La marraskuu 2016

Onkos täälä kellään ollut rytmihäiriöitä/ sydämen muljahduksia raskauden myötä? Mulla on tullut jotain ihme tuntemuksia ja kaveri meinas että johtuu siitä kun sydän yhtäkkiä pumppaa suuremman määrän verta.. pitäisköhän tässä kuitenkin huolestua ja soittaa neuvolaan? :o

Pikkumyy 14+4

Onkos täälä kellään ollut rytmihäiriöitä/ sydämen muljahduksia raskauden myötä? Mulla on tullut jotain ihme tuntemuksia ja kaveri meinas että johtuu siitä kun sydän yhtäkkiä pumppaa suuremman määrän verta.. pitäisköhän tässä kuitenkin huolestua ja soittaa neuvolaan? :o

Pikkumyy 14+4

Mulla oli alkuvaiheessa enemmänkin, nyt ehkä muljahtelut vähentyneet mutta syke on jatkuvasti melko korkea.

Rv 12+3

Ainiin auttakaa tyhmää!! Mulle iski himo säilykepunajuuriin (etikka), saanko syödä niitä?

Yölento ymmärrän hyvin tuon pointin, mutta jos jotain on, minä en halua etukäteen tietää.
Pikkumyy93 Minulla on rytmihäiriöitä normaalistikin ja varsinkin nyt raskaana ollessa. Kannattaa kertoa neuvolassa. Itse en ole käynyt lääkärissä ikinä kyseisen vaivan vuoksi, mutta monesti harkinnut ihan vakavissani.

Onkos täälä kellään ollut rytmihäiriöitä/ sydämen muljahduksia raskauden myötä? Mulla on tullut jotain ihme tuntemuksia ja kaveri meinas että johtuu siitä kun sydän yhtäkkiä pumppaa suuremman määrän verta.. pitäisköhän tässä kuitenkin huolestua ja soittaa neuvolaan? :eek:

Pikkumyy 14+4

Mulla varsinkin iltaisin tulee rytmihäiriöitä. todella epämiellyttävän tuntuista ja välillä ne kyllä ihan säikäyttää. joskus ylä-aste aikana oli noita ja silloin todettiin että ne on ihan harmittomia eikä niitä sen jälkeen pahemmin ole ollutkaan kun ihan satunnaisesti. Nyt sitten lisääntyneet mutta ei kuitenkaan ihan joka iltaista ole. Esikoisesta en muista oliko samoja tuntemuksia

Rv13+6

Tietääkö täällä kukaan onko hieronnasta jotain haittaa? Huomenna olis hieronta aika ja nyt vasta tajusin että onko se jotenkin haitallista. Vatsallani pystyn vielä olemaan ainakin sängyssä mutta mitenkä se kova hieronta pöytä mahtaa vaikuttaa asiaan? Niskoja ja hartioita olisi tarkoitus hieroa mutta myös ala selästä oli puhetta ja täältä netin syövereistä kaivelin sen verran tietoa että ala selkää ei vissiin saisi hieroa. Lähinnä mietityttää tuo vatsallaan olo että onko se turvallista ja että pitääkö se ala selän hieronta jättää välistä. Nyt siis viikkoja 13+5 (ei 13+6 niinkuin äskeisessä viestissä vahingossa laitoin :D)

Miullakii on rytmihäiriöitä ollu jo teini ikäsestä asti, en tiiä mikä on oikee aiheuttaja kun on tutkittu kyllä mut mitään kummempaa ei oo löytyny. Kalium vajausta on joskus ollu, verenpaineet on ollu korkeella (nyt matalat), nää aiheuttaa vissii. Tällee raskaana nuo sydämen muljahdukset on normaaleja kun joutuu suurempaa verimäärää kuljettaa, sit jos tuntuu pahalta tai sattuu niin niistä pitää neuvolassa mainita.

