La marraskuu 2016

Ja siis nt-ultran jälkeen tuli vain se lappu jossa luki "Tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille".

Itsekin etsin niitä pitkään omakannasta. Olivat merkattuna sinne ekan neuvolakäynnin kohtaan. Varmaan riippuu ihan neuvolastakin(?) itsekin olen HUSin alueelta, ja nt - ultra viikon päästä.

Rv 11+5

Täällä ainakin ilmaiset lääkärin ultratki ku viimeksi kaks ultraa teki lääkäri +yks ylimääränen ultra päälle lääkärin tekemä.tuultavasti tässäkin raskaudessa tulee lopussa lisäultraa..
..ens viikolla ois sokerirasitus....
Täällä muksu alko eilen päivällä oksentaan ja yölläkin heräs tiheään...onneksi nestettä suostuu ottamaan ja alkaa helpottaan jo muutenki sillä...ja mikä parasta mies kotona...

Ellami, onpa ollut tylsien sattumuksien summa, höh.

Soitin äsken neuvolaan näitten pahoinvointien takia. Mun tyroksiiniarvoista tsh oli oikeasti hyvä. Eli ei pitäs olla sieltä kiinni. Mä jo toivoin, että se olis ratkassu tän ykäily-homman. Nyt lekurille soittoa, että saako tässä tippaan lähteä.
Katsottiinko muuta, kuin Tsh? Pelkkä tsh ei kerro kaikkea T4V pitäisi vähintään myös katsoa. Ja mikä on oikeasti hyvä Tsh arvo?

Kyllä oli taas ihanaa tulla kotiin, kun tuo minun nuorempi koira on sellanen täystuho.. En tajua miten se ei vaan lopeta tuota pikkutavaran (ja sohvan) tuhoamista.. Pennusta asti kun jää pidemmäksi aikaa "yksin", eli toisen koiran kanssa kaksin, pistää ihan ranttaliksi..... :shifty:
Minulla oli askartelulaatikko tollasessa tilanjakajassa, alahyllyllä toki kun ei ole ennen noita tilanjakajan laatikoita huomioinut.. No, tulin kotiin, niin KAIKKI askartelutavarat pilkottuna. Siis pientä puuhelmeä, koristekukkaa, puutikkuja, narukeriä.. Pitkin kämppää kaikki.. :angry5
Niin kiintynyt minuun tuo koira, että menee ihan sekasin kun jää yksin..
Vauvankaan tavaroita ei voi jättää meillä esille, jos haluaa, että ne pysyy ehjänä. Tuo penska täytti jo vuoden maaliskuussa, joten ei tää enää pentusekoiluu oo..
(Pentuna oli pahempi, sinänsä vähän rauhoittunut..)
Vapaapäivän alottajaiset meni täällä siis ensin pikkusilppua keräten ja imurin varressa.
Meillä on yksi vuotias täystuho. Sitä ei voi jättää hetkeksikään yksin (toisten koirien kanssa) kaikki tuhotaan pieneksi silpuksi mihin vaan ylettyy. Osaa avata oven vaikka se olisi lukossa. Muutaman kerran on löytynyt koirat pihalta kotiin tullessa ja ovi auki. Onneksi on aidattu piha, tosin tätä täystuhoa sekään ei pidättele jos haluaa lähteä naapurin pihalle. Muut koirat pysyy aidan takana, eikä ne availe oviakaan. Käyttävät vaan tilaisuutta hyväkseen jos 1v avaa oven.

Usein otetaan täystuho mukaan autoon jos on mahdollista ja siellä se on kiltisti, mutta vapaaehtoisesti se ei suostu hyppäämään takakonttiin.

Täällä meidän terkassa ei oteta ollenkaan t4. Tsh oli 1,7.
Kannattaisi otattaa se T4V keinolla millä hyvänsä. Mulla oli tsh ennen lääkitystä tuota luokkaa(eli periaatteessa ihan viitearvoissa), kuin sulla ja silti T4V oli tosi huono. Pelkkä tsh ei todellakaan riitä diagnoosiin tai vajaatoiminnan pois sulkemiseen.

Soitin tänään ja kyselin mun seulonta tulosten perään. Suhdeluvut olivat isoja. Down riski on 1:13000. Nyt voi huokaista helpotuksesta. Eivät laita labratuloksia ollenkaan omakantaan eivätkä lähetä postissa tuloksia. Rakenneultrassa saa tulokset itselleen jos haluaa.

14+4

Onnea hyvisät ultrakuulumisista sekä hyvistä riskisuhdeluvuista!
Olin juuri itsekin n-ultrassa, vauva siellä kasvaa ja kehittyy. Mulla on raskausviikot IVF:stä 12+5, ja mitta sama 12+5. Laskettu aika 20.11., jonka klinikalta sain, on vähän hatusta heitetty. Tämä kätilö ilmoitti sillä perusteella raskauden kestoksi 12+2. Tuloksia voi jossain kohtaa kai etsiskellä omakannasta (HUS)
Minua vähän huolestuttaa, että neuvolassa on vain sivuttu noita sokerirasituskokeita. Osaakohan se mun neuvolantäti hommiaan? Pitääkö minun itse tietää, mille viikoille sen pitää osua ja itse kysellä sen perään? Huomaan, että monilla on 14+ viikoilla, ja mulla on seuraava käynti 14+6 eikä hän tähän mennessä ole antanut tehtäväksi varata aikaa labraan eikä mitään vielä... Entä jos en pyörisi foorumilla, niin jäisin kokonaan infosta paitsi että tämmöistäkin tässä pitäisi vielä tutkia :/?
Katjusha rv. 12+5

Katjusha, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Sokerirasituksella ei ole kiire. Sen voi tarvittaessa tehdä koska tahansa.

