La marraskuu 2016

Vimpa ja muut hammaslääkäripelkoiset, kannattaa käydä yksityisellä hammaslääkärissä jos vaan on varaa. Miun miehellä on kova hammaslääkäripelko ja pitkän tauon jälken sai varattuu joku aika sit itelleen ajan yksityiselle, teki vielä tutkimusta etukäteen missä ois hyvä hoito pelkopotilaille. Yksityisellä välitetään ihan toisella tavalla asiakkaista ja pelkopotilaiden kanssa osaavat varmasti olla kärsivällisiä. Mies ainakii sano ettei enää käy ikinä julkisella vaan tuo yksityinen on hänen paikka kun siellä oli niin huomioon ottava henkilökunta.

Vimpa ja muut hammaslääkäripelkoiset, kannattaa käydä yksityisellä hammaslääkärissä jos vaan on varaa. Miun miehellä on kova hammaslääkäripelko ja pitkän tauon jälken sai varattuu joku aika sit itelleen ajan yksityiselle, teki vielä tutkimusta etukäteen missä ois hyvä hoito pelkopotilaille. Yksityisellä välitetään ihan toisella tavalla asiakkaista ja pelkopotilaiden kanssa osaavat varmasti olla kärsivällisiä. Mies ainakii sano ettei enää käy ikinä julkisella vaan tuo yksityinen on hänen paikka kun siellä oli niin huomioon ottava henkilökunta.
Juuri näin, itse työskentelen yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Kannattaa suu hoidattaa kuntoon, se kun vaikuttaa muuhunkin terveyteen! Aikaa varattaessa kannattaa kysyä sellaista hammaslääkäriä, joka hoitaa pelkopotilaita. :)

Ei pelota hammaslääkäri mutta ei hsmpaatkaan varmaan kovin hyvässä kunnossa ole kun yölläkin pitää napostella jotain :/

ImageUploadedByVau Foorumi1461671410.332404.jpg

Käytiin tänään nt-ultrassa ja siellä se pikkuinen köllötteli tyytyväisenä pää alaspäin :) kaikki näytti hyvältä, pituutta 55mm ja niskaturvotus 0,91mm eli riski 1:6471 eli häviävän pieni :)
Ei tyyppi millään halunnut liikkua kätilön monista yrityksistä huolimatta, oli päiväunet kesken :P
Vastasi viikkoa 12+1 mutta kun oli vain kolmen päivän heitto niin laskettuaika pysyy ennallaan.

Jeanney 12+4

Mun pitäis syksyllä mennä suuhygienistille. Ajattelin jo ens kuussa soitella aikaa, jotta aika ei ihan lokakuussa sitten olisi, jottei tarvitse ison mahan kanssa mennä sinne pötköttelemään. Hammaskiveä saa taas suuhygienisti poistaa, mulla ei koskaan ole ollut reikiä tms ongelmia hampaiden kanssa. Lapsena oli kyllä useammat erilaiset hammasraudat. Mutta oon siis ihan hyvissä väleissä hammaslääkäriasioiden kanssa :D

Vitsit kun kattoo näitä ultrakuvia niin mun mielestä kaikkien pikkuiset ovat jo nyt ihan erinäköisiä keskenään :Heartred

Kiitos muistutuksesta! Munkin pitäis varata hammaslääkäriltä aika niin on sitten sekin hoidettu :)

Onkohan täällä kellään kokemusta hammaslääkärikäynneistä raskausaikana? Mulla on torstaina hammaslääkäri (9+5) koska mulla on osittain puhjennut viisaudenhammas jota on alkanut kovastikin särkeä. Voikohan tollasta hampaan poistoa leikkauksella tehdä raskaana? Voiko hammasröntgeniä ottaa?

Täälä sama tilanne. Oli tulehtunut ja söin ab kuurin, meni sillä ohi. Mutta sanoivat että jos uudestaan kipeytyy niin poistavat. Käsittääkseni ainakaan ekalla kolmanneksella ei kovin mielellään poisteta.

