Lähtölaskenta äitiyslomaan!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tirppana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tirppana

Jostain jotain jo tietävä
Tänne hehkutusta alkavasta äitiyslomasta (tai jo alkaneesta).
Suunnitelmia äitiyslomalle? Paljonko päiviä jäljellä? Miltä tuntuu viimeiset hetket töissä?

Minulla jäljellä enää 9 työpäivää, ajassa 1 viikko ja 3 päivää. Oleminen töissä tuntuu siltä, kuin juoksisi maratonia ja näkisi maalin häämöttävän!! (vaikken olekaan ikinä maratonia juossut :D)

Aika upea olo, jäähyväislahjoja alkanut jo tulla, samoin jäähyväispuheita ja onnentoivotuksia... Samalla on vielä paljon hoidettavia asioita ennen äitiyslomalle jäämistä, joten joutuu vähän ylitöitäkin tekemään. Mutta se ei tunnu miltään, kun tietää, että ensi viikolla sitä aloitetaan mammailu! :D

Suunnitelmia äippälomalle on jo rutkasti. Niitä on ollut helppo tehdä, kun raskaus on sujunut niin ongelmitta. Jos kaikki näyttää menevän hyvin, aion matkustella hieman, mm. sisareni luokse parinsadan kilometrin päähän ja äitini luokse reilun sadan kilometrin päähän. Aion nautiskella viimeisistä itsenäisistä hetkistäni, enkä aio nauliintua kotiin möllöttämään neljän seinän sisälle "odottelemaan" h-hetkeä. Aion nauttia keväästä ja kesän tulosta, liikkua ja nukkua XD. Tavoitteenani on saada kaikki valmistelut valmiiksi ennen mammalomaa. Vielä olisi muutama koneellinen vauvan pyykkiä pesemättä ja silittämättä.

Onnea kaikille äitiyslomalle jääville ja jääneille! Ja hyvää äitienpäivää!

Aika samanlaiset suunnitelmat kun tirppanalla. Perhe tosin asuu lähellä mutta suunnitellut käyntejä ystävien luokse vähän kauemmaksikin.
Ja NAUTIN [:D]

alkoi jo [:)]

Mamma lomalla ollut nyt jo viikon verran. Suunnitelmina laittaa tää kämppä lopullisesti kuntoon tulokasta varten ja sitten.. odottaa odottaa odottaa odottaa.. no sitä mitä ollaan tehty tässä jo muutaman kuukauden ajan jo [:D]

Tässä on kotosalla ollu kohta kaksi kuukautta, ei paljon hetkauta mammaloman alku. 10. päivähän se virallisesti alkaa... Meillä on kaikki oikeestaan valmista uutta tulokasta varten, joten nyt kai sitä pitäisi yrittää vaan nauttia näistä viimesistä hetkistä kahdestaan isännän kanssa!!!

Tänään alkoi äitiysloma[:)] Vaan eipä tää erikoiselta tunnu, kun oon ollu marraskuun alusta kotona työttömänä. Nyt alkais taas olemaan käsillä se aika, kun ammatissani alkaa kiirettä riittämään ja yleensä oon päässyt näihin aikoihin takasin töihin... No, soittoa firmasta odotellessa, ne ei siellä tiedä mitään mun tän hetkisestä tilanteesta[:D] Hitsit että tekis mieli takasin duuniin, kun oikeesti tykkään siitä useinmiten, ja tää puol vuotta kotosalla tympii ja kunnolla[:@] No, jos ens kesänä (2011) pääsis pariks kuukaudeksi töihin kun miehellä on koulusta kesäloma...

Samoin, täällä alkoi myös tänään äitiysloma, joka ei kuitenkaan mitenkään ihmeelliseltä tuntunut. Maaliskuun lopusta asti olen ollut kotona, pidin valmistuttuani kesälomat pois ja jäin siis nyt suoraan ä.lomalle. Mitään isompia suunnitelmia ei ole, kaikki tarpeellinen on vauvalle hankittu ja kotikin laitettu kuntoon, vaatteet pesty jne. Kai tämä loppuaika on sitten vaan sitä odottamista ja jännittämistä. Hirveesti ei pysty liikkumaan ylimääräisiä supistusten takia, mutta päivittäin yritän silti vähän hiippailla tuolla ulkona. Kaverit on luvanneet tulla kylään ja sit mulla on sisko äitiyslomalla oman viikon vanhan tyttönsä kanssa, joten seurasta ei varmasti ole puutetta täällä. 

Mulla äitiysloman alkuun on vielä reilu pari viikkoa, eka lomapäivä on perjantai 21.5. Työpäiviä ennen sitä kerkee olemaan kaheksan, tällä viikolla niistä neljä, ja sitten ens viikolla kaks, samoin kun sitten sillä seuraavalla. Eli vähiin käy!

