La marraskuu 2016

Mulla on nyt väsymys ottanu vallan, voisin nukkua 24/7 eikä mikään uni riitä. Ja pahoinvointi aaltoilee pitkin päivää.. Niinku tosi paha krapula olis :'D yäk. Onneks mun ei oo tehny missään vaiheessa mieli makeaa, päinvastoin kaikkea suolaista. Liekö verenpaineet matalalla, huimailee paljon pitkin päivää niin varmaan yrittää elimistö siitä kertoa. Mulla ei muutenkaan oo koskaan mitkään korkeat paineet ollut.

Jeanney rv 8+0 (ylijännää että se on nyt sikiö eikä enää alkio!!)

Käytiin tänään esikoisen kanssa katsomassa Muumi-show ja mä olin varmaan vähintää yhtä liekeissä ku ne lapset siellä ;) ku näin, että ne maskotit saapuu sieltä kohti lavaa ni mä menin iha liikutuksen tilaan ja aloin itkemään :D hieman tunteen vallassa mennää tässä..

Sain samalta reissulta äitiysfarkut (niin ihanat!), imetysliivit ja tytölle kesäksi ihanan takin. :)

Mies on nyt kolme päivää kotona ja oon siitä enemmän ku onnellinen. Todella tarpeen tulee toisen aikuisen läsnäolo. Väsymys ja huono olo on nii kokonaisvaltaista. Hyvää pääsiäistä kaikille! :)

Toi inkiväärihomma on kyllä jännä. Täällä meidän paikallisissa ravinto-ohjeissa nimenomaan suositellaan inkiväärin käyttöä raskauden aikana pahoinvointiin ja joissain raskausvitamiineissakin on inkivääriä juuri tuosta syystä. Tätä tää on just tää tasapainoilu kahden maan ohjeiden välillä :) Itse oon vähän välttänyt inkiväärituotteita, esim. teetä, mutta en kyllä ollenkaan välitä jos ruuassa sitä on ja aasialaista ruokaa en kyllä todellakaan jätä koko loppuvuodeksi! :p

piipaa 8+3

Mullaki alkaa nyt hiipiä tuo olo päälle et mikään ei maistu, mut pakko jotain muistaa syyä tai tulee kauhee olo. Ehkä joku jukurtti ja hese ruoka just menis mut ei oikein muut eikä noilla nyt oikein viitti elää varsinkaan raskaana.. Olin suunnitellu et teen pääsiäiseksi nutella kakun mut yäk ällöttää ajatuski joten jää tekemättä :D Eilen se oksu sit eka kertaa tuli, hirveesti ei tavaraa tullu ku maha tais olla aika tyhjä (ja sikshän se olo niin pahaks meniki..) mut se oksennus refleksi tuli niin monta kertaa et ajattelin et miten tuun kestää jos tää on tätä vaikka seuraavan kuukauden..
7+4

Oireita on ollut laidasta laitaan. Väsymystä, alavatsan nipistelyä/vihlontaa, kuvotusta/ällötystä (vielä ei ole laatta lentänyt), hajuaisti on selvästi herkempi. Olen nyt raskausviikolla 5. :happy: Olen kertonut muutamille tärkeimmille työkavereille ja parhaalle ystävälleni sekä muutamalle sukulaiselle.:happy: Muut saavat odotella sitä, kun saamme ensimmäisen ultrakuvan vauvastamme! 11.4. olisi ensimmäinen neuvolakäynti ja kovasti jo odotellaan sitä miehen kanssa! :Heartred Olen huomannut, että pastillien imeminen helpottaa kuvotusta!

Huomenta kaikille :) miten teillä on päivät menny? Itse oikein ei saa hetkeksikään ajatuksia pois toivon mukaan tulevasta pikkusesta:) miettinyt mitä tuleva isosisko meinaa heillä ikäero tulee oleen melkein 9 vuotta. Tyttö kyllä jo vuodenverran välillä sanonu et haluaa siskon tai velin ja tykkää kyllä kovasti ystäväni vauvasta ja haluais hoitaa sitä ❤️
Ootteko haaveillu kumpaa toivoisitte tyttöä vai poikaa? Tietenkin sama kunhan on terve mutta itse oon miettiny et toinen tyttö olis siitä kiva kun löytyy aika paljon tytön vaatteita ja juttuja ennestään kaikki vauvan vaatteetki on tallessa:) mutta toisaalta olis kiva se poikakin sit olis molemmat <3 oireilua ei oo muuta nyt kuin tisut kipeenä miuten voin ihan hyvin ultraa edelleen odottelen kovasti :)
La omien laskujen mukaan 28.11

Mua ainakin pitää kiireisenä työt ja isommat lapset niin päiviin mahtuu muutakin kuin tämän pienimmäisen pohtimista. Vaikka väsy on iltaisin aika valtava, että ei musta miehelle oikein seuraa ole kun menen heti nukkumaan kun lapset on saatu unille...