Kiitti Yölento, mulle se tulee kahdesti, joten täytynee sitä vähän aikatauluttaa kuitenkin. Yritän olla kärsivällinen. Mulla ei kemiat toiminut sen äskeisen kätilön kanssa yksiin, joten on vähän hermo kireellä :/

Välillä ollu päiviä, että vasts ysiltä illalla pysyy ruoka sisässä. Ja kun mulla kolme lasta huolehdittavana, niin totesivat tiputuksen parhaaksi vaihtoehdoksi. Onneksi kotisairaanhoidossa tiputus, niin saa kotona pötkötellä tipan kans.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :HeartredMinulta taisi eilen jäädä kertomatta, että me ei otettu osaa niihin nt-tutkimuksiin ollenkaan. Syynä ihan vain se, että minä en pystyisi tekemään päätöstä raskauden keskeyttämisestä, oli mikä oli. Ja en todellakaan tuomitse yhtään ketään ja minusta on hienoa, että ihmiset tekee niin kuin he tietävät parhaaksi omaan tilanteeseen. Kätilö oli kokenut ja kertoi, että hänellä on velvollisuus kertoa, jos hän huomaa silmällä niskaturvotusta olevan normaalia enemmän. Normaalilta kuitenkin näytti.
Ja niin vielä tuosta kertomisesta.. Joillekkin ollaan kerrottu, kuten äidilleni ja muutamille hyville ystäville. Jostain syystä ei yhtään tekisi mieli kertoa muille :wideyed: Vaikka kaipa se kertomattakin jossain vaiheessa selviää :grin
Ja niin, kolme ihanaa kuvaa pikkuisesta kätilö tulosti mukaan.:Heartred

Rv 11+4

Uusperheellinen, voimia sinne toivotaan että tilanne siitä tasoittuu, ja pääset taas normaaliin elämään kiinni pian syömisten suhteen.
Itse taisin olla todella onnekas, kun on iltaisin vain jonkin etova olo ja melko hyvin keksii, mikä ruoka-aine voisi maistua. Omalla kohdalla ikävin oire on ollut ummetus, johon ei auta liikunta eikä ruokavalio. Suolessa vain ei kertakaikkiaan ole matamisliikettä. Onneks viikot alkaa olla jo lähes toisella kolmanneksella, että ei ole enää nolo pömppis vaan kohta ihana kasvava pömppis.

Mä kävin sokerirasituksessa tänään ja tuloksetkin jo sain, kun terkkari soitteli näistä dowm-asioista. Ja ne oli normaalit, jeeeee! Mä siis ylipainon vuoksi niissä ja kahdesti myös, silti, vaikka kaikki oli nyt hyvin. Edellisissä raskauksissa on ollu myös huippuarvot, joten toivon, että tässäkin myös se toinen rasitus antaa hyvät tulokset. Kyllä oli ikävää lähteä 12 tunnin paaston ja huonojen yöunien jälkeen polkemaan labraan. Jano oli niin kova, että vadelmalitku upposi alkuun helposti, vaikka tosi makeaa olikin, mutta onneksi ihanan kylmää! Toisen tunnin sain pötkötellä, kun valittelim heikkoa oloa.
Muistakaa ottaa sokerirasitukseen jotain kivaa tekemistä, niin aika menee nopeammin! Ja eväät, jotta voi heti saada energiaa, kun homma on ohi!
Mullahan oli kurkunpääntulehdus 6viikkoa, alan tässä pikkuhiljaa jo olemaan normaali. En tiedä miten tästä lähtisin kohottamaan peruskuntoa, kun se on ton taudin jäljiltä ihan nollilla. Salillekaan ei tee enää yhtään mieli, kun on niin pitkä tauko ollut tässä ja sen aikana kroppakin muuttunut.
Mulla kesti nt-ultra tosiaan tällä kertaa sen 3h. Vauvan liikkuminen vaikeutti mittaamista ja sitten tulikin korkea riskiluku ja tarkistettiin mittoja ja odoteltiin verikokeita... Aiemmilla kerroilla,siis edellisten kanssa, selvittiin n.puolella tunnilla.

Katjusha mie aikasemmin tuolla sokerirasitusketjussa kirjottelin että täällä meillä suositellaan käymään ekassa sokerirasituksessa vasta 16. viikolla että alun pahoinvoinnit ois ohi ja jaksaa sen paremmin. Ehkä sielläkii vasta seuraavalla neuvolakäynnillä siitä puhutaan.

Muruliini, en minäkään olisi pystynyt raskauden keskeytykseen, mutta onhan se hyvä etukäteen tietää, mitä on tulossa. En olisi suostunut edes lapsivesipunktioon.

Takaisin