Äitiysloman alussa olis tarkotus käydä kampaajalla ja jalkahoidossa, sit reissata toivottavasti pidennetylle viikonloppulomalle kylpylään miehen kanssa kaksin, jos vaan lääkäri antaa luvan. Sit oon varannu koiralle sterilointiin ajan, joten sitä potilasta sitten siinä hoivailen tarpeen mukaan. Ja sit ollaan menossa Billy Idolin konserttiin. Ja sit on yhet tuparit ja yhet valmistujaiset, ja kavereita ajattelin muutenkin keretä näkemään:) Niin ja kaikki vauvanvaatteet on vielä pesemättä, ja suurin osa tarvikkeistakin ja myös vaatteista vielä hankkimatta, joten varmaan ostoksilla tulee käytyä... ja sitten lisäksi koiran kanssa ulkoilua omien kykyjen mukaan. Ja nukkumista ajattelin myös harrastaa:)

Niin ja sitten kaiken huippuna olis tarkotus 14.6. päästä uutta kotia siivoamaan ja sitten muuttamaan sinne. Ja huonekaluostoksillekin jos vielä kerkeäisi siinä...

Mutta tosiaan, voihan olla että suunnitelmiin tulee hieman muutosta, jos pikkuinen päättääkin tulla maailmaan jo ennen laskettua aikaa, joka on siis 25.6. Tai jos oma olotila tästä kovasti heikkenee... sen sitten näkee:) Mutta innolla odotan kyllä tulevaa aikakautta, etenkin kun en ollenkaan tiedä, kuinka moneksi vuodeksi tuo kotona olo venyy. Ja minne työhön sitä sitten taas menee kun sen aika on.

Huh. Aika jännää.

täällä alkaa mammaloma 16 päivä..Vaan ei se nyt tunnu juuri miltään,kun helmikuun lopulta ollut jo kotosalla..kivempi ehkä,et voi sanoa ihmisille olevansa äitiyslomalla,eikä sairaslomalla..
Se mammaloman aloitus voi tuntua ehkä enemmän luxukselta niistä jotka on pystyneet olemaan töissä näin pitkään![:)][:)] pääsee oikeesti rauhottumaan ja ajattelemaan vaan itseensä ja vauvaa!

Täällä virallisesti alkaa äippäloma nyt torstaina, mutta olen ollut kesälomalla jo viime keskiviikosta asti. Viimeinen työpäivä oli ihana kun kaikki kävi onnittelemassa ja kyselemässä vointia ja kehuivat miten hienosti jaksoin olla loppuun asti, olin työpaikkani historian ensimmäinen kuulema joka ilman saikkua pärjäs loppuun[:D] Sain myös lahjana kukkia ja suklaata[:)] Se huvittaa eniten kun suunnittelin miten puuhailen kaikkea ja nukun paljon jne. Ensinnäkin, ilmat on ollu mitä kamalampia, joten lenkilläkään ei ole tullut hyvin käytyä. Nukkua en ole pystynyt koska nukahtamisesta on tullut jotenkin vaikeampaa ja sitten vauva on JOKAIKINEN aamu aloittanu kamalat nyrkkeily- ja potkimisharjoitukset ja kääntyilyt kello kuusi aamulla. Mieskin nauranu vaan että vauvaa ei nukuta niin se on sitten valvottava. Enkä ole edes jaksanut koittaa nukahtamista uudestaan ja olokin on aina ollut ihmeen pirteä vaikka takana oliskin vaan ne 4-6 tunnin yöunet. Eilen tuli myös huomattua että kaupungille on aivan turha mennä enää ostoksille, enkä varmasti enää mene sinne tämän mahan kanssa! Tuntui että maha painaa alaspäin, tavallaan niin että vauva putkahtaisi sieltä ulos[:D] Seisominen ja käveleminen on hankalaa,hikoiluttaa ja tuntuu että kokoajan pitää istua, joka siis helpottaa oloa. Niinpä eilinen ostosreissu äitini kanssa menikin niin että äitini kiersi kauppoja ja minä vain istuskelin siellä täällä ja olin henkisesti mukana[:D]
Anteeksi pitkä tarina,naurattaa vain miten sitä suunnittelee aina ja sitten todellisuus onkin aivan muuta[:D]

Täällä alkaa virallisesti huomenna äitiysloma, mut viime torstaista asti oon lomaillu, kun pitämättömiä vapaita oli kerääntyny [:)]. Jotenki tuntu tosi haikeelta jättää työt, kun tuntu vielä jaksavan ja paljon... myös työkavereista muutaman jättäminen töihin ku ei tiiä, onko ne siellä vielä kun palaan tai törmääkö heihin jossain muualla vielä, tuntu hieman haikeelta.

Suunnitelmia on pestä kaikki vaatteet ja tarvikkeet, laittaa kotia kuntoon vauvaa varten, nähä kavereita, joita ei oo kerinny ajan tai välimatkan takia näkemään ja vaan olla ja rauhottua. Nauttia viimesistä hetkistä itekseen ja miehen kanssa kahestaa... toisaalta oon niin väsyny (joka voi osaks olla allergian aiheuttamaa), joten voi olla että aika suureks osaks menee lepäilyks...

