La marraskuu 2016

Pituutta minulla on huimat 156cm, paino ennen raskautta oli 60kg, mikä on minulle ihan ok, mutta nyt on jo tullut 4kg lisää (9+3). Se ei ollut mikään yllätys, sillä minulle kertyy kiloja kun vain ajattelenkin ruokaa. Esikoisen odotusaika tuli 18kg ja se oli minulle kyllä liikaa. Jos nyt tulee yhtä paljon, ei nivelet kestä. Tarkkailen syömistä ja lasken kulutusta eikä niiden perusteella ole mitään syytä, miksi painoa on jo nyt tullut noin runsaasti.

Mulla pituutta 173cm ja lähtöpaino 70kg, nyt noussut tuosta 2kg. Mua on aina pelottanut lihominen ja toivon ettei tulisi kauheasti liikakiloja koska ne on niin vaikea saada pois :( mulla vielä Pcos vaikeuttaa laihtumista entisestään...
Syön kyllä perusterveellisesti ja liikun päivittäin, nyt pahoinvoinnin myötä ei oo makea maistunut ollenkaan :D
Mulla nyt alkanut vähän helpottamaan väsymys ja pahoinvointi. Reilun kahden viikon päästä eka ultrakin <3 jännää!

Jeanney rv10+1

Yölento, itse ihmettelin aivan samaa ensimmäisessä raskaudessani.. kuin taikaiskusta, puntariin pamahti kolme lisäkiloa ihan raskauden alkuviikoilla :wideyed: Nyt näyttäisi menevän samaa rataa tämänkin raskauden kanssa.. Enisei, joku minulle selitti, että nesteiden, veren yms. määrä kropassa lisääntyy, jonka johdosta paino nousee hyvinkin salakavalasti. En tiedä kuinka tämä selitys pitää kutinsa, mutta minulle se ainakin kelpasi syyksi :grin

Mitenkäs teidän särkylääkkeiden käyttö? Mulla on tänään koskenut niskaan/päähän ja oon yrittänyt vaan kärvistellä. En jotenkin haluaisi ottaa sitä panadolia.. Mun tissit on turvonneet niin että yritin keittiövaa'alla punnita niitä... :'D hahah. Tuntuu että niiden kantamisen takia selkä on kokoajan kumarassa.

Saahan sitä ihmetellä ku veto pois...ja väsyttää...verenpaine oli 98/60 edellisessä raskaudessa teki saman jossain vaiheessa eikä meinannut millään nousta...

Mulla pituutta 172 ja painoa n.55-56. Jokunen kk sitten painoin jopa 53 ja se oli kyllä liian vähän. Oon aina ollut hoikkeliini, jolla ei oo lihasta nimekskään. Asialle pitäis tehdä jotain, tiedän..
viime raskaudessa painoa tuli reippaasti, ehkä n.15kg ja myös verensokerit heitteli ja jouduin niitä seuraamaan. Nyt toi sokerirasitus pelottaa hirveesti ja muutenkin diabetes, koska sukurasite on olemassa:( syön välillä paremmin ja välillä taas sitten valitettavasti huonommin, mutta pääasiassa aika perusruokia ja marjoja,vihanneksia & hedelmiäkin kyllä menee. Parantamisen varaa on, mm. vaaleat pullamössöleivät vois heivata kokonaan. Oonkin nyt ajatellut ottaa taas rahkat ahkerammin käyttöön ja sillä ainakin osan leivän puputtamisesta korvata.

Minulla varmaan myös jo tullut 3-5kg. En ole vaa'alla käynyt, enkä taida uskaltautua.. Syön kyllä pääsääntöisesti terveellisesti ja eineksiä ei ollenkaan. Viimeeksi myös alussa jo paino nousi. Minä myös yritän välttää särkylääkkeitä, mutta tiukan paikan tullen otan panadolia.
Olen koko päivän leiponut esikoisen 1v juhliin ja voi hyvänen aika että väsyttää ja jalat varsinkin hyvin rasittuneet. Minulla on ikävä kyllä sukurasitteena huono laskimoverenkierto jaloissa ja näinollen suonikohjuja (vihaan niitä!!!). Viime raskaudessa suonikohjut oikein ryöpsähti, raskauden loppuvaiheilla käytin tukisukkia. Nyt jo tuntuu että jalat alkaa turpoamaan helpommin :sour:
Ja voi hyvänen aika tuota vatsaa, oikeasti vähän jopa hävettää. Aivan kuin raskausviikkoja olisi jo 27, mutta eihän niitä ole kuin seitsemän :wideyed:

Muruliini 27 oon itse myös miettinyt miten ihmeessä masu voi turvota näin vaikka raskausviikkoja vasta n 7 mulla sama juttu et näyttää niinku olisin puolessa välissä jo raskautta:/ laskeutuukohan se tästä ja mikä sitä turvottaa tietääkö kukaan?
Heräsin tunti sitten ja ihan sellanen pahan krapulan olo tila oon niin väsy tähän etoavaan oloon kun oksettaa mutta ei silti tuu, ja väsymys kun tuntuu vastenmieliseltä tehdä yhtään mitään :( nyt vaan odottelen tiistaita et pääsen sinne ultraan kauan sitä on odotettukkin toiv siellä kaikki on sit hyvin <3

Pikkukakkonen2016: nyt täytyy sanoa että mulla ihan samanlainen masu (tai vähä kyl ehkä viel turvonneempi :woot:) ja rv 10+2/3 on menossa ja oli kaks mukana mut toinen lopetti kasvamisen rv7+?. Huoh näitä turvotuksia!