En mä tiedä :D ainakaan yksivuotiaille ja imettäessä sitä ei suositella. Minä kun tunnun popsivan vähän mitä mieli tekee ja jälkeenpäin jostain luen ettei saisi syödä. Ajattelin tällä kerralla ensin varmistaa :D

Ja löytyihän sde tieto siitä sokerirasituksestakin, kun vaan etsiskelee. Taidanpa soittaa neuvolaan, että miten toimitaan. Töiden takia sitä täytyy vähän etukäteen järjestellä, että on mitenkään mahdollista näihin haarukoihin:

"Sokerirasitus
Sokerirasitus tehdään lähes kaikille raskaana oleville raskaudenaikaisen diabeteksen löytämiseksi. Testi tehdään laboratoriossa raskausviikoilla 24–28 tai mahdollisesti aiemmin viikoilla 12–16. Tarkemmat ohjeet saa omalta terveydenhoitajalta."
Katjusha rv. 12+5

Nt-ultra takanapäin. Turvotusta 1,7 ja sanoi sen olevan normaalia. Pikkuinen vastasi viikkojaan, kovasti siellä venytteli ja touhusi =) Verikokeiden tuloksista ei tietoa, lopulliset vastaukset seulonnasta tulee joko omakantaan tai puhelimitse riippuen onko kohonnutta riskiä vai ei.

Itsekin joudun sokerirasitukseen painon vuoksi, sanoivat että on joskus puolenvälin jälkeen en muista tarkalleen milloin. Jännittää kyllä sekin, ei oo aikaisempaa kokemusta siitä. Mutta koettaa nyt parantaa muutenkin näitä syömistottumuksia, omaksi ja lapsen parhaaksi =)

Auringonkukka rv 12+3

ImageUploadedByVau Foorumi1462894186.024314.jpg
Tänään vihdoin ja viimein koitti meijän kauan odotettu uä-aika! :)
Tässä meidän ike! <3 viikkoja on 12+6 mutta vastasi viikkoja 13+2 LA ei silti muutettu. Niskaturvotusta oli vain 1milli ja sanoi vielä et on aivan täydellinen pikkuinen<3
Kyllä piti kyyneleitä pyyhkiä kun näki sydämen tykyttävän!! Näkyi kädet ja sormet ja jalat ja selkäranka <3 oon aivan haltioissani!!! :)

Ikäviäkin uutisia... Mun isä kuoli eilen, nyt ei oo enää kumpaakaa vanhempaa mulla :(
Onneks olen läheinen miehen äidin kanssa ja onneksi on monta hyvää ystävää.

En mä tiedä :D ainakaan yksivuotiaille ja imettäessä sitä ei suositella. Minä kun tunnun popsivan vähän mitä mieli tekee ja jälkeenpäin jostain luen ettei saisi syödä. Ajattelin tällä kerralla ensin varmistaa :D
Punajuuri sisältää nitraatteja. Siksi sitä ei suositella pienille lapsille.

View attachment 36066
Tänään vihdoin ja viimein koitti meijän kauan odotettu uä-aika! :)
Tässä meidän ike! <3 viikkoja on 12+6 mutta vastasi viikkoja 13+2 LA ei silti muutettu. Niskaturvotusta oli vain 1milli ja sanoi vielä et on aivan täydellinen pikkuinen<3
Kyllä piti kyyneleitä pyyhkiä kun näki sydämen tykyttävän!! Näkyi kädet ja sormet ja jalat ja selkäranka <3 oon aivan haltioissani!!! :)

Ikäviäkin uutisia... Mun isä kuoli eilen, nyt ei oo enää kumpaakaa vanhempaa mulla :(
Onneks olen läheinen miehen äidin kanssa ja onneksi on monta hyvää ystävää.
Osanottoni mymmelisti. Meillä on sama laskettu aika.

Täälläkin rytmihäiriöitä, joskus enemmän ja joskus vähemmän.. Minulle tulee närästyksestä noita muun muassa.. Kerran jouduin käydä sairaalassa, koska tuli rytmihäiriöitä n. 10min välein ja ihan koko päivän, aamusta iltaan. Ei siis nyt raskausaikana. Säikäytti todella pahasti ja sitten odottelin sairaalan päivystyksessä about tunnin, jonka aikana ne loppuivat. Ottivat sydänkäyriä (klo oli 23.00) ja eihän siellä enää mitään ollut. Kun olisin heti päässyt, niin olisi ne sieltä bongannut.....
Se on se perus, kun jostakin mainitset/apua pyydät, niin vaiva/ongelma loppuu :D

Mileim rv 14+1

Takaisin