Kivaa lukea toisten joulupuuhista
Mulla oli tänään neuvola ja se ei ollutkaan ihan perus seurantakäynti.. Tai oli joo, mut muuttui lopussa aika jännitysnäytelmäksi..
Neuvolantäti kun ei löytänyt meidän B-herran sykkeitä. Tai löysi, muttei voinut olla kuitenkaan 100% varma, että onko se ääni kaiku A-herran sykkeistä vai B:n oma syke. Siitä sitten ultraan soitto ja sinne suoraan niin pian kuin pääsi (lääkäri oli vielä paikalla). Onneks välimatkat on lyhyitä, niin ei kauan matka kestänyt. Noh, siellä sitten kätilö mua odottamassa, otti multa äitiyskortin ja sanoi että lääkäri katsoo ihan kohta, käy hetkeksi istumaan. Siinä sitten istuin vartin verran ja varmaan joka minuutti käännyin katsomaan kelloa.
Nousin salamana penkistä, kun kätilö tuli mua hakemaan "ultrahuoneeseen". Lääkäri sitten kyseli ensin hieman, miksi tulin paikalle ja selitin ettei B:n sykkeitä löytynyt neuvolassa. Siihen sitten makaamaan ultrattavaksi - silloin mun syke oli varmaan jotain 200 luokkaa.. Lääkäri sitten rupesi katsomaan miten päin meidän pienet pojat siellä majailee ja tajusin heti, miksei neuvolassa oltu löydetty sykkeitä - pojat olivat taas päättäneet kääntyä ja neuvolassa oltiin luultu B:n peppua hänen pääkseen, ja koska sykkeet kuuluu parhaiten selkäpuolelta, oli niiden löytäminen mahdotonta, koska herra B oli selkä minun selkääni vasten.
Ultralääkäri löysi sykkeet heti ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Kun lääkäri tämän sanoi ääneen, mulle tuli todella helpottunut olo. Silloin piti kyllä pidätellä helpotuksen kyyneliä!
En haluais kyllä tämmöstä jännitystä enää tähän raskauteen.. Ihmettelen ettei tullut sen takia mitään supistuksia!
Ainiin vielä tähän loppuun - oon ihan kauhuissani, kun mulle on tullu jo 12kg painoa lisää!!!! Meidän tytöistä en kummastakaan kerännyt lisäpainoa kun 5kg..