La Helmikuu 2016

Voi apua mikä herätys täälläkin oli aamulla!! Heräsin,ja aloin saman tien haukkomaan henkeä kun sattu niin paljon ylävatsan kohdalle oikealle puolelle,siis oikean rinnan alle,hengittäminen sattu,liikkuminen sattu,ja vatsa oli siitä kohdalta ihan kosketusarka. Vauvan jalat on ollu siinä jo pitemmän aikaa (ja on varmaan loppuun asti), ja yöllä varmaan kokoajan potkinu samaan kohtaan,niin musta tuntuu että multa venähti tai revähti vatsalihas siitä kohtaan! Nyt on vähän helpottanu kyllä,mutta vielä arka.. Ei se lihaskaan loputtomia kestä,nyt se kyllä otti itteensä. Napaan välillä pistää kans kauheesti,mut se menee 1-2min ohi, en tiiä liittyiskö supistuksiin jotenkin.. Supistelee joka päivä,mut vielä ei oo juurikaan kipeitä ollu,vaan epämukavia.. Nyt 34+2. Vauva on onneks pää alaspäin,mutta alapäätähän se välillä vihloo niin prkleesti,niinkuin näköjään muillakin :D ei oo pitkästi enää,koitetaan jaksaa! Lupasin mun siskolle,etten synnytä ennen ens viikon lauantaita,kun mulla on sillon baby showerit,aion pitää lupaukseni :)

Tuulia88, mulla tuntuu peffa siinä samassa kohtaa mitä kuvailit. Auts, tyyppi heiluttelee peppua hyvin, hyvin paljon ;)

Joo nakero,ihan hellänä ja kosketusarkana se kohta,kun kokoajan jyskyttää samaan paikkaan! Panadol vähän autto,saakohan tohon ylävatsaan laittaa kylmägeeliä rauhoittamaan ärtynyttä lihasta,ei vissiin..?

Eikö kylmägeelii saa käyttää iha vapaasti? En ainakaa oo kuullu ettei sais. Luulisin et se on parempiki ko panadol :)
Nyt alkaa huomaan jalkojen turvotuksesta ettei oo istunu jalat ylhäällä tarpeeks päivän aikana, het on jääny rannut sukista. Ja aamusin on oikeen käden sormet hetken aikaa jäykät ja turvoksissa

Ja tuo hermopinne ranteessa alkaa vaivaam entistä enemmän :/ ei pysty ees kynää pitään kauaa kädes ku lähtee tunto sormista. Tiputin jo kananmunat lattialle ku ei saa kunnolla otetta mistään. Ja ku oon vasuri ni tietty on vasemmas kädes se vika.. toiv tää helpottaa raskauden jälkeen tai en uskalla ottaa vauvaaka syliin..

Mulla on tuo molemmissa käsissä. Lisänä vielä reumaperäinen tulehdus rystysissä. Päivällä käsituet ja yöllä lepolastat. Tosi ärsyttävä vaiva. Kun vauva syntyy, saan toiset tuet. Sellaiset, joissa se tuki on kämmenselän puolella.

Mulla on edelleen kesken 18 sivun koulutyö, joka piti jo joulukuussa palauttaa... :/

Tuulia88: Kyl mää ainaki uskaltaisin laittaa sitä geeliä mahaankin.. Eihän se niin kovin syvälle imeydy ja kai se ois neuvolassa kielletty jos ei sais käyttää :wink

Marinellahi83: Mulla samaa ongelmaa.. Tosin oikeassa kädessä ja oon oikeakätinen! Aamusin on molemmat kädet hetken aikaa niin turvoksissa, et on vaikee päästä ees sängystä ylös, kun niihin sattuu niin paljon ja sormet ei vaan taivu. Ja iltaa kohden puutuu oikeasta kädestä nimetön ja keskari aina vaan helpommin, esim kun pidän lusikkaa kädessä tai harjaan hiuksia :confused:

Niin ja mun äiti sano, et hällä puutu oikee käsi kun mua odotti ja tunto palautu vasta kun olin 9kk ikänen :wideyed:

Mun kaverilla oli sama vaiva ko ootti esikoista, palautu vasta ku likka oli jotain puol vuotias. Sit ku ootti poikia ni sen jälkeen ei oo kunnolla palautunu ja ny pitää toinen käsi leikata :/ kysyin muuten siltä millä viikoilla se synnytti ne kaksoset ni 38+2 ja se käynnistettiin ku oli niin tukala olo, molemmat pojat paino yli 3 kg syntyessää :) yhteensä poikien paino olo 6,5 kg :)

Mulla on nyt helpottanut sormien jatkuva puutuminen, kun oon joulukuun puolivälistä asti ollut lomalla ja käynyt 2krt/kk hierojalla 30min kerrallaan. Niskat oli aluksi niin jumissa että pyörryin hierojalla! Mutta nyt kun ne on saatu auki niin ei sormetkaan oo puutunut!
Ilmeisesti tämä mahan paino saa mut ihmeellisiin asentoihin niin että jännittämällä saan hartian seudun jumiin..

