Lämmin talvihattu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mem

Näppärä viestien naputtelija
Lokakuiset 2024
Millaisia talvihattuja tai pipoja teidän taaperoilla on?

Meillä on ollut vielä puuvillainen neulottu pipo käytössä ohuen kypärämyssyn kanssa, mutta pakkasten tultua lapsen posket on alkaneet tuntua viileiltä. Lämpimämpää pitäisi hankkia, mutta riittääkö jos vaihtaa pipon villaiseen? Muistelen, että omassa lapsuudessa meillä oli toppahattuja. Sellaisia en ole enää nähnyt myynnissä. Hankalaa muutenkin tuo pikkutaaperon pukeminen, kun hän lähinnä istuskelee paikoillaan ulkona.

Mä itse kannatan kypärämyssyjä. Siinä toki oma hommansa löytää kaikkien seasta sellanen missä on hyvä materiaali ja istuvuus.

Mutta kypärämyssy on hyvä kun ei vauhdissa tipu päästä ja suojaa kaulaa ja korvia hyvin

Meille on kertynyt kolmelle lapselle jos jonkinlaista hattua. Kypärämyssymalli on ihan kätevä, meillä löytyy Kivat-merkkinen. Itse olen tykännyt enemmän ohut kypärämyssy +paksu talvihattu -yhdistelmästä. Meillä on mm. Jonathanin villainen pipo, jossa fleecevuori, se on ollut hyvä. Myös löytyy karvahattuja, joissa läpät laitetaan leuan alle kiinni. Ne on ollut hyviä kireillä pakkasilla. Ehkä nyrkkisääntönä pidän itse sitä, että hattu olisi kaksikerroksinen. Esim kaksi neulottua kerrosta, tai fleecevuori ja neulekerros sen päällä.

Minäkin tykkään kypärämyssyistä. Pienimmälle on Mainion kypärämyssy, joka on kyllä tosi hyvä ja ulkovuori on 100% merinoa. Isommille on Tokmannin kypärämyssyt, siinä on 50% merinoa.

Takaisin