La Helmikuu 2016

Masukk1, kiva että vauvakutsut piristi :). Jaksaminen on täälläkin kortilla. Tänään täyty vähän ottaa itteensä niskasta kiinni ja askarrella tyttöjen kanssa kuopuksen synttärikutsukortit. Huhhuh. Me pidetään synttärit 2viikkoo etuajassa, koska kuopuksen synttäreiden aikaan toivottavasti ollaan kotiutumassa sairaalasta <3. Kuopus 7.2 ja LA 5.2 :P. Kaikille muillekin tosi paljon jaksamista supistusten kestämiseen.
Sain vihdosta viimein pinnasängyn kasattua ja sit piti vääntää ja kääntää kämppää ympäri ja miettiä huonekalujen sijoittelua... Pinnis olis ollu ilman toista laitaa meidän sängyn viereen pultattuna, mutta sitten kun siinä ihasteltiin tulosta niin meidän pikku koira päätti että siinähän on sille hyvä nukkumapaikka!! Ei perkule kun pinnis irti sängystä ja laita paikoilleen.. Mä niin itkin sisäisiä kyyneleitä ja heitin hyvästit helpolle yöajalle..

Mulle selvis eilen, et saadaan meidän pinnis näillä näkymin vasta kuukauden päästä, kun ostetaan se sittenkin käytettynä. Nykyinen käyttäjä täyttää 2 v. kuukauden päästä ja tulee saamaan synttärilahjaksi ns. isojen tytöjen sängyn, niin siinä tilanteessa vapautuu se pinnis sitten meitä varten. Olen vaan jotenkin malttamaton sen kanssa, mutta ei tässä oikeasti hätää ole, kun mulla on kuitenkin tuo vastasyntyneen sänky olemassa. Että jos vauva päättääkin tulla maailmaan ennen laskettua (23.2.), niin on kuitenkin jonkinlainen sänky olemassa ja äitiyspakkauksen laatikkoakin voidaan tarvittaessa käyttää.

Meillä on pinnis laitettuna kunnossa mutta petasin silti ton äitiyspaketin laatikon pediksi. Saa sitten nukkua tässä olkkarissa ei tarvi rampata makkariin jatkuvasti :) ja jos oppii paremmin nukkumaan hälyssä.

Mitäs MPOP.lle mahtaa kuulua?

Kävin eilen taas lääkärissä onneks oli pysyny kohdunsuu samana ja lääkäri sano et ens viikolla on jo 35 nii sit ei tarvi olla enää sänkypotilaana vaa saa rupee vaikka seisoon päällä ja ei haittaa vaikka tulis jo ;) kuulemma ei tuu pysymään loppuun asti sano lääkäri. Onneks vauvalle on annettu kortisoonit niin että keuhkot on jo valmiit tänne. Koko viime yö ollu taas kipeitä supistuksia ton tutkimuksen jälkeen.

Jeeee paulinah,mahtava homma! Mulla alkaa kans ylihuomenna 35 (mikä tuntuu uskomattomalta), niin minähän oon jo het huomenna menossa kampaajalle ym. :D pääsee taas normaalielämään kiinni!

Meillä on pinnis laitettuna kunnossa mutta petasin silti ton äitiyspaketin laatikon pediksi. Saa sitten nukkua tässä olkkarissa ei tarvi rampata makkariin jatkuvasti :) ja jos oppii paremmin nukkumaan hälyssä.

Mitäs MPOP.lle mahtaa kuulua?

Tänään 33+0! :) Täällähän mie sairaalassa edelleen köllötän, pe ja la ei tullu supisteluja pienestä liikkumisesta huolimatta, söin kylläkin makuuasennossa, eilen tuli jotain ku piirtyvät käyrälle ja sain pariin otteeseen estolääkettä. Nytkin tässä käyrällä olen kun nää tuntemukset vähän epäselviä eikä taida tällä kertaa supistuksista olla kyse kun ei piirry käyrälle. :) huomenna on taas ultra ja toivon tosi paljon et pääsisin kotiin eikä ois kohdunsuulla muutoksia tullut! Tänään tulee 2 vk täyteen sairaalassa. :S haluun jo kotiiiiin!

