La marraskuu 2016

Onpa Vimpa inhottava jos isäsi ei osaa olla iloinen teidän tulevasta perheenlisäyksestä :sad001 Mutta voihan siinäkin olla taustalla oikeasti huoli vaikka muuten iloinen olisi? jos hän ei vain osaa ilmaista itseään paremmin...

Miullakin aina iltaa kohti tulee enemmän menkkamaisia jomotuksia! Äsken varsinkin saunassa.. repäisykipuja myös iltaa kohti enemmän.
Ärsyttää tuo mies kyllä niin suunnattomasti aina välillä, oon tässä pari päivää hautonut omasta mielestäni ihanaa pojan nimeä, ja mies totesi "no ei, ihan homo nimi." :mad: MIUN UKKI OLI LÄHESTULKOON SAMAN NIMINEN. :mad: Ukilla oli siis vaan kaksi nimeä, tässä olis kolme ja vähän muutosta etunimessä...
Vaikka onhan noita kivoja nimiä muitakin, ja eihän hää pakolla oo ees poika! :p

Miullakin aina iltaa kohti tulee enemmän menkkamaisia jomotuksia! Äsken varsinkin saunassa.. repäisykipuja myös iltaa kohti enemmän.
Ärsyttää tuo mies kyllä niin suunnattomasti aina välillä, oon tässä pari päivää hautonut omasta mielestäni ihanaa pojan nimeä, ja mies totesi "no ei, ihan homo nimi." :mad: MIUN UKKI OLI LÄHESTULKOON SAMAN NIMINEN. :mad: Ukilla oli siis vaan kaksi nimeä, tässä olis kolme ja vähän muutosta etunimessä...
Vaikka onhan noita kivoja nimiä muitakin, ja eihän hää pakolla oo ees poika! :p

Kuulostaapa tutulta, mun mies sano kans meikän nimiehdotuksesta et ihan homo nimi.. että näin. . Omia ehdotuksia sillä ei kyllä ole..

Voi miehet kun ne osaa sanansa valita...

Mango veikkaisin että kivut illalla johtuu siitä kun on ollu koko päivän liikkeessä, siellä se kohtu tekee tilaa :) Mie oon ihmetelly tässä raskaudessa kipujen puuttumista, esikoista oottaessa oli välillä näihin viikkoihin mennessä ollu koviakii kramppailuja mut nyt ei mitää. Voiskohan olla että kohtu on jo valmiiks venytetty edellisen raskauden jäliltä ni ei tarvii nyt kipuilemalla kasvaa :grin

Täällä myös nt-ultra takana, joka myös oli meidän ensimmäinen ultra :) Siellä oli yksi aktiivinen sikiö, sydän löi <3 Sikiön pituus 59 mm, niskaturvotus 2 mm. Sikiö oli niin kaunis, upea hetki <3 olen ollut niin oireeton etten yhtään tiennyt mitä odottaa tältä päivältä!

Tyypilliseen tapaani tietty nyt pohdin tuota niskaturvotuslukemaa, että olis voinut olla pienempikin :D ja nyt odotan sitten sydän syrjällään veriseulontatuloksia enkä taidakaan uskaltaa vielä hiiskua raskaudesta ennenkuin niistä saadaan uutisia. En ole tehnyt yhtäkään hankintaa enkä ostanut äitiyspöksyjäkään :D

12+3IMG_3071.JPG

Onkos muilla "karva ongelmaa"? :D siis mulla on maha kauttaaltaan semmosen untuva karvan peitossa mikä on aika tummaa :o ja rinnoissa myöskin näkyy. Mietin että voiko johtua siitä että odottaisi poikavauvaa ja testosteroni lisääntyy elimistössä? No joka tapauksessa, kesällä saa bikini hommat unohtaa jos sitä apinaksi muuttuu :confused:

Mulla puskee navan ylä- ja alapuolelle semmosena viivana tummempaa karvaa ja muutenki tuntuu kasvavan hirveen nopeaan, just kun on sheivannut niin seuraavana päivänä on jo kunnon sänki! Taitaa bikinihommat täälläkin jäädä suosiolla väliin kun ei sitä joka päivä jaksa kaikkea sheivailla :D

Toukkis30,ei haittaa yhtään että sanoit asian suoraan :) tottahan se on,että on vain minun ja mieheni välinen tämä vauva asia on. Ja nukutun yön jälkeen osaa jo jättää nihkeät kommentit omaan arvoonsa. Tuskinpa ajatukset isällänikään enää on samanlaiset kun vauva on syntynyt.. IceQueen,isäni on tosiaan sellainen,ettei kovin fiksusti osaa asioitansa esittää. Töksäyttelee vähän mitä sattuu. Kiva,kun voi tänne välillä avautua,jos joku ärsyttää,helpottaa kummasti :)

Mulla nyt hirveä stressi siitä, kun töissä ollut aika paljon stressiä ja olen nukkunutkin muutaman yön sen takia huonosti. Ja sit kun tietää, et stressi ei ole vauvalle hyväksi niin stressihän siitä tulee. Onneksi työt loppuu pian vähäksi aikaa. Jaksaa vielä muutaman päivän.

