La marraskuu 2016

Pikkukakkonen: mulla on koko ajan tunne/pelko keskenmenoata tai et olisikin kohdunulkoinen :/ en tiiä mistä tää johtuu, ehkä siitä että mulla on ollut monta kemiallista raskautta edellisis kierrois :/ sit ei yhtään helpota että vaikka aamulla ja päivällä vaikka mitä oireilua ja sitten välil tulee ettei ole mtn oireita niin heti iskee pelko et nyt varma mennyt keskeen :( tulispa jo se rv 12 nii voisi vähän rauhoittua. :)
Onnee hyvistä ultrakuulumisita. Itsella vasta 4+0 eli ikuisuus ennen kun mihinkään ultraan pääse :/

Mulla on ihan sama ongelma. Koko ajan pelottaa, että jotain on pielessä tai menee pieleen. Ei ollenkaan lohduta huominen neuvolakaan kun siellä ei ultrata eikä muutakaan järkevää. Jutellaan vaan jostain alkoholista ja otetaan aids- ja kuppatestit. Kunpa seuraava kuukausi menisi nopeasti. Periaatteessa inhoan tätä 24/7 pahoinvointia, mutta se on ainoa merkki, mikä saa minut uskomaan, että kaikki on ihan ok.
Jännä kun en aiemmissa raskauksissa ollenkaan edes ajatellut keskenmenon, tuulimunan tms riskiä. Koko ajan uskoin että kaikki on hyvin. Silloin en myöskään lukenut mitään keskustelupalstoja :wink:sorry: siinä ehkä se syy.

Onko kukaan koskaan kokeillut B6 vitamiinia pahoinvointiin? Se on mainittu monessa paikassa ni toimisikohan? Ehkä testaan ensi viikolla ja rannekettakin voisi kokeilla.

Mulla on ainakin monivitamiinissa ja erikseen syötävässä raudassa lisättynä B-vitamiineja.. Että määrällisesti syön niitä paljon ja silti kuvottaa aamuisin ihan hirveästi.. Toki en tiiä olisko tää pahempi ilman noita :D

Kyllä täälläkin mietityttää ja pelottaa. Etenkin kivut säikäyttää. Jotenkin pyörii mielessä kaikki kauhuskenaariot. Oon kyllä yrittänyt yrittänyt elää ja nauttia. Onneksi uä parin viikon kuluttua niin saa selvyyden, onko ketään matkassa. Siitä vielä tosin useampi viikko että ollaan turvallisemmilla vesillä. Tänään muuten iski pahoinvointi. Mies kommentoi salilla, ettei taida kiinnostaa. Vaikea oli kiinnostaa, kun pidätteli oksennusta koko reenin.

Mulle just neuvo kaveri et voi testata dikitaalisella testillä nouseeko raskaus hormoonit eli sillä joka näyttää viikot ja jos nyt tekee ja se näyttää esim 3+3 raskaana ja viikonpäästä tulee tulos et 4+3 raskaana tietää et raskaus etenee. Ajattelin kokeilla vaikka kallis se testi kyllä on :/

Hyviä uutisia! Lääkärillä käyty, ultrasi samalla ja siellä se oli, hyvin kasvanut kahdessa viikossa, vastasi juuri oikeaa kokoa 8+1 ja vahva sydän siellä sykki! Helpotuksen kyynelhän siinä melkein pääsi lääkäriltäkin, kun edelliset kaksi kertaa on mulla päättynyt huonommin. Nyt on sitten varattu ultrat ja käyntiajat ja verikokeet kesäkuuhun asti. Huhhuh nimittäin. Joko saa helpottua?

piipaa 8+1 (La siirtyi vähän, nyt 1.11.)