Jotenkin olen vauvan ajatellut nyt pojaksi vaikka mitään tuntemuksia ei olekaan sukupuolesta. Toisaalta, jos tämä vauva saadaan syliin saakka niin tämä jää meidän viimeikseksi lapseksi. Joten voisihan se olla kiva, jos olisikin tyttö, kun ennestään on kaksi poikaa.

Tissit on kyllä kipeytyny uudelleen, ovat tosi kipeät.

Täälä pahoinvointi tuntuu vain voimistuvan, eikä oikein pysty mihinkään menemään kun kaupastakin joutunut välillä lähtemään juoksun kanssa pois. Aivan kamalaa. Vesimelonilla tässä on pääsääntöisesti eletty :/ ajattelin ostaa sen pahoinvointi rannekkeen, pitää testata kaikki mistä vaan ikinä vois olla hyötyä. Rintsikka ostoksille pitäis myös mennä, alkaa käymään ahtaaksi edelliset.

Pikku myy 8+1

Elukkainen : siinä kyl riitää hommaa jos kotona jos kaks poikaa ja mies , ei siinä tosiaan varmaan paljon vauvaa kerkeä pohtimaan :)
Pikku myy : toivottavasti sulla pahoinvointi helpottuu vaikka toisaaltaan se on vahva merkki et todella on raskaana <3 itselläkö ei okseta yhtään niin mietityttää onko siellä asukki vaiku ei mut ei minulla ollu esikoisenkaan kanssa minkäänlaista pahoinvointia koko raskauden aikana :/

Painottuuko teillä pahoinvointi johonkin tiettyyn aikaan vai onko jatkuvaa? Täällä kyllä on ihan aamusta iltaan ollut nyt pari päivää :/ pakko soittaa töihin että en pysty huomenna menemään, nyt kun on ollut sopivasti vapaata..

Täälläkin tuntuu et paljon pyörii ajatuksissa, onneks nyt alkaa harjoittelut ja jos menis tää alku nopeempaa. 2vkoa viel odotettavaa varhaisultraan. Täällä olo suht koht normaali, ainut mikä tullu ni väsymys. Muut oireet jääny pois :)

Kyl täälläkin ajatukset paljon tulokkaassa pyörii, ensimmäinen kun on :joyful:
Ite haluaisin 2 poikaa ja tytön tässä järjestyksessä, tai sit vaan pojan ja tytön. Tottakai jos tulee ensin tyttö, ihan yhtä tervetullut hän tänne on :Heartred
Itellä on jotenkin sellanen olo, että tyttö sieltä tulee. Kesäkuussa vasta sais ehkä varmuuden, miten sinne jaksaa oottaa o_O:grin
Nyt itellä etova olo on tullut iltaisin, ja toivon että silleen pysyy. (Ja just kun tän kirjotin niin tuli pahoinvoinnin aalto, eeiiiii) Tasan viikon päästä reissun päälle ja todellakin haluan herätä klo 7-8 hyvänvointisena hotelliaamupaloille!! :grin

Mileim rv 7+6

Mulla on oikeestaan koko päivän pahoinvointia. Tänäkin aamuna heräsin pahaan oloon. Mies koitti mut nukuttaa takas silittelemällä mua, mutta jouduin nouseen ylös. Tuo on kyllä niin ihana mies <3 .
Kahville tuli stoppi. Kahvi haisee ihanalle, mutta en pysty juomaan. Cola helpottaa oloa. Kävin aamulla juomassa colaa ja otin samalla b-vitamiineja.

Ihan kuin tytön odotus. Tekee mieli lähinnä lihaa ja hedelmiä. Kana, pasta ja jauheliha tulee ylös.

Täällä on nuo kolme vanhempaa lasta, jotka pitää mut niin kiireisenä :D . Nyt on kyllä mies pääosin käyttänyt koiran pihalla ja auttanut kotitöissä. Oon saanut todella levätä. Meillä on murkkuikäinen palveluskoira, joka todella tarvii sekä liikuntaa, että aivotöitä. Eli voi melkeen sanoa, että neljä lasta :D . Mulle tosin koiran kanssa touhuilu on sitä omaa aikaa päivän päätteeksi.

Rv 6+1 nyt

Täällä viikkoja tänään 5+0! :) Jonkin verran huonoa oloa ollut ja muutama päivä mennyt kun mitään ei oikein ole alas saanut.Suolaista tekee enemmän mieli.Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi joskus viikolla 6 ja jatkui koko raskauden,painokin tippui aluksi +7kg.Toivottavasti tässä raskaudessa pahoinvointi ei olisi yhtä pahaa.Ensimmäinen neuvola on 12.4. ja todennäköisesti ensimmäinen lääkärikäyntikin huhtikuun lopulla jolloin saa varmuuden että siellä mahassa tosiaan joku on :Heartred
Vaikka tämä on jo 4.raskaus niin on tämä vaan aina yhtä jännää! :D

Eipä päivän aikana hirveesti ehdi miettimään raskautta. Kolme lasta onneks pitää kiireisenä päivät. Olokin on pysynyt hyvänä niin on jaksanut hyvin touhuta lasten kanssa. Lapset,ku saa illalla nukkumaan, niin silloin kyllä painun itekin nukkumaan.
Sukupuolella mulla ei oo niin väliä. Ennestään löytyy jo yks poika ja kaks tyttöä. Tietenkin jos poika tulis niin sit olis tasasesti kumpiakin.

