La Helmikuu 2016

Mulle oli kans näköjään päätös tehty 31.12 vaikka äitiysloma alkaa vasta 22.1. :eek: ja vero% on sama pitää 25: ssä kun normi palkastakin on menny 24%.. :)

Nakero, kannattaa sulla sit laskettsa muutosverokortti jos palkastaki on menny noin paljo veroo. Ei luultavasti tuo 25% riitä.

Mulla loppu työsopimus 31.12 ja oon siis työtön nyt 1.1. lukien, meinaatko että tässäki tapauksessa? :)

Supistelee.. koko päivän supistellut enemmän ja vähemmmän mut tosiaan kivuttomasti. Nytkin oon vaan maannut sängyssä tunnin ja supistellut 5-10 minuutin välein.. hmph loppus jo tai alkas kunnolla :o ärsyttää tää jokapäiväinen supistelu.

Mulla loppu työsopimus 31.12 ja oon siis työtön nyt 1.1. lukien, meinaatko että tässäki tapauksessa? :)

Kyllä. Mulla loppu esikoisen aikana työsopimus syyskuussa, jäin lokakuussa äitiyslomalle. Työtulojen veroprossa olisi ollu 18%, kelan äitiyspäivärahalle einees 23% riittäny

Supistelee.. koko päivän supistellut enemmän ja vähemmmän mut tosiaan kivuttomasti. Nytkin oon vaan maannut sängyssä tunnin ja supistellut 5-10 minuutin välein.. hmph loppus jo tai alkas kunnolla :o ärsyttää tää jokapäiväinen supistelu.

Täällä sama olotila. Kurjaa, itselläni ainakin vaikeuttaa liikkumista ja touhuamista. Yölläkin heräilee, kun supistelee. Toisaalta hyvä, kun supistelee. Tietää ainakin, että jotain tapahtuu alakerrassa. :D

Afrobaby, se on kyl totta että hyvä että jtn tapahtuu :) jospa se edes vähän helpottas loppuhuipennusta :o ensisynnyttäjänä kun siitä muutenkin puhutaan että avautumisvaihe kestää ikuisuuden ja on kivuliasta.. kaikki tämä kai on askel eteenpäin..:confused::cool:

Nyt tulee tyhmä kysymys niille jotka on jo ennenkin synnyttäneet; oon nähnyt paljon vauva kuvia sairaalasta heti synnytyksen jälkeen ja kaikilla on aina joku myssy päässä, saako sairaalasta sellasen vai pitääkö olla oma mukana? :o

Mut kannattaa kyllä varata niitä myssyjä kotiin nyt talvella :) Pienillä ei vielä lämmösäätely toimi niin kuin isommilla ja nimen omaan suhteessa ison pään kautta haihtuu paljon lämpöä.

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Heh, täällä ihan sama! Jännitettiin yhdessä ja elettiin täysillä mukana. Saattaapi tulla äitiinsä penkkiurheilijana tämä pieni tyyppi.

Mulla on nyt kolme päivää tullut supistuksia oikein reilusti. Ei ne niitä varsinaisia ole, sen tiedän, mutta kipeää tekevät ja jalkovälissä vihloo ja liikkuminen on hankalaa. Lisäksi alan olla aika väsynyt jo, vaikka kuinka tsemppaan. Jos huomenna taas jatkuu sama meno, niin pakko varmaan soittaa synnärille ja kysyä neuvoa. Huoh...

Vitsi ku joka aamu en saa nukuttua herää samalla kun mies herää töihin(4.15) eikä sit enää uni tuukkaan :-(

Tsemppiä teille ketä supistelee reilusti ♥
Mua jonkun verran mutta ei joka päivä viimeksi pahin oli sunnuntai mut sen jälkeen tullu ihan vaan pari päivässä!

Minä taas herään tasatunnein vessassa käymään yöllä, mutta kun mies menee 7 töihin, niin sitten saan nukuttua 10 asti. :D

Mäki nukun paremmin sillon ko mies ei oo kotona :P oon kyl muuten nukkunu tosi hyvin koko raskauden ajan. Paitti sillon alus oli unettomuutta, mut ko vaihettiin allergialääke ni seki asia korjaantu :) tälle päivälle olis taas vähä tekemistä, pitäs tehä kaappeihin tilaa vauvan jutuille ja pitäs saada tavaroita muutenki järjesteltyy, en vaa tiijä miten ku ei oo säilytystiloja oikee

Pöh takapakkia mentiin. Ilmeisesti eiliset 3 x 20 min aularuokailut oli liikaa mun draamaqueen-kohdulle ja se vihoitteli koko illan ja yöllä 4 maissa supisteli ehkä 5 min välein, menkkajomotusta sekä selässä että vatsassa. Onneks se yks estolääke jo autto ja sain sitte nukuttua. Nyt vaan ku heräsin ja nousin ylös nii välittömästi alko jomottaa sekä alavatsaa että -selkää. Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä ku kattoo miun asiat. Mie en varmaa pääse täältä koskaan pois :'(

Itsekin tänne yleiselle puolelle voisin kirjottaa vielä että jopas oli juu viime yö.. sypelääkäri eilen sisätutkimuksellaan sai selkeestikin jtn aikaan koska yöllä heräsin ekaa kertaa ihan kivuliaisiin supistuksiin.. menkkajomottelua myös jonkun verran ja nyt tosiaan jännittää että alkaako tämä nyt tarkottaa että h-hetki lähenee kun oli tosiaan kohdunkaula lyhentynyt ja sormelle auki eilen.. Hui hitsivie.. pitäs varmaan täällä kotosalla saada nyt kaikki järkättyä valmiiks ja tosiaan sairaalakassiin survoa kamat lähtövalmiuteen.. pelottaa kyl miten kipeitä ne synnytyssupparit on kun nuo viime öiset jo sai vaikeroimaan..

Takaisin