Pikkumyy 12+4

Meillä on siirtynyt kissojen hiekkalaatikon pesu kokonaan miehelle.

Onko teillä muilla hengenahdistusta? Kun vetää henkeä niin tuntuu kuin keuhkot ei millään täyttyisi?

10+3

Itse asiassa mulla ahdistaa joka päivä henkee. Kun menee maate nii on nii raskas hengittää että pitää väliin oikeen syvää huokaista. Mut oon ottanu Ventolinea jos on oikein pahalle tuntunu. Ajattelin et johtuu katupölystä ku sitä on ja paljon mut jos kerta muillaki nii onkohan joku raskausoire :rolleyes:

Heippa! Jospa minäkin rohkenisin vihdoin liittyä mukaan keskusteluun. Tätä keskustelua oon jo seurannu hyvän tovin, mutta halusin saada varmuuden raskaudelleni, ennen kuin kirjoitan itse jotain.

Ensimmäisessä ultrassa kävin jo viikko sitten maanantaina, mutta pienokainen olikin silloin odotettua pienempi. Tänään kävin uudelleen ultrassa ja pieni vastasi viikkoa 12+4. Näin ollen laskettu aika on 4.11. Ultrassa kaikki oli niin kuin pitääkin, ja niskaturvotusta oli vain 1 mm. Rakenneultra on 22.6., jospa sitten nähtäisiin jo sukupuolikin.

Tulin raskaaksi hyvin yllättäen, joten olo on ollut hyvin epävarma ja epäileväinen. Raskautta emme ehtineet edes yrittämään kun se jo tapahtui. Olemme mieheni kanssa kuitenkin aivan älyttömän iloisia ja onnellisia asiasta! On tämä vain niin ihmeellistä ja ihanaa. Fiilis oli sanoinkuvaamaton, kun pienokaisen näki ultrassa heittävän voltteja ensimmäistä kertaa ja sydämen sykkivän. Ultraan asti sai jännittää, että onko siellä massukassa ketään. Ja olihan siellä, pieni elämän alku. <3

Kapy89 12+4

Taitaa kuulua raskausoireisiin tuo hengenahdistus. Minä ainakin puuskutan jos vähänkin ylämäkeä lenkin varrella ja vaunuja työntäessä tuntuu, että henki loppuu just :grin Ja just kun käy makuulleen, ni pitää oikein tosi täyteen koittaa keuhkot vetää. Kun pitäisi äidin happi- ja rautavarantojen riittää pikkusellekin.

Doppleria käyttäneet!
Saitteko ennen sydänäänien kuulumista koskaan näkyviin laitteelle 130-150 sykkeen mutta ette kuullut sykettä? Itselläni doppler tuli tänään käyttöön ja näyttöön välähtää aina välillä korkeampi syke mutta sitä ei saa kuuluviin. Silti erityisesti tietystä kohdasta vilahtaa aina hetkeksi korkeampi syke, mikä kertoisi mielestäni siitä, että syke siellä on mutta ei tarpeeksi vahva vielä dopplerille kuten hyvin mahdollista. Käytössä siis angelsounds jpd-100S5.

Rv 8+6

Mä en oo saanu selville, että onko se vilahtava syke vauvan, mut mun dopplerissa yleensä vilahtaa aina ku anturia siirtää.. Eli en oo päässy selville, et onko se koskaan oikeesti näyttäny sykettä ilman et korvalla kuulee äänen.

Eli se syke ei pysy siinä yleensä, jos jätän anturin paikalleen.