Hyviä uutisia! Lääkärillä käyty, ultrasi samalla ja siellä se oli, hyvin kasvanut kahdessa viikossa, vastasi juuri oikeaa kokoa 8+1 ja vahva sydän siellä sykki! Helpotuksen kyynelhän siinä melkein pääsi lääkäriltäkin, kun edelliset kaksi kertaa on mulla päättynyt huonommin. Nyt on sitten varattu ultrat ja käyntiajat ja verikokeet kesäkuuhun asti. Huhhuh nimittäin. Joko saa helpottua?

piipaa 8+1 (La siirtyi vähän, nyt 1.11.)
Hurjasti onnea ihana uutinen ❤️ jospa minullakin nyt sit onnistuisi kun takana ne kaks epäonnistuutta raskautta . On varmaan helpompi alkaa oikeasti nauttiin raskaudesta hyvän ultra uutisten jälkeen :)

Mulle just neuvo kaveri et voi testata dikitaalisella testillä nouseeko raskaus hormoonit eli sillä joka näyttää viikot ja jos nyt tekee ja se näyttää esim 3+3 raskaana ja viikonpäästä tulee tulos et 4+3 raskaana tietää et raskaus etenee. Ajattelin kokeilla vaikka kallis se testi kyllä on :/

Sillähän voi toki testata, mutta ei nyt välttämättä ihan koko totuutta kerro, antaa kyllä suuntaa. Mulla jäi kokonaan se 3+ saamatta. Muistaakseni rv 6+1 vielä testasin. Tuolloin olisin jo 3+ tulosta odottanut, muttei tullut. Ultraan sitten odottelin, jossa kaikki oli niin kuin pitääkin.

Avocado kiitos että kerroit en kyllä sitten tee turhaan sitä testiä :) ehkä vain pitää rauhoittua ja odotella se reilu kaks viikkoa kunnes ultra on ja siellä toivon näkeväni pienen sydämmen sykkeen ja oikeassa paikassa ❤️

Onnea kaikille ultrakuulumisista <3 !

Eilen lens laatta ekaa kertaa. Tästä se lähtee... Noh, oon parina päivänä ottanut pelkät foolihapot... Eli ehkä tarvis ottaa taas noi b5 ja b6 vitamiinit myös. Tajuton väsy vaivaa. Eilen käytin koirankin normaalia aikasemmin ja zippasin täysin kello 11. Väsytti jo ihan törkeenä quanticoa kattoessa. Aikaa ei oo juuri levätä näiden kolmen kanssa aina :D . Mutta onneksi tästä päivästä alkaa pääsiäinen. Tänään hoidan kauppareissun, siivoan ja sitten makaan äksänä koko pyhät ruuanlaittoa lukuunottamatta. Ens viikolla ois jo eka neuvola ja otetaan varoiksi verikokeet, kun edelliset menkat on ollut tammikuulla. Tiedän kyllä ite, ettei tämä niin pitkällä ole. Mutta määritellään la sitten ultralla tarkkaan :) .

Hämeenlinna kuulee ;-)
Hämeenlinnasta landelle :)

Mulla on ihan sellainen tunne, että onkohan siellä mitään vauvaa ollenkaan... Viikko vielä ultraan ja millään en jaksaisi odottaa. Ja vielä kun näitä oireita ei ole nimeksikään. Väsyttää kyllä ja iltaisin olen ysin maissa jo nukkumassa. Ja mämmistä meni vatsa "sekaisin" mitä ei ennen ole koskaan tapahtunut :wtf:

Mulla tuo digitesti antoi tuloksen 3+ rv6+0, mutta taisin kokeilla jo rv5+3 tai jotain mutta silloin vielä näytti sitä 2-3. Eli ei nyt ainakaan ihan sokeasti kannata luottaa siihen digiin mutta kieltämättä antoihan se vähän mielenrauhaa kun sai sen tuloksen 3+ :)

Täällä pahoinvointi pahenee päivä päivältä, nyt viimesenä 4 päivänä oon oksentanu. Jatkuva heikotus ja huonoolo vaikka mitä tekee ja väsymys siihen päälle. Pahoinvointiranneke teki pahemman olon.
Soitin neuvolaa et josko heillä ois jotaki keinoja nii pisti ajan tällepäivää, verikokeita aiko ottaa tiiiä sitte mitä, josko sieltä sais apua..
Välillä tulee semmonen olo et menis kesken nii nää olot loppus ku ei vaaan jaksas enää tätä olotilaa.. Onpa angstinen olo :D