Nätisti lenti kaarella aamupuurot pönttöön, ja taas tuli ihan puun takaa tuo oksuolo. :hungover:
Eilen olikii niin hyvä päivä, et joutaahan tuota taas voimaan vähän pahoin.

Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille :glasses1

rv 9+1

Täällä lähinnä väsymystä ja välillä voimattomuutta mut syykin löyty eilen illalla oli verenpaine liian matala...alle sadan...edellisessä raskaudessa samaa mut ei vielä näillä viikoilla...pahoinvointia ei pahemmin oo ollut lievää kuvotusta mut siihenki autto kaikki raikas...vielä tulevan viikon jaksaa niin pääsee neuvolaan...pitäs kyl jaksaa ens viikolla yskän takia mennä lääkäriin...kestänyt jo yli 6viikkoa....
9+3 nyt menossa...maha ihan pinkee pallo jo :woot: johan tuota ainakin 3viikkoa menty äippähousuilla...muita ei vaan voi laittaa jalkaan...

Voihan oksuolo tosiaan.. Mulla on aaltoimaisesti koko ajan kuvotus. Välillä meinaa jo kyökätä ja välillä on vain olo kuin olisi "vuoristobussissa jossa ilmastointi ei pelaa ja vieressä istuja kaivaa muhjuuntuneet ylikypsän eväsbanaanin, takana istuja avaa vakuumin lihapullapaketin ja edessä istuja syö lämmennyttä meetvurstivoileipää! :yuck::wtf: Sen hajuyhdistelmän luoma kuvotus! :smiley-bounce022

Ensiviikolla ultra!! Jee. Nyt 6+4

Tänä aamuna ei jyrännyt yrjö-olo päälle. Tein smoothieta, missä oli kahvia, minttusuklaa-herajauhetta, banaania ja kookosöljyä. Ajattelin joku päivä käydä hakemassa raakaraakaojauhetta ja 360 whole food mixiä. On kuitenkin paljon menoja, jolloin tarvii aamulla lähteä nopeasti liikkeelle eikä ehdi mitään syömään. Mulla on blenderi, joka blendaa suoraa pulloon ruuat. Täytyy vaan laskea kohdille paljonko proteiinia, rasvaa ja hiilihydraattia keho nyt tarvitsee ateriaa kohden. Smoothie-hedelmä mixejä pakkaseen ja kotimaisia pakastemarjoja. Jos sillä nyt selvittäisiin tästä tilanteesta.

Mun miehelle mun pitäis saada aikaiseksi tehtyä treeniohjelma ja samalla vaivalla ajattelin tehdä itselleni. Ei enää kestä oikeasti olla ilman lihaskuntotreeniä.

Tsemppiä kaikille wc-ankan halailijoille! Samassa veneessä on oltu monta päivää.

Uusperheellinen 8+4

Muokattu viimeksi:
Onko muita joilla kaikki oireet onkin yhtäkkiä hävinneet? Mulla on ollut pari päivää olo että en olisikaan raskaana, kun ei vaan tunnu miltään. "onneksi" tänään on ollut ehkä hieman kuvottavampi olo.

Onko muita joilla kaikki oireet onkin yhtäkkiä hävinneet? Mulla on ollut pari päivää olo että en olisikaan raskaana, kun ei vaan tunnu miltään. "onneksi" tänään on ollut ehkä hieman kuvottavampi olo.
Mulla eilen aamulla ei ollut pahoinvointia lainkaan mutta iltaa kohti alkoi etoa. Tänään ei mitään merkkiä enää pahoinvoinnista ja väsymyskin tuntuu kadonneen vaikka viime yönä nukuin todella huonosti kun esikoinen tekee hampaita. Aamusta alkoi outo kipu tuossa kohdun kohdalla. Ihan keskellä alavatsaa siis sellainen vihlonnan, nipistelyn ja jomotuksen sekainen kipu. Pelottaa vähän että mitä tämä nyt sitten meinaa. Tosin en yhtään kaipaa sitä pahoinvointia mutta jos sen katoaminen äkillisesti voi olla merkki että joku on huonosti niin tietysti olen huolesta soikeana. Ultrakin on vasta 2.5. Tuntuu että siihen on ikuisuus aikaa :(

Raskaushormonit, jotka aiheuttavat pahoinvointia, eivät katoa nopeasti, vaikka vatsassa lakkaisi tapahtumasta, joten pahoinvoinnin vähenemisestä ei voi päätellä alkion vaiheita ainakaan kovin nopeasti.

Mulla hävisi täysin oireet sekä tunne siitä, että olisin raskaana. Ensiksi plussaamisen jälkeen oli oireita, rinnat turpeat ja arat, itkuherkkyyttä, öisin heräsin pari kertaa kuvotukseen jne. Sitten oireet hävisi ja sen myötä usko ja luottamus siihen, että olisin edes raskaana. Koko ajan kyllä alavatsaa jomotti menkkakipumaisesti eli tunsin kyllä, että koko ajan jotan tapahtuu mutta en uskonut siihen. Silti testit näytti vahvaa plussaa ja näyttää edelleen. Pelko lisäsi tunnetta siitä, että en ole raskaana. Suunnittelin kaikki lääkkeelliset keskeytykset itselleni jne... mutta nyt taas tämän viikon olen tuntenut olevani raskaana ja oireetkin on palanneet, on kuvotusta ja rinnat arat ja alaselkäsärkyä jne. Nyt tiistaina menemme sitten varhaisultraan, joten täytyy toivoa, että kaikki on kunnossa. o:)

Takaisin