Browneyedgirl ne lukemat mitä siinä dopplerissa vilahtelee on siitä anturin liikuttelusta johtuvia lukemia, ite ihmettelin tätä alkuun kans. Nyt oon saanu sykkeen kuulumaan angelsounds dopplerilla (ekan kerran rv 9+5) mutta näyttöön ei vielä tule lukemia, varmaan ne lukemat näkyy myöhemmillä viikoilla kun sikiö on isompi ja sykkeestä lähtee kovempi ääni. Eli nyt oon ollu kattelematta näyttöö ja laitan vaan äänet täysille että kuulee sen hiljasen junan puksutusta muistuttavan äänen joka siellä 150 bpm tienoilla on :)

IceQueen rv 10+3

Onkos muilla "karva ongelmaa"? :D siis mulla on maha kauttaaltaan semmosen untuva karvan peitossa mikä on aika tummaa :o ja rinnoissa myöskin näkyy. Mietin että voiko johtua siitä että odottaisi poikavauvaa ja testosteroni lisääntyy elimistössä? No joka tapauksessa, kesällä saa bikini hommat unohtaa jos sitä apinaksi muuttuu :confused:

Mulla ei ole ollut karvaongelmia,päinvastoin mulla putoilee karvat päästä :) hiuksia on joka paikka täynnä kun irtoilee hirveästi. Voi että mä tulin huonolle tuulelle keskusteltuani taas isäni kanssa tästä vauva uutisesta.. Hän kysyi,että miksi piti näin pian tulla raskaaksi,kun nuorin on vielä liian pieni ja terveyteni ei voi kestää ja pitää ostaa vielä uusi autokin,että olisi pitänyt vielä miettiä asiaa. Ja blaa blaa blaa. Nielin kiukkuni,enkä sanonut takaisin mitään ikävää,vaikka mieli olisi tehnyt. Olo onneksi hyvä,ei olojen puolesta tietäisi,että olen raskaana. Ruoka maistuu ja ei onneksi kipuja tms vaivoja. Kello jo 21, eli tää mamma joutaa nukkumaan :) ei tarvitse unta paljon houkutella.

Mulla on kans mahaan ruennut kasvamaan karvaa, rinnoissa en vielä oo huomannut.. Sit tuohon hengenahdistukseen. Kannoin tässä muutama päivä sitten kauppakassia autolle ja meenasin ihan konkreettisesti tukehtua. Hengitys pihisi ja pitkään piti tasailla ennenkun uskalsi lähtee ajamaan..
Tänään taas ollut niin huono päivä, viikko sitten ollut tälläinen huononnus ja nyt sitten.. mä jo kerkesin aatella et olis menossa ohitse tälläiset norjaa puhumiset..
Perjantaina olis eka ultra. Mies on jo ihan liekeissä ja jännittynyt. Mä en jotenkin koe jännitystä vielä mut katsotaan sit loppuviikosta taas...

Toukkis30 11+6

Mulla ei ole ollut karvaongelmia,päinvastoin mulla putoilee karvat päästä :) hiuksia on joka paikka täynnä kun irtoilee hirveästi. Voi että mä tulin huonolle tuulelle keskusteltuani taas isäni kanssa tästä vauva uutisesta.. Hän kysyi,että miksi piti näin pian tulla raskaaksi,kun nuorin on vielä liian pieni ja terveyteni ei voi kestää ja pitää ostaa vielä uusi autokin,että olisi pitänyt vielä miettiä asiaa. Ja blaa blaa blaa. Nielin kiukkuni,enkä sanonut takaisin mitään ikävää,vaikka mieli olisi tehnyt. Olo onneksi hyvä,ei olojen puolesta tietäisi,että olen raskaana. Ruoka maistuu ja ei onneksi kipuja tms vaivoja. Kello jo 21, eli tää mamma joutaa nukkumaan :) ei tarvitse unta paljon houkutella.

Tuota anteeksi kun sanon suoraan mutta kuuluuko tämä muille kun sulle ja miehellesi? Eikö isäsi kuuluisi olla onnellinen sun puolesta? On munkin vanhemmat varmasti huolissaan kun tietävät mun taustan terveyden puolesta mut kaikki mummot ja papat odottaa meidän esikoista innoissaan ja onnellisena !
Harmittaa sun puolesta Vimpa !

Takaisin