La marraskuu 2016

Neuvola käynti meni hyvin kanalasti tuli asiaa niin tuttua kuin jotain uuttakin :) sydän ääniä ei kuuneltu vielä se harmittaa vähä mutta sain ajan n p ultraan se on 2,5vk päästä äkkiä se onneks menee. Oireet hävinneet miltei kokonaan niin sitä vain pelkää et pikkusella ei kaikki hyvin mutta se pelko näyttää olevan aika yleistä. Kävin tänään ostaan 3 äityyshousut läysin kirppistely sivuilta yhteishinta 10 e ei kakliit ollu ja kun puin ne päälle kyllä olo tuntui mukavemmalta :)

Ompas kivoja neuvola uutisia :)

Meninki kehumaan pahoinvoinnin helpottaneen, aamulla sitä piti sitte oksentaa jälleen..... no, josko se tästä helpottas pikkuhiljaa. Onneksi vapaata nyt alkuviikko ja perjantai ainut päivä töitä :)

Tonttu92 11+4

Ehkä mäkin uskaltaudun joukkoon mukaan niin pääsee jonnekin ajatuksia jakamaan :)

Ultrassa kävin alkukuusta, jossa raskaus sattumalta selvisikin. Yhtään testiä en ole uskaltanut tehdä. Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. Ensimmäinen neuvola käynti oli viime viikolla ja tällä viikolla vielä ultralla tarkistetaan oikeat viikot. Menkoista laskettuna nyt olisi viikko 10, mutta ultran mukaan viikko 9. Ja nyt torstaina tarkistetaan vielä, että viikot on varmasti oikein.

Jännittää! Koko ajan miettii kaikkia tuntemuksia ja pelottaa, jos jokin onkin vialla. Tuntuu, että torstaihin on ikuisuus :)

Täälä paras apu pahoinvointiin on ollu smoothiet ja mehujäätelöt! Ai että on hyviä :D heti ku ajatteleekin jotain rasvaruokaa niin nousee pala kurkkuun :rolleyes: oon myös oksentanut italianpadan hajusta ja juustosipsin näkemisestä :D

Minäkin juuri kävin oksentamassa.. Harmi kun mandariinit ei ole enää niin hyviä kuin talvella. Mitä ruokia te teette? Tuntuu että varsinkin liharuuat ällöttää. En vaan keksi mitään ruokia mitä voisi tehdä! Ja mieluummin sellaisia mitkä riittäisivät pariksi päiväksi.

10+2

Varpahat tekeekö kaikki liharuoat pahaa? Ite meinasin huomenna tehdä texmex-salaatin.
(Salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia, jauhelihaa, kermaviili+Sweet chili dippi ja nacholastuja) Ison satsin kun tekee niin kyllä sitä ainakin itse muutaman päivän syö.

Tai vaihtoehtosesti jos ei se liha maistu ees jauhelihan muodossa, niin joku muu raikas salaatti. Ja patonkia kaveriks. :)

Yritin tätä ketjua kahlata alusta saakka läpi, mutta on sen verran viestejä että parin päivän aikana oon päässyt ehkä puoleen väliin ;)

Mulla ei ole mitään erityisiä mielitekoja vielä ollut paitsi porkkanoihin ja maitoon :) Jotenkin kaikki makea ällöttää, vaikka ennen raskautta herkkuja meni joka ilta. Toistaseksi tekee mieli syödä terveellisesti ja hyvä niin kun tilanne ehtii varmasti vielä muuttumaan :)

Tervetuloa Mango16, itellä oli ihan alussa kans toi, että aikaisemmin minussa asunut sokerihiiri muutti muualle, ei todellakaan tehnyt mieli makeaa. Sama kävi kahvin kanssa. Kahvi ei maistu vieläkään. Nyt suklaa on taas kaveri, ja itseasiassa merkkareita tekee mieli ihan kamalasti. Ja saako niitä syödä (paljoa), no ei. :(
Ostan nimittäin itselleni joululahjaksi kymmenen pussia merkkareita, kun sinne asti päästään :D

Mileim rv 12+0

Mulla mieliteot heittänyt ensin hillittömästä suolaisen himosta nyt enemmän makeaan ja juuri mehujäät, hedelmät, smoothiet yms. uppoaa ku väärä raha :D Kaikki kylmä ruoka on nyt pop, kuumasta ruuasta meinaa tulla oksu mutta vielä oon pystynyt jotenkuten syömään ettei tuu nälkäkuolema.
Just harkistin blenderin ostoa niin saisi tehdä itse smoothieita. Ois niin hyvä aamupala kun jotain leseitä heittäis sekaan, pysyis nälkä paremmin ku pelkällä jogurtilla. :)
Yksi suurimmista mieliteoista kohdistui kinuskinmakuiseen jacky makupalaan ja arvatenkin niillä oli juuri toimituskatkos!!! Nyt onneksi jo saa :P
Nyt saunaan rentoutumaan ja huomenna eka ultra<3 JÄNNITTÄÄ!!

Jeanney 12+3

Salaatit voisi olla hyvä idea, tomaatit on tällä hetkellä ehdotonta herkkua :) kalaa en pysty myöskään syömään, ajatus lohesta oksettaa. Onko mitään kevyitä keitto ehdotuksia?

Niin ja hei miten ehdottomia olette tuon salmiakin kanssa? Miten paljon määrällisesti uskallatte niitä syödä? Voi kun saisi nyt lauantaipussin autokarkkeja!!

