Lämpöpussi kaukaloon

Ilo82

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkäs kaikki muut hankinnat on tuttuja jo ennestään kun on kaksi lasta, mutta tämä lämpöpussi turvakaukaloon on ihan uus juttu mikä tullut vastaan. Kun vauvan laskettuaika on huhtikuussa, niin onko ok ajatus kotimatkalle sairaalasta pukea vauvalle sisävaatteet, pipo, tumput ja sujauttaa kaukalossa pussiin? Matkaa kotiin kuitenkin sairaalasta toistatuntia ja autolla matka taittuu. Vai onko kevyt toppapuku sisävaatteiden päälle parempi vaihtoehto? Ei nyt mikään yöunia menettävä probleema, mutta kiva olisi kuulla kokemuksia.:greet025
 
Kaukalopussi oli meillä koko vauvavuoden ykkösvaatetus autossa. Reilun tunnin matkalla auto ehtii lämmetä kunnolla ja niissä vaatteissa, missä lähtee liikkeelle, tulee jo liiankin kuuma. Ehdottomasti laittaisin pussukkaan, jonka voi sitten avata kun siltä tuntuu.
 
Meillä on tarkoitus käyttää kaukalopussia ja sinne alle säästä riippuen vaatetta. Kaukalopussi on myös turvallisempi kuin toppapuku turvakaukalossa..
 
Osaako joku suositella jotain tiettyä kaukalo pussia, mä en oo koskaan sellasta käyttänyt, kun aikasemmin liikkunut harvoin autolla, mut nyt oon miettiny sen hommaamista, kun liikutaan lähes joka paikkaan automma, sit juurikin turvallisuuden takia ja vaatteoden takia, ois parempi
 
Vinkki: siitä äitiyspakkauksen mukana tulevasta toppahaalarista saa kuulemma tehtyä kaukalopussin. Näin kuvan jossain facessa. En ole kyl ite viel ole kokeillut.
 
Muokattu viimeksi:
Joo näin mäkin oon kuullut, mut eikös se oo aika tuthan paksu keväällä? Tai onkos niitä ylipäänsä kevyitä? :D meillä esikoinen oli niin lämminverinen kaveri ettei pystynyt edes talvella käyttää toppapukua ja äippä pakkauksen makuupussia samaan aikaan muuten hikoili, ihan järjettömän paljon ja vieläkin on tosi lämmin verinen, tyttö taas tosi kylmäverinen ja täytyy laittaa toppahanskojen alle vielä villa hanskat ja fleeceasut ja kaikki ja silti tuntuu että sillä liian vähän päällä, mietin jos tääkin tulee olee yhtä lämmin verinen kun eka poika niin tommonen kunnon lämpöpussi kaukaloon johtaa johonkin lämpöhalvaukseen
 
Kaukalopussi on turvallisempi, kun vyöt tulee sinne pussin sisälle kiinni :wink
 
Kaukalopussi on turvallisempi, kun vyöt tulee sinne pussin sisälle kiinni :wink

Jep...niin mieki mietin, et ei taida kuitenkaan saada turvavöitä läpi tost äippäpakkauksen pussist. Näppäränä likkana kyllä osaisin tehdä vyötä varten vetskarilla suljettavat aukot , ut tota just mietin, et kuin kuuma tuost huhtikuussa on, että tarviiko edes.
 
Mulle sisko teki sellasen pussin makuupussista, että saa vyöt läpi. Eli lapsi on suoraan vöissä, mutta makuupussin saa siihen päälle kiinni
 
Sen äippäpakkauksen toppapuvusta saa tosiaan kaukalopussin, ku laittaa ne haarojen vetoketjut erilailla kiinni. Kokeilin jo! Mutta siinä tosiaan ei oo mitään aukkoja, vyöt tulee sitten siihen pussin päälle vain...
 
Minä ostin luonnonkuituisen (villaa ja untuvaa) kaukalopussin jollyroomin tarjouksesta, polyesteriä toki saa edullisemmin, vaan hiostaa ja muutenkin inhoan mikromuovia. Varmasti käytettynä saa myös hyviä.
 
Mulla mun serkku on neulomassa semmosta kaukaloonkin sopivaa villapussia. Hengittää ainakin, toisin kuin polyesterit.
 
80248982e8eb30108a13c08b3aae540c


Tällä tavoin voi äitiyspakkauksen pukua käyttää lämpöpussina kaukalossa.
 
Ja samalla suojat kaukalon remmeille, vaikka muistaakseni niissä on omatkin suojat
 
Takaisin
Top