La Helmikuu 2016

eilen äitipolilla käyty, ensin puhumassa synnytyspeloista ja käytiin kiertää synnytyssalit ja muut paikat. Se synnytyssali oli jotenkin paljon kodikkaampi mitä osasin ees kuvitella :D Mutta nyt alko oikeasti jännittämään ku kaikki konkretisoituu.. eilen oli siis 35+5 vauva voi hyvin, lapsivettä normaalisti, napanuora kuulemma tosi pitkä ja vauva raivotarjonnassa, pää kuulemma syvällä alhaalla, lääkäri ei saanut päästä ees kunnon mittoja enää kun niin alhaalla, siitähän nää kovat kivut johtuu, kun sängyssä kääntyminen sattuu tuonne alapäähän ja muutaman metrin kävelykin :/ kohdunsuu oli kuulemma kiinni ja takana mut lääkäri kuulemma tunsi pään. Mitähän se mahtaa tarkottaa? Sitäkö että tuloon ei oo enää kauaa vai mitä? Vauvakin paino 2800g, ilman pään painoa, eli nyt vajaa 3kg, painoarvio ois lasketun ajan kohdalla n.4kg. sain vielä 10.2 rv 39 uuden ajan et jos miettivät käynnistystä, ellei oo sitä ennen syntyny, jos nää kivut jatkuu. Postilaatikolle kävelykin tuntuu ja tuntuu et paikat repeää. laskettu aika on kyllä sit 14.2

Ja meillä vauva nukkuu pinniksessä samassa huoneessa kun mekin, mun puolella. en uskaltais ottaa sitä samaan sänkyyn ikinä meijän kans niin pienenä..

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Mä jouduin lopettaa vartalotyynyn käytön ku se jotenki taitto mun jalan väärään asentoon ja lonkka kipeyty, en oo ny muutamaan viikkoon sitä käyttäny. Sormien pistelyki on helpottanu ku vaihtaa tarpeeks usein yöllä kylkee ja pitää kädet suorana, miel jonkilaine pieni tyyny alla. Haastavaa välillä mutta on helpottanu kipuja :)

Toivottavasti niitä on vielä kohta, ku ollaan vasta kohta lähössä.... mies taas hidastelee, kuten aina ku ois lähtö.. ok se heräs puolisen tuntii sitte :D hypin kyl seinille, jos ne on loppu

Mä en edes oikein tiiä miten sitä vartalotyynyä pitäis käyttää. Oon käyttäny vaan tavallista tyynyä välillä selän takana yöllä. Se on helppo sit siirtääkin kun vaihtaa kylkeä.

Eipä ollu enää niitä tyynyjä :arghh: pitää varmaa ite ommella ja hakee kallista täytettä... en vaa tiiä minkä kokone pitäs olla. Onko siinä valmiissa tyynyssä näkyvissä mittoja? :rolleyes:

Mie sain tädiltäni sellasen herneillä täytetyn imetystyynyn, oon käyttäny sitäkin toisinaan :) toinen hyvä on pitkulainen Ikean sisustustyyny. :) -mamma-

Eipä ollu enää niitä tyynyjä :arghh: pitää varmaa ite ommella ja hakee kallista täytettä... en vaa tiiä minkä kokone pitäs olla. Onko siinä valmiissa tyynyssä näkyvissä mittoja? :rolleyes:

Kysyitkö myyjältä?:D niitä tulee yleensä 1-3 lavallista riippuen myymälästä mut siihen pöytään mahtuu niin vähän kerralla ja sitä ei aina ehdi/tajua täyttää! T. Lidl täti :D

Mä kävin myös vihdoin ja viimein hakemassa sen vartalotyynyn ja siihen liinan.

Kysyitkö myyjältä?:D niitä tulee yleensä 1-3 lavallista riippuen myymälästä mut siihen pöytään mahtuu niin vähän kerralla ja sitä ei aina ehdi/tajua täyttää! T. Lidl täti :D

Eipä tullu mielee kysyä :( petyin nii karvaasti :D

Meillä pinnis on samassa makkarissa meidän kanssa ainakin aluksi ja siellä on äitiyslaatikossa pienelle peti.

Ikean pitkulaiset sisustustyynyt on ollut täälläkin käytössä. Toinen mahan edessä ja toinen seläntakana. Kaksi normityynyä pään alla ja yksi normityyny varalla yöpöydällä kun joskus hakuaa jalkojen väliinkin laittaa. Mies nauroi alussa että mahtuukohan hän enää sänkyyn ollenkaan kun tyynytnon sen vallanneet :)

Raskausmyrkytysoireiden takia itsekin kävin tällä viikolla neuvolassa ylimääräistä kertaa. Onneks ei tullu mitään mutta seurattu on tarkkaan ja heti käskivät soittaa synnärille jos tulee ongelmaa.

Tiistaina lääkäri ja laittaa lähetteen synnytystapa arvioon ni pääsee samalla tutustumaan sairaalan puoleen. Jännittää...

Hei juu. Meilläki makkariin tulee pinnasänky sivuvaunuksi ainaki alukso. Saa nähä miten sit tää siirtyy isoveljen kans samaan huoneeseen nukkuu

Meillä on makkarissa erikseen pieni ensisänky vauvalle ku pinnis on niin valtava, mut sit ku se sänky käy pieneks niin vauva siirtyy omaan huoneeseen pinniksee ja toivottavasti oppii nukkumaan omassa rauhassa :)

Meillä vauva tulee alussa nukkumaan (jos alkaa nukkumaan siinä...) minun puolella sängyn vieressä kehdossa. Esikoinen nukkuu miehen puolella sänkyä omassa sängyssään. Saa nähä mikä fiasko siitäki tulee kun joutuu kaikki nukkumaan samassa huoneessa.. Tuleeko kukaan nukkumaan sit öisin..

Onko muuten kaikilla vauva jo kiinnittynyt rv 36 viikoilla? Minun vauva ei ole kiinnittynyt vieläkään vaikka 36+3 menossa. Pääalaspäin on ja alhaalla,mutta pää heiluu vielä. Kohta alkaa niin ahistaa, että jos se päättääkin aikaisemmin syntyä eikä ole kiinnittynyt,niin tulee taas uutta jännitettävää.. Yh.

Onko muuten kaikilla vauva jo kiinnittynyt rv 36 viikoilla? Minun vauva ei ole kiinnittynyt vieläkään vaikka 36+3 menossa. Pääalaspäin on ja alhaalla,mutta pää heiluu vielä. Kohta alkaa niin ahistaa, että jos se päättääkin aikaisemmin syntyä eikä ole kiinnittynyt,niin tulee taas uutta jännitettävää.. Yh.

Ei oo kiinnittynyt täälläkään, viikkoja 37+3. Pää on kyllä alhaalla...

Mä oon miettiny, että jos ensin pidän vauvaa oman sänkyni "sivuvaunussa" sellasessa pikkusängyssä, niin mitenköhän helppo siitä on sitten siirtyä pinnasänkyyn, kun pinnasänkyä en saa enää mahtumaan mun sängyn viereen eli se on sit kyl samassa huoneessa, mutta toisessa nurkassa. Siihen pikkusänkyyn ei vaan vauva mahdu montaa kuukautta. No, tuon näkee sitten kun on ajankohtaista. Kai se on vauvakohtaistakin miten helppoa se siirtymävaihe on.

Takaisin