10+2

Ehkä mäkin uskaltaudun joukkoon mukaan niin pääsee jonnekin ajatuksia jakamaan :)

Ultrassa kävin alkukuusta, jossa raskaus sattumalta selvisikin. Yhtään testiä en ole uskaltanut tehdä. Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. Ensimmäinen neuvola käynti oli viime viikolla ja tällä viikolla vielä ultralla tarkistetaan oikeat viikot. Menkoista laskettuna nyt olisi viikko 10, mutta ultran mukaan viikko 9. Ja nyt torstaina tarkistetaan vielä, että viikot on varmasti oikein.

Jännittää! Koko ajan miettii kaikkia tuntemuksia ja pelottaa, jos jokin onkin vialla. Tuntuu, että torstaihin on ikuisuus :)

Tervetuloa mukaan :welcome

Kuka kyseli salmiakista... minä söin tänäänki draculaksrkkeja oikeestaa yksin koko pussin että se 100gr hurahti nii et huos vaan! Ei sais mut ne ny vahingossa meni... kuulen jo kohinaa ku verenpaineet nousee (heh ihan oikeesti mulla on aina ollu ja on nykki tosi ideaalit... siks uskallan syödä) laughing7

Rv 13+0

Mä oon pariin otteeseen syönyt salmiakkia... En nyt vetäis kerralla pussia salmiakkikarkkeja mutta useamman kyllä olen syönyt ja vieläpä useampana päivänä peräkkäin... Nyt ne on syöty kaikki (mies on ollut myös osallisena salmiakin häviämiseen). Mä en tiedä onko mulla verenpaine välillä tosi matalalla vai miksi salmiakki toisinaan tuntuisi niin herkulta... Muutenkin herkut maistuu nyt paremmin kun pari viikkoa sitten ei tehtyt yhtään makeaa mieli.

Meillä ainakin tällä viikolla luvassa pinaattikeittoa. Muita kasvispohjaisia keittoja mitä meillä on viime aikoina ollut on ihan kasvissosekeitto eri kasviksista ja linssikeitto :)

Niin ja siis verenpaineen lisäksihän se salmiakki/lakritsi vaikuttaa lapsen älykkyyteen, siis nimenomaan huonolla tavalla. Ei munkaan tarvi verenpaineesta huolehtia kun se tosiaan on aika matala.

Juu itekin muutamia salmiakkinamuja miehen karkkipussista sillon tällön napsinut, mut grammamääräsesti ei kyllä kerralla oo menny ku max 20.
Itekin mietin et oisko keittoo pitänyt loppuviikosta tehdä. Teen joko kesäkeiton tai sit kasvissosekeiton, jos keittoa teen. Pinaattikeittookin vasta tein :)

Jaa empä ole kuullutkaan moisesta. No tuskin se muutamista salmiakin syönneistä vielä tyhmäksi tulee :hilarious: mutta hyvähän niitä rajoituksia on noudattaa ainakin niin hyvin kuin pystyy.

Mulla ainoa mieliteko herkkuihin liittyen on ollu just salmiakkiin/lakritsiin. Päivällä meni lakritsipastilliaski tosta noin vaan ja heti sen jälkeen aloin selaamaan noita neuvolasta saamiani lappuja. Ja siellähän siitä lakritsista luki, että saattaa aiheuttaa keskenmenoja
:( Tulipa vähän huono omatunto!

Sinänsä jännä miksi se nyt on kielletty kun -09 esikoista odottaessa mulle sitä suositeltii alhaisen verenpaineen takia

Mulla on autossa koko ajan joku sisu- tms pastillirasia kun yritän olla tupakoimatta ja joudun työn puolesta ajamaan paljon. Verenpaineet on ihanteelliset ollu aina ni en usko että vähäinen määrä salmiakkia tai lakua ois pahitteeks. Ja jotenki en usko siihen että salmiakin syönti vaikuttaa lapsen oppimiseen sen enempää ku ennen viime vuoden vaihdetta kun suositukset muuttuivat. :D

Varpahat, ne lauantaipussin autokarkit ei oo salmiakkia vaan hedelmäkarkkeja, että ei muuta ku ääntä kohti!

Ihanaa lukea ihmisten mukavista neuvolareissuista ja sykkeen löytymisistä! <3 Ja se on kyllä totta, että sitä omaa pientä vauvaa katsoisi ja kuuntelisi vaikka koko päivän. :) On se vaan niin ihanaa ja ihmeellistä.

Salmiakista ja lakritsista: aika jännä että joka paikassa siitä sanotaan vähän erilaisia juttuja! Mulla kiellettiin totaalisesti kumpikin ja kun kysyin syytä niin sanottiin, että aiheuttaa kehityshäiriöitä. NIIN paljon tekisi mieli kyllä lakritsia!

Ja hei, onko täällä muita ylipainoisia odottajia? Miten teidät on otettu neuvolassa vastaan? Ja mistä ihmeestä löydätte äitiysvaatteita?! Omat housut ei enää mahdu, tai mahtuvat mutta kiristävät aika paljon. Kaikki tähän mennessä löydetyt mammahousut on todella kapeita malleja ja alkaa paniikki iskemään kun en tiedä mistä löytäisin itselleni housuja! Töissäkin pitäisi olla musta vaatetus, mutta ainoat mustat housut ovat menossa rikki. Turhauttavaa. :/ Olemme menossa myös kuukauden päästä ristiäisiin ja sinnekin pitäisi löytää jokin mekko, voi huokaus..

Tänään tuli myös käytyä niissä seulontaverikokeissa. Ottivat ainakin 8 putkea verta ja nyt on käsi kipeä :o Katotaan myös kilppariarvot ja reumajuttujakin, tosi hyvä kun tutkivat. Tuleekohan tulokset kotiin vai näkeekö ne jostai kantapalvelusta..?

10+0

Takaisin