La marraskuu 2016

Kiitos mc_natunen, nyt kyllä alko vaan enempi kiinnostaa ne smilet, eniten on just tuo renkaiden koko pelottanu, muuten onkin vaikuttanut tosi hyviltä.
Täällä on menossa 15+2 ja ei kyllä vieläkään yhtään tunnu raskaana olevalta.Oon aina tiistaisin, kun viikko vaihtuu, niin ottanut kuvan mahasta ja nyt tällä ja viime viikolla alavatsa on alkanut jo pyöristyä ja tänään viel katselin et se vatsan levein kohta on ihan selvästi navan alapuolella muutaman sentin päässä, kun ennen raskautta oli navan kohdalla ja kyllähän sen paidoissakin huomaa et maha sieltä ottaa jo vastaan vaikka suosinkin löysiä paitoja.. Mut mitään liikkeitä ei tunnu joten tosi vaikea ajatella että sielä joku oikeasti kasvaa..

Oliko jollain kokemusta hammaslääkäristä raskausaikana? Muusta siis kuin pelkästä tarkistuksesta?

Multa puolitoista vuotta sitten leikattiin viisaudenhammas ja nyt yksi on yhtäkkiä kasvanut alas ja ihan vinoon (oli tiedossa, että kaikki mitkä puhkeaa joudutaan todennäköisesti leikkaamaan asennon vuoksi).

Huomenna soitan neuvolaan, mutta mietin tässä, kun sen leikkauksen jälkeiset päivät olivat ihan hirveitä ja panadol kun on ainoa kipulääke.

Saako ylipäänsä naamaa puuduttaa raskausaikana?

Kiitos!

15+6

Oliko jollain kokemusta hammaslääkäristä raskausaikana? Muusta siis kuin pelkästä tarkistuksesta?

Multa puolitoista vuotta sitten leikattiin viisaudenhammas ja nyt yksi on yhtäkkiä kasvanut alas ja ihan vinoon (oli tiedossa, että kaikki mitkä puhkeaa joudutaan todennäköisesti leikkaamaan asennon vuoksi).

Huomenna soitan neuvolaan, mutta mietin tässä, kun sen leikkauksen jälkeiset päivät olivat ihan hirveitä ja panadol kun on ainoa kipulääke.

Kiitos!

15+6

Mulla viime raskauden aikana rupesi särkemään ihan kamalasti alahampaasta siis niin, ettei pystynyt olemaan ja oli pakko mennä hetimiten hammaslääkärille ja kyllä ne puudutti ennen poraamista. Tietty pitää sanoa, et on raskaana. Tosin, mulla se näkyi silloin selvästi jo, mutta sanoin silti. Multa on leikattu kaikki viisurit ja oikeastaan vaan yksi oli sellanen, et oli kipeä leikkauksen jälkeen. Muut leikkaukset oli tosi helppoja ja ihmettelin, et tässäkö tämä nyt oli, kun oli niin paljon kauhujuttuja kuullut. Joten ehkä tällä kertaa leikkaus helpompi.

IHANAA!! Kauan odotettu np-ultra takana ja yksi elävä(inen) sikiö paikallistettu :happy::Heartred
Vaikkakin piti lääkärille naureskella, että näillä oireilla kakaroita luulisi olevan vähintäänkin kaksi..
Ja en tajunnutkaan kuinka olin tätä jännittänyt! Nyt vaan huomaa kuinka kevyt ja helpottunut olo on :happy093

Te jotka olette sairastaneet flunssan raskausaikana, kuinka korkealle olette antaneet lämmön/kuumeen nousta ennen kuin olette laskeneet sitä lääkkeillä? Mulla jäi kammo panadoliin, kun silloin eräs perjantai otin sitä päänsärkyyn ja illalla aloin vuotamaan.. Sattumaahan se taisi vain olla mutta kuitenkin..

