen verran puristamaan että ois varmaan aika hankkia istuvampia...

Jos työvuorot on valmiissa listassa seinällä, niitä ei voi enää muuttaa ilman työntekijän suostumusta. Oli sinulla kirjallinen työsopimus tai ei, niin ne vuorot ovat sinun ja työsopimus on voimassa. Palkka maksetaan työvuorojen mukaan. Jos sen sijaan teet pätkiä, joissa vuorot sovitaan vasta myöhemmin eikä niitä lue listassa, et ole oikeutettu sairaslomaan. Tietysti paikallisen sairasloman saadakseen tulee olla työskennellyt sitä ennen jokin määräaika, olikohan se kaksi viikkoa.

Saattaa olla ja varmaan onkkn alakohtaisia eroja mutta työnantaja saa muuttaa työvuoroja oliko viikon vai 5 päivän päähän listaa ilman työntekijän suostumusta mutta siknäkin pitää olla syy. Nooh nää on näitä. Jos epäilyttää joku asia nii eiköhän teil oo yrityksessä pääluottamusmies. Hän ln työntekijöitä varten ☺

Täällä yksi uusi tulokas. La 5.11. Onnea kaikille ryhmän odottajille
Sellasta kyselisin että mistä ootte hankkinu mammavaatteita (mikäli niitä on jo ollu tarve hankkia)? Tässä alkaa jo omat housut sen verran puristamaan että ois varmaan aika hankkia istuvampia...

Onnea ja tervetuloa hyvään porukkaan :)

Mie oon onnekseni löytänyt kirppiksiltä kivoja äitiysvaatteita. Ostin jo tosi alussa kun sattui kohdalle. Ja oli halpoja. Tykkään kierrellä kirppareita. Vauvallekin jo muutama vaate tullu ostettua. Päätin nyt odottaa rakenneultraan ja että sukupuoli tiedossa kunnes lisää saan ostaa. Heh.
Ja myös H&M:lta ostin uudet äitiyshousut.

Kiitos noista fiksuista työhön liittyvistä kommenteista.

Kummeja. Esikoisella 2. Keskimmäisellä ja kuopuksella kummallakin 4. Tulevalle on nyt mietinnässä...

Muokattu viimeksi:
Mä kiertelin jo mamma vaatteita mut päädyin sit ostaa pari kokoa isompia "normi vaatteita " vielä farkkuja en kyllä hetkeen ole enään käyttänyt.

Ollaan vauvalle laitettu rahaa säästöön mutta ostettu vasta ensi sänky ja tossut ( oli niiiiiin ihanat että oli pakko )

Takaisin