La marraskuu 2016

Onko teillä ollut kummallisia mielitekoja? Mulla eilen alko ihan mahdoton näkkärihimo :D

Vaasasta minä! :)

Jeanney rv7+6

Ei oo kyllä mielitekoja ollu vaikka Jeanney oon samoilla rv:llä ja kahta ootan. Ejkä ne tulee vielä... luulin jo eilisen perusteella että olo paranee mut paskat! Ja taas huono llo ja mahassa kiertää.

Ei täälläkään mitään mielitekoja ja jos tulee niin toivon, että jotain hyvää tekee sit mieli, eikä mitään mitä oon aina inhonnut, mut pakko vaan saada xD (no, ehkä ei tuu himoa silliin, se on täällä suurin inhokki.. Toivoa sopii..:grin)

Täällä tulee heikko ja huono olo kun on liikkeellä vähänkään pidempää, kun pötköttelee niin on ihan hyvä olla. Varsinkin näin illalla tulee sellanen öklö olo.

Mileim rv 7+4

Suolakurkku on mun himotuksen kohde.
suolakurkkua, happista ja juustoa, nam! Ei toki välttämättä raskaudesta johdu, kun muutenkin noista tykkään, mutta nyt meinaa tulla ihan hepuli jos ei löydy noita kaapista :hungry:

Mä inhoan maustekurkkua mutta jo pari päivää ennen plussa ihmettelin kun oli hirveä maustekurkun himoo ja jatkuu edelleen. Maustekurkku mihin laitta smetana ja hunaja NAM!
Rv 4+1

Mä inhoan maustekurkkua mutta jo pari päivää ennen plussa ihmettelin kun oli hirveä maustekurkun himoo ja jatkuu edelleen. Maustekurkku mihin laitta smetana ja hunaja NAM!
Rv 4+1
Hei Senni!
Raskaana ollessa pitäis vältellä hunajaa botulismivaaran vuoksi. En kyllä tiedä onko se miten yleistä, mutta niin monessa paikassa sanotaan.

Botulismivaara on alle 1-vuotiailla lapsilla, ei raskaana ollessa.

"
Hunaja sopii odottajille ja imettäjille
Yli vuoden ikäisille lapsille ja aikuisille Clostridium botulinum bakteerin itiöt ovat vaarattomia ja he voivat käyttää hunajaa makeutusaineena päivittäin. Myös raskaana oleva nainen tai imettävä äiti voi huoletta käyttää hunajaa, sillä mahdolliset itiöt eivät kulkeudu äidin tai äidinmaidon kautta lapseen.
"

Anteeks!!!! Minulla oli vanhentunutta tietoa, kuten myös monilla sivuilla. Vau.fi:n sivuilla mm. kehoitetaan välttämään hunajaa :eek:
Hyvä, että oikaisit. Jatkossa voi siis itsekin laittaa teehen hunajaa, kiitos ja anteeksi :)

Mulla on senni_ kanssa sama maustekurkkujen kanssa, inhoan niitä ja nyt tekee niin mieli syödä niitä! Menihän niitä iltapalaleivön päällä :D

Muruliini83, Ei kun hyvä että kysyit! Tuli nimittäin itse varmistettua nyt asia oikein Eviran sivuilta ja voin itsekin huoletta jatkaa hunajan käyttöä. Se kun on tässä raskauden aikana suunnilleen ainut sallittu flunssalääkekin :)

Mä sain juuri itse flunssan ja siinä mielessä tuli tuo hunajakeskustelu hyvään aikaan! Yleensä olen flunssassa käyttänyt myös inkivääriä, mutta en taida nyt uskaltaa? Ärsyttää toi inkiväärihomma, kun ohjeistuksissa puhutaan vain inkivääriä sisältävistä lisäravinteista tai semmoisista! Missään ei lue tuoreen inkiväärin käytöstä esim. mausteena ruuassa tms. Haluaisin niin tehdä perus flunssalääkkeeni, eli kuumaan veteen hunajaa, raastettua inkivääriä ja sitruunamehua.
Huh, onneksi on pääsiäinen ja saa rauhassa sairastaa ja olla pahoinvoiva ja nukkua keskellä päivää jne. Lapsetkin on niin isoja (8 ja 6), että hekin touhuavat enimmäkseen omia juttujaan ja viihtyvät hyvin yhdessä. Tosin isommalla on myös tämä flunssa. Taitaa olla ruutuaikaa tiedossa, jos hänellä olo pahenee...
Jos tauti antaa vähän periksi, niin käydään kyllä mun vanhemmilla syömässä ja sanomassa ym. Eli helppo pääsiäinen mulla edessä, aah!

Mä oon myös miettinyt tuota tuoretta inkivääriä, että miten sen kanssa on... Terveellä järjellä ajateltuna pieni määrä tuoretta inkivääriä just esim flunssajuomassa tuskin tekee mitään haittaa. Mutta kun kurkku oli kipeä niin viskasin kuuman veden joukkoon vaan hunajaa ja sitruunamehua enkä lähtenyt inkivääriostoksille. Meillä ainakaan ei inkivääriä käytetä kuin ruuanlaitossa jne tuoreena, ei mitään lisäravinteita tms käytetä.

Mitään mielitekoja ei ole. Nälkä tulee kyllä helposti mutta mikä tahansa oikea ruoka käy mutta parhaiten uppoaa mm. tuoreet kasvikset ja hedelmät. Makeaa ei tee edelleenkään mieli yhtään.

Inkivääriä uskaltaa käyttää maustekäytössä :) . Käsittääkseni tarvii olla aika isoja määriä, että on haitallinen. Myös persilja on haitallinen, mutta ei missään maustekäytössä.

Voi itku, joskus luin että inkivääri auttaisi pahoinvointiin.. Terveisiä täältä "pää vessanpöntössä koko päivän".. Mikähän pysyisi parhaiten sisällä, tai mikä ehkäisisi pahoinvointia?

Mulle neuvolassa sano et kokeilla tuoretta inkivääriä pahoinvointiin, sano et sitä ei suositella mut pienissä määrin ei kuulemma ole haitallistakaan..

Täällä jäätävä kurkkukipu :-( Muuten onneks olo on raskaudesta huolimatta hyvä :-) Oisko jtn vinkkejä mikä auttaa tähän kurkkukipuun?

Mulla ei ainakaan vielä oo ilmaantunut mitään suuria ruoka himoja. Sitä syön mitä tekee mieli. Makeeta onneks ei oo hirveesti tehnyt mieli.

Mulla on se ongelma, ettei mikään meinaa upota. Jos väkisin syön, lentää laatta. Sitä odotellessa, että tää helpottaa. Joku Hese-ruoka uppois, mutta kun ei viitsis joka päivä sitä upottaa. Sweet&sour uppoaa myös hyvin.

Takaisin