Rv 13+5

Eilen mietin että pitäis ruveta treenaamaan lantiopohjan lihaksia. Ne on vaan aina tuntununeet niin hankalilta ja unohdan helposti treenata.

Päänsärkyä alkaa olla jo päivittäin varsinkin töissä. Uuvun ja väsyn tosi helposti. Puolessa välissä työpäivää olen kuoleman väsynyt ja kauhea päänsärky. Voimat ei enään riitä purkamaan isoja kuormia töissä. Muuten raskaus tähän asti on mennyt hyvin. Olen välttynyt pahimmilta pahoinvoinneilta.

Mulla on poika ja tyttö ennestään ja molemmista on ollut ihan samanlaiset mahat ja raskaudet. Oli tosi helpot raskaudet ja eikä mitään muita oireita ollut paitsi kauhea närästys. Joten ei mitään hajua kumpia täältä vois tulla.

Rakenne ultraa ei malttais millään enään odottaa. Vielä ois 4 viikkoa odotettava. Neuvola on 31.5.

15+6

Kiitos!

15+6

Kävin viime lauantaina hammaslääkäri päivystyksessä aivan sietämättömän hammaskivun takia. Aluksi meinattii tehdä juurihoito alahampaaseen mutta huomattiinkin ettei reikä ole niin syvä että sille olisi tarvetta joten laitettiin väliaikainen paikka. Mutta sittenpä se todellinen kivun aiheuttaja löytyi nimittäin viisuri jossa ammottava reikä. Puoli naamaa puudutettiin ja sitä viisuria porattiin ja laitettiin lääkepaikka. Poistettavahan se hammas olisi mutta käsittääkseni hampaanpoistoja ei tehdä raskauden aikana. Minullekin lääkäri sanoi että tuolla lääkepaikalla vain siirrettiin ongelmaa ja ainut vaihtoehto on siis poistaa se mitä siitä hampaasta nyt enää on jäljellä :D

Onko täällä muita joilla fyysisesti raskas työ? Musta tuntuu että päivä päivältä käy koko ajan mun työ vaan raskaammaksi... En ymmärrä että miten ihmeessä tuun jaksanaan esim parin kuukauden päästä kun nyt jo tuntuu tältä... En oo töissä kertonu kenellekään enkä haluakaan kertoa ennen ku on pakko koska oon vielä vajaan kuukauden verran koeajalla..

Onko täällä muita joilla fyysisesti raskas työ? Musta tuntuu että päivä päivältä käy koko ajan mun työ vaan raskaammaksi... En ymmärrä että miten ihmeessä tuun jaksanaan esim parin kuukauden päästä kun nyt jo tuntuu tältä... En oo töissä kertonu kenellekään enkä haluakaan kertoa ennen ku on pakko koska oon vielä vajaan kuukauden verran koeajalla..

Mulla, siksipä en voikkaan nyt olla töissä kun pahoinvointia on ollut. Ja muutenkin, fyysinen työ ja rasitus on aiheuttanut alavatsakipuja.

13+5

Mulla on raskas ja erittäin stressavan kiireinen työ näin kesäaikaan. Joudun menemään töihin 30-45min. ennen kuin työvuoro edes alkaa että kerkeen tekemään kaikki pakolliset tehtävät. Enkä saa siitä palkkaa. Siltikään en kerkee kaikkia taukoja pitämään. Tahti on aivan hirveä ja pelottaakin miten se vaikuttaa raskauteen. Meneekö kohta kesken sen takia :nailbiting:

Mullakin työ raskasta juuri nostojen osalta ja koko päivä yleensä vielä jaloillaan... Mä onneks oon jo voinu kertoa töissä ni ottavat jo nyt hyvin huomioon että joku muu tulee tekemään raskaampia hommia mun puolesta...
Mulla kans maha ollu usein kipeänä ja noita tihkuvuotoja että saa nähdä pystyykö jatkamaan loppuun asti :/

