La Helmikuu 2016

Hui kamala, teillä on ollu hektistä. :(

Mie odottelen vaan että Vi-Siblin alkas auttamaan enkä joutus taas soittamaan tänään ympäriinsä että mitä teen. Ummetus hellitti siis toissapäivänä kun kuurin alotin, mutta eilen, yöllä ja tänäaamuna on vaan ollu yksinkertasesti ahdasta. Ei tapahu ei yhtään mitään :mad: taidan nyt oikeesti lopettaa kokonaan karkit ja sun muut, kun eilen erehdyin kaupungilla syömään yhen donitsin ja siitä lähtien on taas ollu kun nyrkki olis vauvan vieressä. :(

Mutta pieni tämä huoli on, mie surkuttelen teidän puolesta kun ne supparit osaa kyllä olla ilkeitä.

BB: Supistukset on inhottavia ja kipeitä, mut kyl ne aikanaan loppuu ja niihin saa tarvittaessa kivunlievitystä :wink ja hei - mä hullu oon tekemässä tän jo kolmanteen (ja viimeiseen) kertaan! Jos mä oon selvinny, niin kyl selviät säkin!!!

Hui kamala, teillä on ollu hektistä. :(

Mie odottelen vaan että Vi-Siblin alkas auttamaan enkä joutus taas soittamaan tänään ympäriinsä että mitä teen. Ummetus hellitti siis toissapäivänä kun kuurin alotin, mutta eilen, yöllä ja tänäaamuna on vaan ollu yksinkertasesti ahdasta. Ei tapahu ei yhtään mitään :mad: taidan nyt oikeesti lopettaa kokonaan karkit ja sun muut, kun eilen erehdyin kaupungilla syömään yhen donitsin ja siitä lähtien on taas ollu kun nyrkki olis vauvan vieressä. :(

Mutta pieni tämä huoli on, mie surkuttelen teidän puolesta kun ne supparit osaa kyllä olla ilkeitä.

Suosittelen kokeilemaan suolihuuhtelua!

Joo täälläki meinaa olla aika uupunu, huonosti nukun ja vihloo alapääs varsinkin illasta. No pitää muistaa että loppusuoralla ollaan <3

Nakero osta apteekista microlaxia tms raskaana olevalle sopiva "miniperäruiske", semmosella mie jouduin täällä osastolla yks kerta toimittamaan mahan, se oli nopea ja hellävarainen helpotus. Kätilöt sano et isot suolihuuhtelut voi lisätä supistelua, ite ainakin suosittelisin tuota microlaxia tai muuta vastaavaa :)

Huh,täällä kans supistelee aika herkästi! Eivät ole vielä kivuliaita eikä säännöllisiä,mutta aika paljon niitä tulee.. Mutta tänään onneksi alkoi viikko 34,jeeee, joten enää ei niinkään suurta huolta ole supistuksista. Jotenkin tuntuu että laskettuun aikaan asti ei kyllä mene missään nimessä,sen verran alapäätäkin vihloo :) mutta nyt on pidettävä jalat ristissä,kun ensi viikollla on mun baby showerit,ei passaa synnyttää ennen sitä! :D

Supisteluja myös täällä ollu yöllä kun niin jännitettiin suomen peliä, piti aamulla ottaa ihan särkylääke ku reidet ja alaselkä ihan liekeissä... Onneksi auttoi. Mulla ei noi supistelut oo tehny paikoille juuri mitää, vähän pehmenneet lääkärin mukaa. Mulla synnytys kestää varmaa viikon tällä menolla...

Tääkä supisteluja kans lähes joka päivä, alapäätäki välillä vihloo ja menkkajomotusta on ajoittain, terkkarin mukaan kaikki kuuluu asiaan. Mulla toi menkkajomotus liitetty kohdun kasvuun. En tiijä onko paikat pehmennyt tai auennu, ei oo kukaan tarkistanu tilannetta, lääkärille aika vasta tammikuun lopus.
Sain ny vauvan sängyn laitettua valmiiks ja keittiön kaapit siivottua ni sai mahtuun tuttipullot ja lasten astiat :) viel pitäs joulu siivota pois ni ois kaikki kondikses

Nii joo, veikkaan et mulle käy samoin ku miehen kaverin vaimolle. Meni 2 vko yli, ja 5 pv yritti synnyttää, lopulta piti leikata ku ei tullu millää pihalle.

