La marraskuu 2016

Voi ei varpahat! Kumpikin peukku on pystyssä teille. Kumpa olisi vain harmitonta vuotoa :( olitteko te ehtinyt käydä ultrassa näkemässä, että masussa vauva kasvaa? :/

Sisko on tekemässä äitienpäiväks juustokakkua :/ Onks se nyt niin, ettei sitä voi syödä? Vaikka oliskin ihan suomalaisesta pastöroidusta tuorejuustosta tehty?

Kyllä mie söisin. Ei juustokakussa kuitenkaan sitä ite tuorejuustoo oo useinkaan hirveesti. etkä varmaan koko kakkua muutenkaan yksin syö, et saisit ne kaikki juustot sieltä :D uskosin et ihan turvallista. Juustokakut <3

En oo miekää vältelly kotimasia tuorejuustoja, pastöroitua maitoa niissä käytetään ni pidän niitä turvallisina. Eikun Mango juustokakkua naamaan äitienpäivänä :) Voi vitsit kun alko tehä mieli juustokakkua...

Minä meinasin kyllä myös tehdä juustokakkua äitienpäiväksi ja syödäkin meinaan :hungry: Olen syönyt tähänkin saakka ja leipomishulluna niitä leivonkin kun vähänkin syytä juhlaan. Suomessa tuorejuustot pääosin turvallisia.

Mut oliko Eviran mukaan kuitenkin, että tuorejuustot vain kiehuvaksi kuumennettuina? Siis uudessa suosituksissa, missä oli se salmiakin ja lakritsin käyttö suosituskin muuttunu.

Niin mä nyt googlettelin, että ei suositella vaikka on pastöroitukin. Kattelen sitten vierestä kun toiset syö. Just siskolle yritin ehdottaa jotain muuta kun juustokakkua ni ihmetteli, että mähän oon toivonu monta kertaa et tekis juustokakkua kun ollaa sinne menossa. Voi vähän herättää epäilyksiä kun en syökään. Juustokakut on niiiiiin hyviä <3

No näköjään joo.. Hyvin monessa muussa paikassa lukee että pästoroidusta maidosta valmistetut tuorejuustot on täysin turvallisia :eek: Kaikki on näköjään kielletty, mitä minä kuvittelen että ilman muuta voi syödä.. Enpähän tuota tiennyt edellisessäkään raskaudessa..

Mun neuvolalapuissa luki, että pastöroidusta maidosta valmistetut home- ja kittijuustot pitäisi keittää kuumaksi! Mä olen itse ainakin huoletta syönyt tuorejuustoa ja luottanut siihen, että kun se on pastöroitu niin kaikki on ok. :) Tuorejuustoista muistan neuvolantätin sanoneen sitä, että kun se on useita päiviä avattuna jääkaapissa, niin siinä vasta se listeriavaara tulee. Mutta jos sitä syö ns. "tuoreena" niin kaiken pitäisi olla ihan ok. :) Ulkomaisia marjojakin olen syönyt, tuoreita siis ja hyvin pestyinä. Neuvolan lapuissa kiellettiin vain pakastemarjat. :)

Ja hei, Varpahat, tsemppiä sinne. Tuommonen niin huolestuttaa. Toivottavasti pääset pian ultraan ja kaikki olis hyvin. <3

Mä oon nyt reilun viikon tuntenu liikkeitä ja oon niistä tosi ihmeissään. Tuntuu ihan uskomattomalle tuntea jo nyt. Kätilö tuttu sano, et on kuulemma ihan normaalia uudelleen synnyttäjällä. Kuinka moni muu tuntee liikkeitä?

Rv 12+0 (koon mukaan 12+3)

Eea, minä olen tuntenut liikkeitä myös jo jonkin aikaa. Tuntuu kyllä minustakin tosi aikaiselta, mut ihana kun tuntuu! :p Niin ja uudelleensynnyttäjä siis itsekin olen :)

Rv 14+1

Tsemppiä varpahat,toivottavasti kaikki on hyvin. Täällä kans tuntunut liikkeitä jo viikon verran. Satunnaisesti tuntuu kun muljahtelee. Tästähän ne vaan voimistuu päivä päivältä :) vatsakin jo pyöristynyt alhaalta,aamulla huomaa kun ei oke turvotusta :) ihanaa,mä niin nautin tästä raskaana olemisesta. Rv 14+5

Mä oon tuntevani liikkeitä kun laittaa kädet vatsalle, mutta ei vielä muuten. Yleinsä iltasin tuntuu sellasta muljahtelua ja pyörimistä :) Uudelleen synnyttäjä täälläkin. Viimeks muistelen et joskus viikolla 16 tuntu sellasta pientä, mitä voi kuvailla just perhosten siivillä.

10+5

Kiitos kaikille! Kaikki toistaiseksi hyvin, ei osattu sanoa mistä verenvuoto johtui. Tehtiin sisätutkimus, verikokeita, virtsakoe ja katsottiin ultralla. Kokeista en sen enempää tiedä mutta sisätutkimuksessa tosiaan näkyi sitä verta ja otettiin jotain näytteitä. Ultrassa näkyi elävä sikiö. Yleislääkäri teki toimenpiteet joten hän ei osannut ottaa asiaan sen enempää kantaa. 4 tuntia istuttiin päivystyksessä ennenkuin päästiin lähtemään kotiin. Oli henkisesti todella raskas reissu. Aamu alkoi dopplerin käytöllä ja sydänäänet kuului. Tämä on ollut mulle henkisesti todella vaikea raskaus tähän asti, mutta jos saan kannettua tämän yksilön sisälläni loppuun asti niin kaikki on ollut sen arvoista.

Rv 12+0

Ihana kuulla, että kaikki oli ok varpahat! :Heartred Jospa syy verenvuotoon oli kuitenkin ihan normaali. Toisillahan sitä voi tulla enemmänkin etenkin alussa ilman, että mikään olisi pielessä.

Takaisin