Nyt on varhaisultra varattu, 12.4 jolloin rv 6+6 joten kyllä silloin pitäisi jo näkyy jos siellä elämä on :). Jst syystä koko ajan tunne ettei kaikki ole hyvin :/ sairastan kyl paniikkihäiriötä niin toivottavasti johtuu siitä tää tunne eikä olisi jokin vaisto

Ihana lukea teidän juttuja, ketkä olette jo niin "pitkällä", että ultrassakin käyty. Itsellä vasta 4+5. Voi hitsi, täällä alkaa edellisestä raskaudesta tuttu "raivohulluus" nostaa päätään :mad: Ei todella tarvitse olla iso asia, kun jo kihisen!
Toivon vaan, että kaikki sujuu hyvin täällä ja tottakai myös teillä kaikilla muilla ❤

Lappeenrannasta ollaan.

Ensviikolla on ensimmäinen neuvola,jännittää... Np-ultra on 20.4,omien laskujen mukaan silloin olis jo vk 13-14?Toivottavasti neuvolassa la tarkentuu,mun käsittääkseni vk 13 on aika kiire jo np-ultraa ajatellen? Miksi aika nyt matelee :)

Voihan väsymys, kun päivisinkään ei toivoakaan että sais levättyä. Nuorimmainen vielä roikkuu koko ajan sylissä tai jalassa, kun ei haluais hetkeäkään olla ilman äitiä jos olen paikalla. Onneks tänään alkaa pääsiäinen ja mieskin on koko pääsiäisen lomalla niin saa ehkä itekin hetken levätä.
Just tossa laskeskelin, ettei taida olla ees varaa yksityiseen ultraan. Meillä on kotona remontti menossa ja se syö nyt tällä hetkellä niin paljon rahaa, ettei viittis kauheesti ylimääräsiä satasia pistellä mihinkään. Eli jännättävää siis riitttää pidemmälle, että onko kaikki hyvin, kun mitään suurempia oireitakaan ei oo niin kyllä se jännittää vielä enemmän.

Kävin nyt siellä neuvolassa. Kaikki arvot oli hyvät vaikka yrjönny puolet ulos, tippaan ei tarvinu jäädä vaikka sitä jo ehotteli.
Kysy haluanko käyä ultrassa ku oli sopiva väli ja käytiin sit niin syke löyty ja kaveri on oikeassa paikassa. Laitteet oli kuitenki vanhat ja kuva huono niiin ei pystyny varmentamaan oliko siellä sit kaks sykettä vai yks. Sano et varmuudella ainakin yks mutta kaksoisraskautta ei voida sulkea pois..
Innolla odotan ensviikon varhaisultraa paremmilla laitteilla et näkee kumpi on lopputulos!

Tonttu rv 7+0

Mä en niitä digitestäjä ostanut :) . Mulla oli 10 miu testejä, mitä tilasin. Napsahti viiva parissa minuutissa testiin. Mutta eka testi jäi haamuksi silti. Ne oli niitä halpoja liuskoja, otin pussin sisästä sen kosteudenkerääjän pois ja laitoin testin pussiin ja kaappiin. Tein uuden noin puolen viikon päästä ja vertasin onko viiva vahvistunut. Viikko sitten suunnilleen tein vikan testin. Kattoo jaksako noita enää tehdä kun viiva on jo semmonen vahvempi kuin kontrolli.

Tonttu92, ymmärrän sua täysin!! Ninimerkillä tänään rv 6+0 ja ensimmäinen oksennus! Etovaa oloa on ollut jo viikon. Ensi viikon tiistaina eka ultra.. Toivon silti että kaikki olisi hyvin, vaikka välillä tuntuukin ettei edes olisi raskaana :/

Takaisin