Mulla on tota sormien puutumista vähän väliä. Joskus jopa haarukan käyttäminen esim puuduttaa sormia :/

Mä luulen kans, et mulla on niskat niin jumissa, et sit vaikuttaa käsiinkin :sorry: voi kun ois varaa ja aikaa hierojaan :sorry:

Mun kaverilla oli sama vaiva ko ootti esikoista, palautu vasta ku likka oli jotain puol vuotias. Sit ku ootti poikia ni sen jälkeen ei oo kunnolla palautunu ja ny pitää toinen käsi leikata :/ kysyin muuten siltä millä viikoilla se synnytti ne kaksoset ni 38+2 ja se käynnistettiin ku oli niin tukala olo, molemmat pojat paino yli 3 kg syntyessää :) yhteensä poikien paino olo 6,5 kg :)

Apua! Melkein 7kg pelkkiä vauvoja :wideyed:

Mulla myös tota sormien puutumista ollu. Itellä auttaa se yölasta ja pari hierojakäyntiä. Jos ei oo varaa hierojaan, ni voi vaikka miestä pyytää hieromaan käsivartta ulkopinnalta ranteesta kyynärpäähän. Alottaa peukalolla kevyin pyörivin liikkein ja ku lihakset on lämpimät(n.5min), ni vaihtaa pekalon kämmenselkään tai mikä toi ranteen ja kämmenen yhtymäkohta nyt onkaan nimeltään. Sillä sitte kevyesti painaa pitkiä vetoja ranteesta kyynärpään suuntaan muutamia kertoja. Kannattaa tehä se käsittely pöydän päällä ja laittaa tyyny vähän pehmentämään. Käsittely kannattaa toistaa parin päivän päästä.

Voisin varata aikaa mun fysioterapeutille, se pystys jelppaan varmasti ton puutumisen kans. Yölastaa oon käyttäny jo varmaa 3kk mut ny alkaa siitä huolimatta puutuun. Viime yö oli eka kerta viikkoon ku toinen pakaralihas ei puutunu koko yönä! :)

On kyllä ollut isot kaksoset noi!
Ne mun kaverin kaksoset oli yhteensä alle 4,5kg. :D Tosin ne nyt syntykin jo 34+

Muistelinki tos et kaverilla oli kyl aika komee maha! :) eikä sille tullu yhtään ainuttakaan raskausarpee mahaan :eek:
Toiv sulla on vähä kevyempiä vauvoja :)

Uskon et maha on ollu aikamoinen :wink no mulla kyllä on arpia vaikka muille jakaa! Tytöt teki mulle kaikki pitkittäissuunnassa mahdolliset arvet ja nyt pojat on sit tehny viel poikittaissuunnassakin arpia :sorry: mutta! Arvet kertoo elämästä :wink en tiiä minkä kokosii pojat on tällä hetkellä, mut ens viikolla kun on taas ultra, niin uskoisin et ovat molemmat kasvaneet jo päälle 2kg :wink

Tänään oli ihanat baby showerit järjestetty! Oli ihana nähä kaikkia ihmisiä ku en oo pahemmin ketään jaksanu käydä moikkailemassa, tuli hyvä mieli

Kyllä on hirveetä näiden vaivojen kanssa ollu, en jaksa enää kävellä juuri ollenkaa ees kaupassa käydessä. Pitää puolessa tunnissaki pitää pausseja että ei alkais supistaa...

Tää viikko on menny kyl niin hitaasti ja luulen että tulevat viikot tulee olee samaa mössöä... Tässä on jo kuukaus äitiyslomailtu ja himassa oltu jo ainaki kuus viikkoa... Näin ei varmaan pitäis ikinä sanoa mutta syntyispä vauva jo että olis ees jotain puuhailtavaa. En enää osaa nauttia pelkästä olemisesta ja kun ei mitään jaksa tehä.

Takaisin