Kyllä sä varmasti pian pääset kotia! Aika varmaan tuntuu tosi pitkältä MPOP, kai kattelet siellä kaikkee ohjelmii ja sarjoja? Mä oon rupenu tekee ristikoita :D:D

Aika on menny yllättävän nopeasti, mulla ollu kuitenki aika paljon kaikkea tekemistä täällä, ristikoita, värityskirja, läppäri ja leffoja, telkkari, lehtiä.. Sit oon yleensä ottanu jossain vaiheessa päiväunet nii siinäkin menee sitä aikaa aina mukavasti :D

Lovelife ei muuta kun kotikonsteja kokeilemaan :) Mun mies kyllä aina aina naureskelee että ei ne mitään auta,mut voihan sitä kokeilla :D kerro jos joku toimii!

Mulla oli synnytyksen jälkeen ranteet ihan kipeät, pikku hiljaa alkoi kivut. Tukia kokeilin, niistä ei juurikaan apua ollut. Ajan kans meni itsestään ohi. Fysioterapeutilta sain silloin ranteen vahvistukseen ohjeet.

Tuulia musta tuntuu ettei ne mikään toimi. Väsyttää vaan itsensä :D kokeilin jopa ylämäkijuoksua kun odotin ekaa ja viikot oli jos 41+... ei mitään merkitystä vaikka paikat oli auennut jo rv 24 :D

Onko kuin moni treenannu lantionpohjalihaksia raskausaikana? Tai urheillu ny viimisellä kolmanneksel? Meillä alkais tällä viikolla jumppa (bailamama) ja vähä jännittää et vielkö uskaltaa mennä jumppaileen..ny menos 34+5

Mä oon maailman huonoin noitten lantionpohjalihasten treenauksen kanssa, ei vaan muista! :s

Liikunta on pudonnu iha minimiin raskauaikana, käydää vaan ihan muutaman kilsan kävelyillä ja välillä vähän heiluttelen kahvakuulaa kotona :D vähä säälittävää kyllä ku ennen kummiski liikuntaa tullu harrastettua paljonki ja nyt ei mitää!

liikkumisen (muuta kun perus arkiliikunta kotona ja töissä) lopetin jo varmaan pahoinvointiin (rv7-12). :D
Lantionpohjalihaksia oon aina välillä muistaessani yrittäny harjoittaa... Eli aika harvoin. :D

Oon kerran käyny uimassa ja ihan paristi kävelyllä. Tosin töissä ollessa nyt väkisinkin tuli liikuttua, lastentarhanopettaja kun olen. :)

Mää oon käyny koko viime syksyn 2-3 x viikossa jumpassa ja lenkillä, nyt on jääny lenkit vähemmälle ja jumpatki on ollu joulutauolla. Tekis kyl mieli mennä kokeileen jumppaa lauantaina, pitää vaa varmistaa terkkarilta ettei oo mitää estettä. Lantionpohjalihaksia oon ny jumppatauon ajan treenannu 2-4 x vko, sais ehkä vähä tiheemminki jumpata..ei vaan jaksa

Liikuntaa ei oo pahemmin harrasteltu muuten ku koiran kans lenkkeilty, pitäis treenailla enemmän tuol makkarin puolella miehen kans. ;) Oon vähän pettyny itteeni ku ei vaan oo tehny mieli, haluisin et tekis...
Odotan innolla että vauva tulee ulos ja voi alkaa taas siirtyä kunnon urheilun puoleen! Sais siitäki sit energiaa, mitä mieltä ootte voisko vauvan ottaa salille mukaan hengaa jos se kuitenki nukkuu?

Mäki aattelin kokeilla jumppatunneille sen ottaa jos sattus et menee hyvin :) ja espanjankielen tunnille myös, se toki kestää pari tuntii.. pitää viel funtsii. Tai sit anoppi saa sen aikaa vahtia muksua

Takaisin