Menin tekemään tänään emävirheen ja söin hernekeittoa ruokalassa... Nyt sitte ilta istuttu ripulilla, ihan täyttä vesiripulia ja vatsa niin hitsin kipeä!!! ;(

Jeanney 15+6

Kyllähän se vähän alkaa tuntumaan. En ole minäkään kertonut esimiehelle koska olen sijainen ja saan koko ajan viikon tai muutaman päivän sopimuksia :/ niitähän riittää. Enkä oikeen ole kehdannut kieltäytyä mistään semmoisesta tehtävästä minkä koen jo nyt hieman raskaaksi raskauden myötä... Saa nähdä kauanko kestän...

noniin, myös täällä nt-ultra käyty!! Joko olin viimeinen?? :grin:anyone:laughing002

Siellä erittäin rauhallinen tyyppi ojenteli jäseniään ja heilutteli. :p Vastasi kokoaan ja turvotus oli vain 0,8mm, syke 160. Nyt voi taas hetkeksi huokasta.

Olen kyllä niin tyttö-ajatuksissa. Esikoispoika veti kuuttasataa nt-ultrassa ja sykkeet oli aina 140 luokkaa. Lisäksi raskaus oireet ovat täysin poikkeavat toisistaan. No eipä se silti mitään kerro, saa nähdä. :grin Esikoisella näkyi jo nt-ultraas pippelin alku..mikä tietty jäi vain "lupaukseksi". Nyt sama kätilö sanoi, ettei tuolla kyllä mitään ainakaan vielä näy. :cool01

Jee! :love017

12+1

Yhyy osaako kukaan sanoa tuosta aiemmin kysymästäni kuumeen noususta?

Varpahat, kai se on omasta olotilasta kiinni. Miten jaksaa ja voi. Mä varmaan jossain 39 paikkeilla voisin ottaa..tosin kuumeella on oma tarkoituksensa sairastaessa joten harvoin otan ihan kuumeen vuoksi lääkettä. Hmm..kinkkinen juttu. :confused:

Yhyy osaako kukaan sanoa tuosta aiemmin kysymästäni kuumeen noususta?

Jos se kuume kestää kauemmin kun 1 pv ja/tai nousee yli 39 ja olo on hirmuisen paha niin ottaisin sen panadolin. Ensin ihan pieni annos.

Mie en tiiä enää onko mulla "vaan" kovat siitepölyallergiat vai tavallinen flunssa :/ kuumetta ei oo mutta olo on muuten inhottava. Enkä oo ottanu niitä allergialääkkeitä kahta enempää kun mun on ja niin vaikee ottaa raskaana etenkään mitään lääkkeitä et siinäpä sit kärsin ja valitan. Tänä aamuna otin panadolin 500mg mut enpä tiiä auttoiko mitään. Nokka tukossa ja vuotaa jne. Ja sallitun allergianenäsuihkeen otin, eipä tunnu olevan mitään apua. Vai olisko tää olo vielä pahempi jos en olis ottanu...tiiä sitä sitte...

Mut hei, mulla on huomenna nt ultra!!! :) vihdoinkin!

Niin siis mä lähinnä tarkoitin sitä että mikä on se astemäärä että se alkaa olemaan sikiölle vaarallista?

Sanotaan että jos 38.5 pitää otta särkylääkettä että kuume laskisi alas. Itse oon raskaana ollessa ottanut jos nousee yli 37.7 se kuume.

Mä oon kans kuullu että 38,5 ni sit olis hyvä ottaa mutta itse olen tosi kipeä jo 37,5. Mulle ei sovi panadol yms koska aiheuttaa nenäverenvuotoa (ja tietty pelkään nyt muitakin vuotoja) ja soittelinkin siksi neuvolaan että mitä voin ottaa. Neuvolatäti neuvoi että voi ottaa buranaa (normi ohjeiden mukaan) nyt vielä toisella kolmanneksella mutta ei sen jälkeen.

Takaisin