Mulla ei oikeastaan muita sen suurempia oireita ole, kun väsymys ja iltaa kohti hiipivä kylmyys. Hirveän epäileväinen olo tuli yhtäkkiä, että olenkohan ees raskaana :wideyed:
Mutta jospa se on oire tuokin, että mieliala heittelee laidasta laitaan ja vähäsen epäilyttää/mietityttää. Varhaisultra-ajan voisin varata ens viikolla, ja myös neuvolan, muka hankala töistä soittaa, kun pitäis paeta jonnekin rauhassa puhumaan.
Ainiin, maha jumissa, eikä meinaa toimia kuten ennen. Tämä on melko varma oire, koska muistan sen esikoisen raskausajoilta. Sen seurauksena melekonen turvotus ja pöhötys, nice!:troll:
Mutta summa summarum, hyvä fiilis ja aikas hyvä olokin, kunhan muistaa nukkua ja tuupata iltaisin ittensä täyteen vaatetta =)
Sympatiat teille, joita hirmu huono olo koettelee <3 täytyy vaan toivoa, ettei osuisi omalle kohdalle, nyt taitaa olla vasta 4+6 tai 5+0 omien laskujeni mukaan.
Meillä on poika ennestään ja mieshän on nyt ihan varma, että toinen poika sieltä tulee leikkikaveriksi, mutta saapas nähdä. Oikeasti siis kummatkin oikein toivottuja, oli tyllerö tai poitsu, eikä minkäänlaista väliä, kumpi tulee, kunhan vaan tulee <3
Ainiin, Kivaa pääsiäistä kaikille :joyful:

Ollaan pääsiäisen vietossa miehen vanhemmilla ja onneksi ollaan.
Pahoinvointi pahentunut ja eivät noi rannekkeet enään oikein auta. Nyt täällä ollessa saan onneks levätä paljon kun isovanhemmat on isompien lasten kanssa :)
Meillä on ennestään kaksi tyttöä että tavallaan poika olisi kiva mutta tavallaan ei mitään väliä :)
Tyttöjä odottaessa "tiesin" alusta asti että tyttö tulee mutta nyt ei oo oikein mitään tunnetta joten jännä nähdä :)
Täällä viikkoja tänään 6+6 :)

Viikko tasan 5 ja ihan epätoivoinen olo, kun sinne marraskuuhun on niin pitkä aika ja mitä vaan voi vielä käydä. Oireita ollut väsymys, iltaviluisuus ja huimaus. Ja jotkut tuoksut on niiiiiiin ihania, kuten suolakurkut ja valkosipuli o_O Kaikki hajuvedet, huuhteluaineet yms. haisee hirveän voimakkaalle ja pahalle. Viime raskaudessa himoitsin b-vitamiinin tuoksua. Töissä lääkkeitä jakaessa oli aina ihan pakko nuuskuttaa sen "tuoksua" :woot:
Ennestään minulla on parin viikon päästä 1-vuotissynttäreitä viettävä poika ja hän pitää äidin kiireisenä! Otan nyt kyllä kaiken irti miehen pääsiäislomasta ja nukun! Ei olla kerrottu tästä raskaudesta vielä muille. Viime raskaudessa ekassa ultrassa sanoin hoitajalle, että "tuntuu kuin täällä ei olisi ketään" Hoitaja; "eikö sinulla ole mitään oireita?" Minä; "on, mutta luultavasti vaan kuvittelen ne".. Nyt on kanssa vähän epäuskoinen olo.. Jotenkin vaan on niin vaikea uskoa, että itsellä käy niin hyvä tuuri, että on tullut raskaaksi.
Minulla on sellainen olo, että tämä on tyttö :)❤

Täällä itketään ja oksennetaan, itketään ja oksennetaan.. Ei tule pahoinvoinnista loppua. Mulla on vielä eräänlainen oksentamisen pelko; siinä missä muut helpottaa oloaan oksentamalla niin minä nieleksin niin kauan kunnes on pakko.. Tosi uuvuttavaa ihan henkisestikin. Aamuisin kun pitää ottaa lääkkeet niin oksentaakkaan ei saisi.. Mistä tulikin mieleen että onko muilla sairauksia minkä takia pitää syödä lääkkeitä? Mä syön thyroxinia kilpirauhasen vajaatoimintaan, sekä escitalopramia paniikkihäiriöön/ahdistukseen. Jälkimmäinen lääke pyritään lopettamaan viimeisellä kolmanneksella. Lisäksi syön minisun multivitamiinia sekä d-vitamiinia.

Takaisin