La Helmikuu 2016

Meillon kans joulu jo valmiina. Verhot vaihettu ja koristeet laitettu. Lauantaina imuroin koko alakerran ja pesun lattiat ja vaihoin joulumatot. Yläkertaan en tänä vuonna ny laittanu joulua ku ei millää aika riittäny. Joululeipomuksia tehty vaik kui paljo.. vkl tuli leivottua n.200 vaaleetapiparia ja keksiä, viel pitää 100 tummaa piparia tehä ku mies on syöny jo ekan satsin :) aatto ollaan mun vanhemmilla ja joulupäivä tuttavaperheen luona ni jouluruokoa ei tartte kotiin hommata. Lahjat on hankittu muuten et viel yks mun lahja on kaupas :)

Käytiin ekassa valmennuksessa.. oli vaan vähä "typerää" ku tää vanhemmuusvalmennus olis ollu hyvä käyjä jo alkuraskaudes.. olin ainut jolla oli iso maha, muilla ei näkyny viel mitään..

Meillä onneks kaikki mummot ja mammat hoitaa ruokapuolen niin käydään syömässä 2x päivässä jonkun luona ja illat kotona, helpolla päästään! :D lahjoja ostelin vaan ystävien lapsille, ens vuonna sitte enemmän!
Viime viikolla kokosin elämäni ekan (ja vikan) piparitalon ja tänään tein superhyvää (ja superhelppoa) valkosuklaa polkakarkki "fudgea" nam!
En malta odottaa jouluruokia!! :joyful:

Meillä ei oikeastaan joulua vietetä, anopilla käydään aattona syömässä. Lahjoja ei osteta, meillä on tapana ostaa silloin kun jotain oikeasti tarvitaan, vaikka sitten keskellä kesää. Ei haluta mitään krääsää!

Hurrrrjaaa! Alle 7 viikkoa laskettuun aikaan, vauvahan voi siis tulla tupsahtaa koska vaan! :-D

Täällä on joulu! Kuusi on koristeltu tai no lapset sen koristeli ihan omannäköiseksi siinä on vähän kaikenlaista! :-) ♥kinkku paistetaan keskiviikkona joulusiivot on tehty ja sain paketit paketoitua! täällä on maha todella iso toivon että se laskeutuis niin saisin henkitettyä paremmin nyt se on semmosta kovaäänistä ja ärsyttävä läähätystä :-D
Hyvää joulua kaikille mammoille täällä ja uutta vuotta jos en kerkeä käymään täällä :-) ♡

Kivaa lukea toisten joulupuuhista :happy:

Mulla oli tänään neuvola ja se ei ollutkaan ihan perus seurantakäynti.. Tai oli joo, mut muuttui lopussa aika jännitysnäytelmäksi..

Neuvolantäti kun ei löytänyt meidän B-herran sykkeitä. Tai löysi, muttei voinut olla kuitenkaan 100% varma, että onko se ääni kaiku A-herran sykkeistä vai B:n oma syke. Siitä sitten ultraan soitto ja sinne suoraan niin pian kuin pääsi (lääkäri oli vielä paikalla). Onneks välimatkat on lyhyitä, niin ei kauan matka kestänyt. Noh, siellä sitten kätilö mua odottamassa, otti multa äitiyskortin ja sanoi että lääkäri katsoo ihan kohta, käy hetkeksi istumaan. Siinä sitten istuin vartin verran ja varmaan joka minuutti käännyin katsomaan kelloa.

Nousin salamana penkistä, kun kätilö tuli mua hakemaan "ultrahuoneeseen". Lääkäri sitten kyseli ensin hieman, miksi tulin paikalle ja selitin ettei B:n sykkeitä löytynyt neuvolassa. Siihen sitten makaamaan ultrattavaksi - silloin mun syke oli varmaan jotain 200 luokkaa.. Lääkäri sitten rupesi katsomaan miten päin meidän pienet pojat siellä majailee ja tajusin heti, miksei neuvolassa oltu löydetty sykkeitä - pojat olivat taas päättäneet kääntyä ja neuvolassa oltiin luultu B:n peppua hänen pääkseen, ja koska sykkeet kuuluu parhaiten selkäpuolelta, oli niiden löytäminen mahdotonta, koska herra B oli selkä minun selkääni vasten.

Ultralääkäri löysi sykkeet heti ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Kun lääkäri tämän sanoi ääneen, mulle tuli todella helpottunut olo. Silloin piti kyllä pidätellä helpotuksen kyyneliä!