Tänään ois ollu viimenen työpäivä, mutta oon ollu sairaslomalla (7 päivää)
Miula ei mitään suunnitelmia oo... Päivä kerrallaan mennään.

Ite oon miettiny,että kannattaako sitä tehdä niin hirveesti suunnitelmia mammalomalle..Tai minä nään sen loman sellasena,että rauhotutaan ja otetaan päivä kerrallaan,nautitaan vielä tästä loppuajasta kun eletään vielä kaksistaan miehen kanssa..Turhaahan sitä on vetää itteensä ihan piippuun juoksemalla pää punasena ympäri suomee..[8|]

Minulla äippäloma alkaa virallisesti 15. päivä ja nyt oon kesälomalla. Kotosalla on tullu itekin oltua maaliskuusta asti ( paria satunnaista työpäivää lukuunottamatta) niin ei tunnu mitenkään erikoiselta. Pyykkiä pitäis pestä ja typyn huone saada laitettua loppuun. Reissaamaan ei enää pahemmin pysty kun on toi autossa istuminen pitempään vaikeeta. Tulee selkä ja maha vuoronperää kipeeksi eikä jaksa paikoillaan istua kuin ehkä just tunnin. Eli kotosalla tulee hyvin pitkälti oltua ja vaan odottelua odottelua... 

Mulla alkoi eilen [:)] Voin kertoo, että noissa vauvan vaatteissa, petivaatteissa ym on kyllä ollut melkosesti hommaa ja on vieläkin! Kääntää, avata napit, sulkea vetoketjut, lajitella, pestä, kääntää, sulkea napit, muotoilla ja ripustaa kuivumaan. Sitten taas kuivumasta lajitella kokoluokkien mukaan, viikata ja laittaa kaappiin. Montakohan koneellista oon jo pessy, ainakin 10! Vielä ois muutama.

Mun äitiysloma alkaisi ensi maanantaina mutta olen nyt kolmatta viikkoa sairaslomalla.
Vähän on aikaisemmat suunnitelmat muuttuneet, aion kyllä touhuta mutta kohtuudella nyt kun siihen on lupa [:)].

"Ohjelmistoon" kuuluu LEPOA, tavaroiden järjestelemistä, vauvan vaatteiden pesu + silitys, lukemista, puutarhurointia, ruuanlaittoa/leipomista ja ompelemista. Lisäksi aion viettää aikaani ystäväni kanssa joka myös on äitiyslomalla. Mihinkään kauas en aio lähteä sillä autossa istuminen saa supistelemaan aika lailla, meille vieraat on kyllä enemmän kuin tervetulleita [:)].

Mulla on mammalomaan enää 3 päivää eli perjantaina virallisesti jäädään poies [:D][;)] Ennen beiben tuloa olisi tarkoitus maalata loput seinät uudesta asunnosta, purkaa kaikki muuttolaatikot, neuloa pikkuiselle huopa ja ostaa kaikkea muuta tilpehööriä muun muassa vaippoja yms [:)] ..ai niin ja se amme pikkuiselle vielä pitäisi hankkia [;)]

http://karinanblogi.blogspot.com/

Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma mut pari kuukautta olen jo saikulla ollut.
On kyllä tosiaan kivempi olla äitiyslomalla kuin saikulla. Ei ole niin spurku olo... [:D]
Ihan vaan kotona meinaan olla ja touhuta sen minkä jaksan, ei mitään suurempia suunnitelmia!

1.5 alkoi äippäloma. JEE!!!
Tarkoituksena olisi ennen laskettua aikaa:
- Laittaa piha kuntoon, ts. muokata ensin maa, sitten tuoda multa, istuttaa nurtsi, puut, pensaat ja yksi kukkapenkki
- Rakentaa autokatos-varasto siihen pisteeseen, että auton saa ajettua sisään
- Siivota talo KUNNOLLA
- Pestä loput Papun vaatteet ja lajitella ne

Meinasin kirjoittaa, että levätä ja ottaa rennosti, mutta edellisten jälkeen se kuulostaisi hieman kliseeltä.. [;)]
Tosin kun oon tällainen duracell-pupu, niin mitääntekemättömyys ei rentouta vaan nimeenomaan se, että pääsee tekemään asioita, joita haluaa tehdä.

Lennu_G jotenki toi on niin totta... ei sitä vaan osaa olla ja levätä ku on tottunu tekeen ja tietää sitä tekemistä olevan [:D] sait jotenki sanottua sen mitä oon ite pitkään pyöritelly, mutten sanoiks viel oo saanu.

ihanaa ku täällä virallisen ekana päivänä paistaa aurinko, tuntuu jotenki niin keväiseltä.

Takaisin