Mun himot olleet vielä onneksi varsin terveellisiä. Eilen vedin onnellisena retiisejä ja hapankaalia. Voin ainakin siltä osin lohdutella stressaantunutta mieltä, et tulee ainakin syötyä superterveellisesti. Normaalisti tosiaan ennen raskautta stressissä maistui makea, mut nyt ei.

Yks hammas on kans alkanut vihlomaan jotenkin enemmän. Viime raskaudessa taisi olla joko sama hammas tai ihan viereinen, joka alkoi yhtäkkiä särkeä ihan hulluna ja se oli kamalaa. Et kyllä pitäisi se hammaslääkäri tässä saada jossain välissä varattua.

Töissä tosiaan tarvinut olla evästä pahaa oloa hillitsemässä. Itelläni toiminut esim. valion aurinkoinen kaurajuoma/oatly kaurajuoma, hedelmät, sit tietty jotain juotavaa oltava jotain makuvichyä. Sit vielä lisäksi käyn näiden lisäksi kahvitauolla usein ostamalla kahvilasta smoothien tms. Sit mulla on vielä varuiksi työpisteellä sellanen jättipaketti ei minkään makuisia keksejä (suolaisia, tosin niissä ei ole paljoa suolaa)

Varpahat mulla kans jonkinlaista hengenahdistusta. Tuntuu et tarttisi enemmän happea. Neuvolassa sanoi, et on normaalia ja johtuu vatsan turvotuksesta.

Eilen sain tunnin etsinnän jälkeen sykkeen kuuluviin. Kyllä helpotti näiden pienten vuotojen keskellä.. :) oli taas niin ihanaa!

Nyt oottelen tässä autossa, et aika kuluu vielä vähän ja pääsen ekalle neuvolakäynnille :) jee! Kävin jo kaupassaki ennen tänne tuloa..

Rv 10+5

Inhottavaa kun ei voi/osaa olla rennosti ja luottavaisin mielin. Jännittää ja huolestuttaa tosi paljon se huominen ultra. Tuntuu, että ne vähäisetkin oireet on kadonnu. Rinnat ei ole enää niin kipeet, eilen illalla(kaan) ei enää ollu sitä menkkamaista kipua (vaikka sitä mietinkin), ei repäsykipuja tullu moneen päivään. Ei mitään tunnetta, että olis raskaana. Sen takia pelottaa se huominen, että onko kaikki hyvin.

Mango16 kyllä siellä varmasti kaikki on hyvin, ole vaan rauhallisin mielin huomiseen. :joyful:
Itteenikin se pelottaa, mutta sitten kun miettii, että vaikka oireet vähenee niin se kuuluu tähän hommaan. Ja jollain tasolla tullaan panikoimaan kaikki varmasti samaa sinne marraskuulle asti. Sitten alkaakin ihan erilainen panikointi, ainakin täällä kun ensimmäinen lapsi on :grin

Mileim rv 12+2

Mango ekan kolmanneksen lähestyessä loppuaan oireiden pitäiskii vähentyä, taitaa olla epänormaalia jos ei vähene :grin Tsemppiä odotteluun, se ultra on JO huomenna. Ite täällä vielä oottelen et aika tulis joskus postissa...

IceQueen, sama juttu että tässä raskaudessa ei ole noita vatsan nippailuja ja muita kohdun kasvukipuja juurikaan ollut. Ajattelin kanssa että varmaan johtuu siitä, että siellä jo paikat osittain valmiiksi venyneenä.. Ja onpahan tuosta vatsasta jo aika pallo (lue: rantapallo) tullut ilman kipujakin :eek:

Te joilla on ollut alussa kiinnittymiskipuja niin oletteko huomanneet että kivut olisi palanneet? Mulla on ja se huolestuttaa kun alavatsaa vihloo :/

10+4

Täälläkin käyty vihdoin nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Niskaturvotusta oli 0.7mm ja kovasti oli liikkuvainen kaveri. Tuli kyllä hirmuisen hyvä mieli! :p vastasi rv 13+0 mutta LA ei muuttunut kun heitti vaan parilla päivällä. Onnea kaikille, joilla ultra vielä edessäpäin :Heartpink

Frida^ 12+5

Varpahat miulla oli joku viikko sitten todella viiltävä/pistävä kipu keskellä yötä kohdun seudulla. Säikähdin sitä aika lailla, mut ei se ilmeisesti mitään ollut, kun syke sen jälkeen kuitenkin syke löytyi.
Sittemmin ollut yöllä toinenkin kipu, vähän erilainen.. toivottavasti ihan asiaan kuuluva kuitenkin.

Meillä oli pieni erimielisyys miehen kanssa ja oon raskaana ihan erityisherkkis. Siitä johtuen eilen sain sitten supistuksia ihan huolella. About 700mg magnesiumia jauhemaisena, niin muutamassa kymmenessä minuutissa rauhottu. Ei ollu kipeitä, mutta sen verran monta tuli, että etsin pirpanan sykkeet ja vedin magnesiumit. Ihmeen pitkille viikoille päästy ilman isompia supisteluja verrattuna aijempiin raskauksiin.

Mulla on myös noita kipuja silloin tällöin. Nuorimmainen täyttää ihan just neljä, niin ei tässä hetkeen olla oltu raskaana. Niin mulla tihkuu välillä iltaisin rinnoista maitoa. Rinnat on ihan pinkeät ja kovat nyt jo. Outoa.

Rv 11+0

Takaisin