En haluais kyllä tämmöstä jännitystä enää tähän raskauteen.. Ihmettelen ettei tullut sen takia mitään supistuksia!

Ainiin vielä tähän loppuun - oon ihan kauhuissani, kun mulle on tullu jo 12kg painoa lisää!!!! Meidän tytöistä en kummastakaan kerännyt lisäpainoa kun 5kg..

Kamala tilanne siellä ollut Huiski! Onneksi paljastui säikähdykseksi vain!! :) <3 ois kyllä saattanut omalla kohdalla mennä ihan itkuksi.. :o
Ja älä huoli kiloistasi.. mun massussa on 1 ja oon lihonu saman verran ainakin.. :)

Aion uhmata kroppaa ja lähteä kauppakeskuksen ostamaan miehelle lahjan. Posti on siellä samassa niin saa hakia paketit sieltäkin. Illalla varmaan itken taas mut pakko se on yrittää!

Täällä jouluvalmistelut hyvällä mallilla, ei stressiä joulusta, kaikesta muusta kyllä. Omasta jaksamisesta yms. Täällä kiloja tullu jo 20!!!!

Mulla on tullut alle viikossa 2kiloo painoo ja alkaa jo vähän huolettaa.. Lainaan tänään verenpainemittaria kotiin, että pystyis vähän seuraa ettei mitää myrkytystä oo tulossa :( mulla saldo olis tän aamun mukaan 14,4kg.

Mulle on tullu 10kg painoa, painan nyt saman verran kuin esikoista synnyttämään lähtiessä. Nyt olis viel 2kk jäljellä, jaiks! Paljokohan sitä oikein viel tulee.. Äiti totes lohdullisesti, et painoahan tulee vielä enemmän loppuraskaudesta...

Katoin just neuvolakorttia ja ekan ja vikan neuvolan välissä on tullu 10kg painoa... Ennen raskautta painoon tullu suunnilleen 8kg. :shy:

Mulla isoin painonnousu oli heti alussa, lopetin tupakan polton välittömästi ja niin aloin korvaamaan syömisellä tupakkaa..

Mulla ens vkolla neuvola ni tietää sit paljonko paino noussu.. eniten nousi (4,6kg) ekalla kolmanneksel ku ei maistunu muutako tietyt ruuat (tietty ne sokeripitosimmat), tokalla kolmanneksel tuli 1,4kg. Ny taas on ruoka maistunu aika hyvin :)

Kävi vähän ikävästi.. Meidän 1.5v neiti kaatu pomppiessaan suoraan mun mahan päälle kun makoilin lattialla esikoisen kanssa. Jotain lorahti sit housuun kun nousin lattialta.. nyt tässä sit pitää seurata mitä tulemaan pitää. Onneks huomenna on ultra klo 13...

Eipä oo jaksanu pitkään aikaan mitään kirjotella, oon lukenu vaan teijän juttuja. :D

Jouluvalmistelut on ihan hyvällä mallilla, kämppää on vähä koristeltu ja ruuat ostettu. Huomenna vois yrittää vielä löytää itelle jotain hyvää punkkua. Pari lahjaa piti paketoida tänään uusiks, ku koira oli ollu vähä liian utelias. :D

Musta tuntuu että tulee kiire vauvajuttujen valmisteluissa. Pinnis on vielä appiukon luona ja se pitäis vielä hioo ja maalata. Kaikki vaatteet ym. on pesemättä ja jotain kamoja hommaamatta. Pari päivää sitte sain tehtyä vauvavakuutushakemuksen ainooseen lafkaan mihin pysty vielä näin myöhään tekemään. Mihin tää aika yhtäkkiä katos.. :O Onneks huomisen työpäivän jälkeen alkaa kolmen viikon loma ja sitte onki enää vaa neljä päivää töitä. Huhhuh..

Tänään rv 31+4 ja tuntuu että maha laskeutunu jo aika reippaasti. Luin tossa kiinalaista horoskooppia vuodelle 2016 ja sopivasti siinä varoteltiin raskaana olevia apinoita ennenaikasesta synnytyksestä. :D Kaiken lisäks mies rupes puhumaan unestaan, jonka näki pari vuotta sitte. Oli unessa kääntäny tulevan kummisedän kans kelloo kaks vuotta eteenpäin päivään 7.1.2016 ja klo 14.10.. Enkai mä tommosiin usko mutta.. :nailbiting:

Tulipa sepostus, sori :D

Takaisin