On tää kyllä niin jännää aikaa, pakko käydä tääl aina tarkistaa onko jollekin tapahtunut jotain... ☺Omalla kohdalla tähtään vaan siihen ettei menis pitkälle maaliskuuta... sen verran pitkänsitkeetä oli viimeksi...

Täällä on noita supistuksia tullut välillä ihan säännöllisesti 5 minuutin välein. Ja kestoltaan ollu sen puolesta minuutista puoleentoista.. mut nää on kivuttomia osa ja osa vähän napakampia mut en voi sanoo et ois kivuliaita. Eilen tätä kesti koko päivän välillä tosin oli pidempiä taukoja ja yöllä heräili/ suppareihin jotka oli jo tosiaan kipeitäkin... nyt aamusta asti tullut jälleen epäsäännöllisen säännöllisesti. Väsyttämään rupee tää.. eniten tässä ihmetyttää se että nää tuntuu rauhottuvan sillon kun liikun?!?!? Ei mitään logiikkaa :D

Mulle sano terkka eilen neuvolassa, kun mietin että oliko sulla supistuksia kun selässä oli aaltoilevaa kipua, että supistus rauhottuu levossa - ei liikkeessä niinkun mun tuntu menevän. Ei puhunut synnytyssupistuksista vaan yleisesti vissiin näistä ennakoivista? Tuli siihen tulokseen että vain selkäkipua, kun rauhottu 1g panadolilla ja liikkumisella. Tiedä häntä. Kohdunkaula kuitenki lyhentyny ja suu pehmee, kai ne jotain on sitten aikaan saanu :)

Mä tulkitsen nää supistuksiks sillä että maha kiristyy ja on aivan kova koko kohtu. Myös tunnen kun tuo "työntää vauvaa alaspäin" mut tuntuu et ainoo keino helpottaa on liikuskella ei siis rehkiä mut liikuskella ja sit kylkimakuulla myös helpottaa. Tosin viime yönä tuli kylkimakuulla kun nukuin ja heräsin kipuun ja kiristykseen ja menkkajuilinta oli yhtäaikaa ja paineen tunne. Mut tosiaan jos alan rehkimään ja touhuamaan niin alavatsaa alkaa kivistämään ja repimään ja liikkuminen tulee tosi hankalaksi mut masu ei kovetu tai sit en huomaa sitä pystyasennossa.

Nooh mua nyt ei haittaa vaiks jo syntys lähiaikoina kun ens maanantaina on 37vk täynnä ja täys aikasia ollaan :) mpopin pienokainen sais viel pysyä masussa. Mä oon muuteski ihan varma et tää menee vielä kuitenki yliajalle :D just juttelin erään toisen odottajan kans jolla samanlaista ku mulla ja edelleen vauva masussa 40+ jotain.. huh ei kyl huvittas tätä kestää joka päivä yliajalle..

Mullahan bb oli nuo molemmat tytöt silleen et toisesta rv 24 ja toisesta rv 26 oli kohdunkaula lyhentynyt 1.5cm ja suu auki 2 sormelle. Silti ne synty molemmat vasta rv 42

Kiitoksia vinkeistä, äsken teki mieli jo kirjottaa onnelisuusketjuun kun alkoi tapahtumaan :D ...miten voi pienestä tullakin iloiseksi.

Lovelife, niin se vaan on et ikinä kun ei tiiä :D tulee kun on tullakseen ja jos ei tunnu tulevan omin voimin niin kai ne käynnistää.. haluaisin vaan niin kovasti että tulis ihan omilla luonnollisilla keinoilla.. niin paljon lukenut huonoja juttuja käynnistyksistä.

Lovelife tuo on kyllä huojentavaa luettavaa! Jospa se miullaki sit pysyis vaavi vielä matkassa! :) pitää vaan levätä tosi paljon.

Takaisin